ارسال به دیگران پرینت

با کودک قلدر چگونه برخورد کنیم؟

همه والدین تصور می‌کنند که کودکانشان فرشته‌هایی بی گناهند که هیچ خطایی از آنان سر نمی‌زند، بنابراین با دیدن خطا‌های فرزند خود و به ویژه قلدری کودک به شدت نگران می‌شوند.


 با کودک قلدر چگونه  برخورد کنیم؟

همه والدین تصور می‌کنند که کودکانشان فرشته‌هایی بی گناهند که هیچ خطایی از آنان سر نمی‌زند، بنابراین با دیدن خطا‌های فرزند خود و به ویژه قلدری کودک به شدت نگران می‌شوند.

اگر اخیراً متوجه شده اید که کودک شما قلدر است، کار‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید بلافاصله انجام دهید تا اوضاع را برطرف کنید و کودک خود را به مسیر مثبت برگردانید:

 

بررسی کنید علت قلدری چیست؟

 

جالب است بدانید در بسیاری از موارد کودکان خود قربانی قلدری هستند و در نتیجه خشم و قلدری خود را به دیگران منتقل می‌کنند. گاهی نیز این نوع کودکان در خانه درگیر خشم و عصبانیت والدین می‌شوند.

روانشناسی کودک

دنیای آنلاین را فراموش نکنید

 

آزار و اذیت به طور فزاینده‌ای در اینترنت رایج است. یک نظرسنجی گوگل نشان داد که معلمان احساس می‌کنند آزار و اذیت اینترنتی برای دانش آموزانشان یک نگرانی عمده در زمینه ایمنی است، در حالی که از هر سه کودک یک نفر می‌گوید قربانی حمله آنلاین شده است؛ بنابراین باید به خشم و خشونت‌های آنلاین نیز توجه کرد.

 

بازی قربانی

دکتر رونالد مون، متخصص خانواده درمانی، می‌گوید دلیل دیگر این است که کودکانی احساس محرومیت از محبت می‌کنند و به خود حق می‌دهند که بچه‌های دیگر را اذیت کنند. یعنی می‌گویند، چون با من بد برخورد شده است و قربانی هستم، حق دارم با دیگران نیز بد برخورد کنم، شاید به من توجهی شد.

کودک قلدر

قلدری به این معنی نیست که شما بچه بدی دارید

 

دکتر جیمی هوارد، مدیر موسسه استرس و انعطاف پذیری کودکان در نیویورک می‌گوید هنگامی که برای اولین بار متوجه می‌شوید فرزند شما زورگویی می‌کند، ممکن است احساس کنید که به عنوان والدین شکست خورده اید، اما این نوع رفتار به معنای "بد بودن" فرزند شما نیست. بچه‌ها انواع رفتار‌ها را انجام می‌دهند که ممکن است بازتابی از مشکلات درونی و بیرونی باشد و بنابراین نباید والدین به سرعت کودک را مقصر بدانند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه