ارسال به دیگران پرینت

خانواده عزا دار | تسلیت به خانواده عزادار

وقتی کسی فوت می‌کند به خانواده عزادار چه بگوییم؟ |چطور با عزاداران همدردی کنیم؟

وقتی شخصی که می‌شناسیم یکی از عزیزانش را از دست می‌دهد، ممکن است ندانیم که باید چه بگوییم یا چطور آن شخص را آرام کنیم. ما می‌خواهیم به آن‌ها آرامش دهیم و بگوییم که به فکرشان هستیم ولی ممکن است ندانسته حرف اشتباهی بزنیم که آنان را ناراحت کنیم

وقتی کسی فوت می‌کند به خانواده عزادار چه بگوییم؟ |چطور با عزاداران همدردی کنیم؟

وقتی کسی فوت می‌کند به خانواده عزادار چه بگوییم؟ چطور با عزاداران همدردی کنیم؟

همدردی خانواده عزادار

وقتی شخصی که می‌شناسیم یکی از عزیزانش را از دست می‌دهد، ممکن است ندانیم که باید چه بگوییم یا چطور آن شخص را آرام کنیم. ما می‌خواهیم به آن‌ها آرامش دهیم و بگوییم که به فکرشان هستیم ولی ممکن است ندانسته حرف اشتباهی بزنیم که آنان را ناراحت کنیم. باید بدانیم که بودن شخصی در کنار افراد عزادار به آن‌ها کمک می‌کند و ممکن است حرف‌های ما آرامشان کند. پس بهتر است چیزی بگوییم تا اینکه ساکت بنشینیم و هیچ حرفی نزنیم.

اگر نمی‌دانید که چطور با شخص عزادار تماس بگیرید و تلاش می‌کنید تا جملاتی برای تسلای او پیدا کنید، در این مطلب چند پیشنهاد برای شما داریم.

سه راه ابراز همدردی باخانواده  عزادار

1-تلفنی تماس بگیرید

اگر شخص عزادار را خوب می‌شناسید بهتر است به او زنگ بزنید چون ممکن است بخواهد با کسی حرف بزند. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است او احساساتی شود و مثل همیشه برخورد نکند. اگر مثل همیشه نبود ناراحت نشوید. این رفتار او به این معنا نیست که از تماس شما خوشحال نشده.

2- به او پیام دهید

ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی یا فرستادن پیامک راهی است که به عزادار بگویید به فکرش هستید. ارسال پیام این فرصت را به طرف مقابل می‌دهد که زمانی که آمادگی دارد جواب شما را بدهد. می‌توانید در پیام با او ابراز همدردی کنید و تسلیت بگویید.

3- به او سر بزنید

بهتر است فقط در صورتی حضوری بروید که شخص را خوب می‌شناسید یا از قبل هماهنگ کرده‌اید. شاید بعضی از مردم بی‌موقع به خانواده عزادار سر بزنند و آن خانواده آمادگی پذیرایی نداشته باشد. اگر می‌خواهید سرزده بروید بهتر است غذا یا حلوایی بپزید و با خود ببرید.

بهترین پیام برای تسلیت چیست؟

آنچه در پیام تسلیت می‌نویسید باید نشان‌دهنده همدردی شما با شخص یا اشخاص عزادار باشد. همچنین می‌توانید خاطره‌ای از فرد درگذشته بنویسید و یادش را گرامی بدارید. به یاد داشته باشید که ارسال پیام تسلیت فقط برای این است که به دوست، خانواده یا آشنایتان بگویید که در زمان سختی هم در کنارش هستید

چه بنویسیم؟

1-ابراز همدردی کنید

ابراز همدردی برای شروع پیام تسلیت بسیار مهم است. ممکن است بعضی از جمله‌ها کلیشه‌ای باشند ولی همچنان نشان می‌دهند که شما به عزاداران اهمیت می‌دهید. می‌توانید از این جمله‌ها استفاده کنید:

تسلیت می‌گم.

غم آخرتون باشه.

خدا بهتون صبر بده.

خیلی ناراحت شدم شنیدم این اتفاق افتاده.

من رو در غمتون شریک کنید.

2- پیام را شخصی کنید

اگر شخص متوفی را می‌شناسید بهتر است چند کلمه‌ای درباره اینکه دلتان برایش تنگ می‌شود نیز بنویسید. مثلاً:

آدم خیلی خوبی بود.

افتخار می‌کنم که می‌شناختمش.

مهربونی و لطفش در خاطرم می‌مونه.

خاطره‌ای که از او دارم و هیچ‌وقت فراموشش نمی‌کنم اینه که...

3- همراهی خود را اعلام کنید

بهتر است در پایان پیام بگویید که اگر کاری از دستتان برمی‌آید حاضرید انجام دهید. برای عزاداران مهم است که بدانند می‌توانند به کسی تکیه کنند. مثلاً بگویید:

اگه کاری داشتید می‌تونید رو من حساب کنید.

اگه کاری هست که من می‌تونم انجام بدم بگو.

می‌خوای مراقب بچه‌هات باشم؟

دوستت دارم و همیشه در کنارتم.

متأسفانه در دوران کرونا انسان‌های زیادی در سراسر جهان از دنیا رفتند و این روند هنوز هم ادامه دارد. باید بدانیم که چطور می‌توانیم عزاداران را آرام کنیم و مایه تسلی آن‌ها شویم. مهم‌ترین نکته این است که همدردی، عشق و حمایت خود را به خانواده عزادار نشان دهیم.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      در شهر های بزرگ شاید باید این شیوه رفتار کرد در شهرهای کوچکتر در همان مراسم خاکسپاری تمام محله واقوام ودوستان میان وهم زمان با شرکت در ان مراسم ابراز تاسف وتسلیت رو میگویند وخانواده عزادار را تا منزل همراهی میکنند وهمه عادت دارند که یکسری برای چند دقیقه ای در منزل حضور پیدا میکنند وشخص عزا دار اینقدر شیوه وزاری میگنه که در تنهای دیگه حالی براش نمیمونه این شیوه شهر ها وصمیمی بودن مردم ان شهره حالا بقیه شهرستان های بزرگ با این شیوه که شما فرمودید عمل کنند

    • جمال ارسالی در

      این که بگیم:"غم آخرشون باشه"
      یعنی خودش هم بمیره تا غم نبینه!
      مگه میشه انسان غم نبینه!
      بجای این عبارت همون بهتر که بگیم:
      "شریک غمتون هستیم"

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه