ارسال به دیگران پرینت

مدیریت پیوسته زیرساخت با سکوی ابری آروان

مدیریت و نگهداری سخت‌افزار مهم‌ترین دغدغه همه استارت آپ‌ها در مسیر راه‌اندازی نرم‌افزار یا اپلیکیشن‌شان است. توسعه‌دهندگان اغلب برای رفع مشکلات مدیریت سرور محصولات‌شان و سرعت بخشیدن به روند عرضه‌ی آن‌ها در صدد استفاده از خدمات ابری هستند، چرا که استخدام متخصصان ابری به دلیل پیچیدگی‌های مدیریت سرورها بسیار پرهزینه است. در سال‌های اخیر صاحبان بیزینس‌های آنلاین با استفاده از زیرساخت‌های ابری موفق به کاهش هزینه‌های کسب و کارشان شده و با این روش به‌راحتی توانسته‌اند تمام انرژی و تمرکزشان را بر توسعه‌ی محصولات خود بگذارند.

مدیریت پیوسته زیرساخت با سکوی ابری آروان

مدیریت و نگهداری سخت‌افزار مهم‌ترین دغدغه همه استارت آپ‌ها در مسیر راه‌اندازی نرم‌افزار یا اپلیکیشن‌شان است. توسعه‌دهندگان اغلب برای رفع مشکلات مدیریت سرور محصولات‌شان و سرعت بخشیدن به روند عرضه‌ی آن‌ها در صدد استفاده از خدمات ابری هستند، چرا که استخدام متخصصان ابری به دلیل پیچیدگی‌های مدیریت سرورها بسیار پرهزینه است. در سال‌های اخیر صاحبان بیزینس‌های آنلاین با استفاده از زیرساخت‌های ابری موفق به کاهش هزینه‌های کسب و کارشان شده و با این روش به‌راحتی توانسته‌اند تمام انرژی و تمرکزشان را بر توسعه‌ی محصولات خود بگذارند.

استفاده از خدمات رایانش ابری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ساده‌تر، سریع‌تر و به‌صرفه‌تر محصولات خود را راه‌اندازی کنند و بدیهی است که بستر ابری در افزایش قدرت پردازش محصولات و نرم‌افزارهای شرکت‌ها نیز نقش بسیاری دارد. کمپانی‌های ارایه‌دهنده‌ی سرویس ابری با میزبانی منابع، داده‌ها، اطلاعات و زیرساخت ایجادشده برای یک محصول و پردازش آن، به سرویس‌گیرنده‌ها کمک می‌کنند تا بدون دردسر و آسان‌تر محصول خود را راه‌اندازی کنند.

 

انواع سرویس‌های رایانش ابری

سرویس‌های رایانش ابری یا Cloud Computing به سه دسته کلی با ویژگی‌هایی خاص تقسیم می‌شوند:

۱. سرویس زیرساخت ابری IaaS یا Infrastructure as a service

این سرویس شامل شبکه، سرور و فضای ذخیره‌سازی به شکل آنلاین است و نیاز خرید سخت‌افزار و مدیریت آن را برای کاربران مرتفع می‌کند.

۲. سرویس نرم‌افزار ابری SaaS یا Software as a service

در این سرویس پیش‌نیازهای رایج استفاده از نرم‌افزارها (دانلود، نصب روی سیستم‌های شخصی و...) حذف می‌شود و شرکت ارایه‌دهنده‌ی اصلی نرم‌افزار مدیریت همه موارد فنی (داده‌ها، سرور ابری، سرور مجازی، ذخیره‌سازی اطلاعات و...) را بر عهده خواهد داشت. در این محصول، کاربر فقط دریافت‌کننده سرویس است و با روش کانفینگ و توسعه‌ی آن کاری ندارد.

۳. سرویس سکوی ابری PaaS‌ یا Platform as a service

این سرویس راه‌اندازی، پیکربندی و توسعه‌ی نرم‌افزار شرکت دریافت‌کننده خدمات را بسیار ساده‌تر می‌کند. سرویس پلتفرم ابری PaaS‌ در افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ی عرضه‌ی محصولات کسب‌وکارها بسیار موثر است و به کمک آن، توسعه‌دهندگان، سیس ادمین‌ها یا مهندسان دوآپس بدون دغدغه‌‌ی مدیریت زیرساخت و پیکربندی سرور، به‌راحتی و فقط با چند دستور می‌توانند نرم‌افزارشان را بر بستر پلتفرم ابری راه‌اندازی کنند.

 

شرکت‌های ارایه‌دهنده سکوی ابری PaaS

سرویس ابری PaaS سرویسی کاربردی در توسعه‌ی محصول شرکت‌های نرم‌افزاری و بسیار مقرون به صرفه است. این پلتفرم ابری به وسیله‌ی بسیاری از کمپانی‌های مهم دنیا ارایه می‌شود و با در اختیار گذاشتن ابزارهای مربوط به تولید، تست و توسعه‌ی نرم‌افزار روند اجرایی شدن ایده‌ها را سرعت می‌بخشد و به رفع موانع مهم بر سر راه کسب‌وکارها کمک می‌کند. از جمله شرکت‌های مطرح ارایه‌دهنده سرویس ابری PaaS مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) است که ابزارهای متنوعی برای یکپارچه‌سازی خدمات در اختیار توسعه‌دهندگان محصول قرار می‌دهد. شرکت آمازون با وب‌سرویس AWS با دریافت مبلغی از کاربرانش نسخه Backup نرم‌افزار آن‌ها را در این سرویس ذخیره می‌کند. هم‌چنین شرکت Oracle با پلتفرم ابری OCP بسیار موفق و پر طرفدار بوده است. در ایران نیز شرکت ابر آروان از شرکت‌های پیشرو و به‌روز در ارایه‌ی سرویس ابری PaaS به کاربرانش است.

 

ویژگی سکوی ابری آروان (PaaS)

سرویس PaaS آروان بستری مناسب برای استقرار نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های شرکت‌ها فراهم آورده است و به آن‌ها در مدیریت محصول، مانیتورینگ، پشتیبانی و دسترسی به شبکه کمک می‌کند. کاربران شرکت ابر آروان با استفاده از این سرویس ابری و فقط با چند کلیک به‌سادگی قادر خواهند بود محصول نرم‌افزاری‌شان را در سریع‌ترین زمان ممکن به بازار عرضه کنند، حتا اگر این نرم‌افزار ابری پیچیده باشد. به عبارت دیگر، دریافت‌کنندگان سرویس پلتفرم ابری آروان PaaS تنها با چند دستور ساده می‌توانند از یک اپلیکیشن مستقل کوچک (دیتابیس، وب‌سرور، ابزار مانیتورینگ و...) تا یک کلاستر کوبرنتیز را به‌راحتی راه‌اندازی و به عنوان دولوپر یا توسعه‌دهنده از ابزارهای مدیریت محصول، پشتیبانی و مانیتورینگ استفاده کنند. گفتنی است نسخه‌ی جدید پلتفرم ابری شرکت ابر آروان نسبت به محصول شرکت‌های خارجی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

 تفاوت PaaS و IaaS و SaaS

 

امکانات جدید سکوی ابری آروان PaaS

آخرین نسخه سکوی ابری آروان PaaS امکانات جدیدی بر ویژگی‌های گذشته خود افزوده و آن را به کامل‌ترین و به‌روزترین PaaS ایرانی تبدیل کرده است که در این‌جا به معرفی امکانات جدیدش می‌پردازیم:

مقیاس‌پذیری خودکار 

اگر اپلیکیشنی که شما ساخته‌اید، به حد مشخصی از Load برسد، پلتفرم ابری آروان چند اپلیکیشن مشابه به شکل خودکار می‌سازد و باعث پخش Load بین آن‌ها می‌شود که با این کار از Over Load اپلیکیشن شما جلوگیری خواهد شد.

استفاده از IP اختصاصی

در سکوی ابری آروان می‌توانید IP اختصاصی برای اپلیکیشن‌تان داشته باشید. بدین ترتیب علاوه بر HTTP(s)، پورت‌ها و پروتکل‌های دیگر هم در دسترس شما قرار می‌گیرند. این قابلیت با محصول DNS‌ آروان یکپارچه است.

اجرای اپلیکیشن با استفاده از مانیفست Kubernetes

چنان‌چه شما قبلن از کوبرنتیز استفاده کرده‌اید و مانیفست‌های لازم در قسمت‌های مورد نیاز برای اجرا شدن اپلیکیشن خود را نوشته‌اید، در نسخه‌ی جدید پلتفرم ابری آروان می‌توانید آن‌ها را به ‌شکل مستقیم روی پلتفرم ابری آروان (PaaS) مستقر کنید.

مدیریت دقیق منابع

‌از ویژگی‌های جدید سکوی ابری آروان، امکان کنترل منابع با دقت ۰.۱ روی حافظه تصادفی (RAM)، هسته پردازشی (CPU) و دیسک ذخیره‌سازی است که این موضوع در کاهش چشم‌گیر هزینه‌های راه‌اندازی بسیار موثر است.

مانیتورینگ و مشاهده لاگ

در نسخه جدید سکوی ابری آروان PaaS هم می‌توانید تمام داده‌ها و منابع را به شکل پیوسته مانیتور کنید و نتایج آن را در قالب گزارش‌های آماری ببینید و هم تمامی Logهایی را که نرم‌افزارتان تولید می‌کند، با استفاده از CLI ابر آروان مشاهده ‌کنید.

اجرای ایمیج‌های داکر از Repository عمومی و خصوصی

با پلتفرم ابری جدید آروان  PaaS می‌شود در کمتر از چند دقیقه، یک اپلیکیشن کوچک یا یک کلاستر کوبرنتیز بزرگ را از یک Image استاندارد یا یک وب‌سرور یا یک ریپازیتوری داکر عمومی یا خصوصی راه‌اندازی کرد.

 

چگونه از سکوی ابری آروان استفاده کنیم؟

شرکت ابر آروان در نسخه‌ی‌ جدید PaaS خود سعی کرده که تا حد امکان با کاهش پیچیدگی‌های محصول تجربه‌‌ی کاربری بهتری را در اختیار استفاده‌کنندگان از این سرویس قرار دهد و با این هدف توانسته در این نسخه سرعت تولید و اجرای محصول را افزایش دهد.

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیش‌تر و کامل‌تری درباره‌ی‌ پلتفرم ابری آروان (PaaS‌) هستید، می‌توانید به صفحه‌ی‌ سکوی ابری در وب‌سایت ابر آروان مراجعه کنید تا با امکانات و ویژگی‌های دیگر این سرویس آشنا شوید.

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه