ارسال به دیگران پرینت

رژیم غذایی | فرق بین رژیم غذایی و پاک‌سازی

فرق بین رژیم غذایی و پاک‌سازی چیست؟

هر دو روش دارای مزایا و معایبی هستند که می‌توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارند، اما قبل از شروع هرکدام از آن‌ها باید حسابی تحقیق کنید. اگر این روش‌ها به درستی انجام شوند، می‌توانند به ایجاد سبک زندگی سالم کمک کنند.

فرق بین رژیم غذایی و پاک‌سازی چیست؟

فرق بین رژیم غذایی و پاک‌سازی چیست؟

در این روزگار مدرن همیشه راهی جدید برای کاهش وزن پیدا می‌شود. سم‌زدایی، پاک‌سازی، روزه‌داری و رژیم‌های غذایی از راه‌هایی است که برای کاهش وزن توصیه می‌شود. طبق تحقیقات گرند ویو، پیش‌بینی می‌شود که صنعت محصولات سم‌زدایی از بدن به تنهایی به ارزش 51 میلیارد دلار در سراسر جهان برسد.

با وجود این، رژیم‌ غذایی و پاک‌سازی دو روش رایج برای کاهش وزن هستند. از آنجایی که این دو روش بسیار شبیه به هم‌اند، اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. با این حال، تفاوت‌های جدی بین این دو وجود دارد که در اینجا این تفاوت‌ها را بیان می‌کنیم.

هر دو روش دارای مزایا و معایبی هستند که می‌توانند بر سلامتی شما تأثیر بگذارند، اما قبل از شروع هرکدام از آن‌ها باید حسابی تحقیق کنید. اگر این روش‌ها به درستی انجام شوند، می‌توانند به ایجاد سبک زندگی سالم کمک کنند.

آنچه باید در مورد رژیم‌های غذایی بدانید

بزرگترین تصور غلط در مورد رژیم‌های غذایی این است که چیزی را که می‌توانید بخورید محدود می‌کنند. به گفته متخصصان تغذیه یک رژیم غذایی منظم و سالم باید هدف نهایی همه باشد. یک رژیم غذایی سالم به این شکل است که آنچه را که وارد بدن خود می‌کنید و عادات غذایی جدید که را برای شما مشخص می‌کند. از سوی دیگر، رژیم‌هایی که غذا خوردن را محدود می‌کنند و عادات غذایی شما را کاملاً عوض می‌کنند بیشتر مضر هستند تا مفید. متخصصان علم تغذیه معتقدند که رژیم غذایی محدود منجر به افزایش وزن، پرخوری و حتی اختلالات خوردن می‌شود.

به گفته نیویورک تایمز، ممکن است نتایج احتمالی رژیم غذایی بسته به ژنتیک شما متفاوت باشد. از آنجایی که همه به رژیم یکسان پاسخ نمی‌دهند، برخی ممکن است متوجه شوند که رژیم خاصی برای آن‌ها خوب نیست. یک رژیم غذایی سالم راهی طولانی مدت برای کاهش وزن و داشتن یک سبک زندگی سالم است. برنامه رژیم یک شبه جواب نمی‌دهد و اگر کسی بگوید که رژیمی اختراع شده که در کوتاه‌مدت باعث لاغری می‌شود باید بگوییم که آن فرد حقیقت را به شما نمی‌گوید.

پاک‌سازی چیست؟

پاک‌سازی یک کار کوتاه مدت است که می‌تواند به برطرف کردن نفخ و التهاب کمک کند. پاک‌کننده‌ها می‌توانند به شکل آب‌میوه یا غذا باشند و برای مدت زمان مشخص تعریف می‌شوند. یکی از معروف‌ترین پاک‌سازی‌ها پاک‌سازی با آب کرفس است. به طور کلی، هدف از پاک‌سازی، پاک کردن بدن از سموم و سالم ماندن بدن تا حد امکان است. متخصصان می‌گویند پاک‌سازی امری ضروری نیست. کبد و کلیه‌ها پاک‌کننده‌های طبیعی هستند و معمولاً نیازی به کمک اضافی ندارند. پاک‌سازی می‌تواند در ابتدا به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و وزن کم کنید، اما راه حلی طولانی مدت برای کاهش وزن نیست.

اگرچه آب‌میوه‌های پاک‌کننده می‌توانند به افزودن سبزیجات اضافی به رژیم غذایی شما کمک کنند، اما آن‌ها منبع پروتئینی نیستند که همه ما به طور روزانه به آن نیاز داریم. این بدین معناست که این مایعات تمام مواد مغذی لازم را که ما برای زنده ماندن نیاز داریم ندارند. در نهایت اینکه پاک‌کننده‌ها می‌توانند به شما در شناسایی واکنشی که ممکن است نسبت به یک غذای خاص داشته باشید، کمک کنند. با این حال، پاک‌سازی توصیه نمی‌شود و برای کاهش وزن نیز ضروری به نظر نمی‌رسد.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه