ارسال به دیگران پرینت

راه های تقو یت هوش مالی خودکدامند؟

سومین وبینار تخصصی " هوش مالی و نبوغ اقتصادی " با حضور استاد مطرح آلمانی و صاحبان شرکت های ایرانی توسط « عصر گفتگوی قلم » برگزار شد.

راه های  تقو یت هوش مالی خودکدامند؟

سومین دوره تخصصی «هوش مالی و نبوغ اقتصادی» به صورت وبینار با تدریس Prof. Wolfgang Hein ، استاد مطرح بین المللی و با حضور صاحبان شرکت های ایرانی و همچنین با ارائه مدرک بین المللی از MFA Capital GmbH in Zürich  سوئیس در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۹  آغاز شد.

وبینار آموزشی که ۲ روز به طول انجامید در ساعت ۱۰ صبح ۲۸ مرداد ماه با اعلام عنوان و محتوا آموزشی و معرفی استاد توسط "مینا علاوش" آغاز شد؛ هدف از این وبینار آموزشی به گفته پروفسور "‌هاین" آشنایی با مباحث اقتصادی شرکت ها در بحران فعلی و در زمان کرونا و نیز برای مدیریت امور مالی شرکت ها برای پس از بحران بوده است.

پروفسور هاین پس از اعلام اهداف این وبینار آموزشی در ادامه افزود: در این دوران از تجربه شرکت های بزرگ، مثل شرکت آدیداس، ریبوک و یا شرکت های خودروسازی مثل فولکس واگن و بنز و یا شرکت های انرژی که از توربین های بادی و یا انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند می توان استفاده کرد و با افزایش مطالعات خود در زمان بحران کرونا موفق به ارائه راهکار های جدیدی در مسائل مالی شد.

وی پس از بیان این موضوع که در ۱۰ سال اخیر در آلمان از سیستم های حسابداری یکپارچه استفاده می شود به بیان موضوعات روز اول وبینار پرداخت که عبارتند از: 

- معنی و مفهوم هوش مالی

- سرمایه گذاری بهینه

- بسیاری از ویژگی های صورت های سود و درآمد شرکت ها

- تعریفی از ترازنامه- آنچه که اعداد واقعا می گویند (بطور کلی)

- استفاده از هوش مالی، مدیریت سرمایه گذاری بصورت ثروت آفرینی در شرکت ها

- عملکرد محاسبات مالی و بازده سرمایه گذاری

 

پروفسور هاین پس از پاسخ گویی به سوالات مطرح شده توسط شرکت کنندگان در قسمت اول سخنرانی به بررسی ساختار صورت درآمد، مولفه های هزینه ای و درآمدزا، طی یک برهه زمانی مشخص در شرکت ها و در یک واحد تجاری (معمولا ماهانه، سه ماهه یا سالانه) پرداخت.

وی در ادامه در خصوص صورت های درآمدی افزود: صورت های درآمدی دارای چهار بخش طبقه بندی شده؛ درآمد عملیاتی، هزینه کالاهای فروخته شده، هزینه های عملیاتی، درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی هستند.

پروفسور هاین در آخر این روز به قو انین حسابداری در آلمان که بیشتر متمرکز به بدهکاران و بستانکاران بوده و نه سرمایه گذاران پرداخت.

روز دوم این وبینار با در نظر گرفتن بحران کرونا در زمان فعلی و درگیری شرکت ها و بنگاه های اقتصادی با مشکلات مالی آغاز شد و پروفسور هاین گفت در این خصوص گفت: در شرایط فعلی عملکرد آینده شرکت ها تا حدودی متفاوت با عملکرد گذشته آنان خواهد بود؛ تصمیمات شرکت، حق تمام دست اندرکاران و ذینفعان بوده، در نتیجه ضروری است که گردش اطلاعات با سرعت بیشتری در بین ذینفعان منتقل شود.

این استاد مطرح بین المللی در ادامه تاکید کر که در اجرائیات باید تیم های شرکت را تخصصی و کارآمد انتخاب کرد.

 

موضوعات مطرح شده در روز دوم وبینار عبارتند از:

- جایگزینی های جریانات سرمایه گذاری

- دانش سازمان های تجاری در سرمایه گذاری های داخلی و خارجی

- دانش تغییر در سیستم های مالی موجود، هوش مالی کاربردی، مدیریت سرمایه در گردش

- پنج عامل اصلی موفقیت در روند سرمایه گذاری

 

پروفسور هاین با بیان این موضوع که تقسیم کردن هزینه های شرکت به دو قسمت Good Cost و Bad Cost می تواند منجر به دریافت مناسب عایدی برگشتی به سازمان توسط مدیران و ذینفعان شرکت شود افزود: با مدیریت توانمند بر دفاتر مالی می توان از هزینه های اضافی جلوگیری کنند.

کنترل هزینه ها و نیز استفاده از سیستم های دیجیتالی و دیجیتال سازی مسائل مالی شرکت را می توان کمک مؤثری در کاهش هزینه ها به حساب آورد. کارآفرینان قبل از اینکه سرمایه شرکت را هدر دهند، باید آگاهی کامل به محاسبات مالی شرکت، به سوددهی شرکت و کاهش هزینه ها جانبی داشته باشند.

 

پروفسور هاین در ادامه آموزش با اشاره به برخی اسلایدهای آموزشی موارد مهمی را متذکر شد که عبارتند از: 

- در خصوص مدیریت شرکت، به اصول مالی و کاهش هزینه ها در زمان  های بحرانی و نیز افزایش نقدینگی و اهمیت آن در شرکت توجه شود.

- بازگشت ساده سرمایه، بازده ساده شبیه به بازده کل سرمایه است، با این وجود، برای محاسبه بازده خود از یک سرمایه گذاری بعد از فروش آن استفاده می شود.

- در ادامه وبینار ،پروفسور هاین توجه به نکات ذیل را برای شرکت ها مفید دانست:

- حجم نقدینگی در شرکت ها ( در کوتاه مدت و بلند مدت)

- پیش بینی های مالی

- مدیریت مالی در بحران های غیر قابل پیش بینی

- تاثیر کنترل مالی بر زنجیره تامین شرکت ها

- استفاده از سیستم های یکپارچه نرم افزار مالی

 

« مینا علاوش »  در پایان وبینار اظهار داشت:

IQ مالی و یا همان هوش مالی توانایی یک فرد در حل مشکلات مالی برای خود و یا دیگران است که البته برای هر فرد متفاوت تعریف می شود.

فراهم آوردن یک محیط آموزشی با استفاده از متخصصین مجرب می تواند سرآغاز ورود شما به دنیای بزرگ مدیریت مالی و نیز افزایش فوق العاده سرعت رشد مالی شما باشد. ما در این موسسه سعی داریم که با دعوت از اساتید با سابقه که علاوه بر تدریس، سوابق درخشان مدیریتی در شرکت های بزرگ اروپایی را نیز دارند، آموزه های مدیریتی در زمینه های گوناگون را به مشتریان خود ارائه نماییم.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه