ارسال به دیگران پرینت

۹ اتفاق مثبتی که بعد از ۴۰ سالگی برایمان رخ می دهد

همیشه شنیده ایم که می گویند دهه ی ۲۰ زندگی مان بهترین دوره ی آن است اما شاید کاملاً اینطور نباشد. دهه ی ۴۰ رقیب بسیار قَدَری برای دهه ی ۲۰ از جهت بدل شدن به بهترین دوران زندگی مان محسوب می شود چون می تواند شادتر و حتی پرپول تر از دهه ی ۲۰ باشد.

۹ اتفاق مثبتی که بعد از ۴۰ سالگی برایمان رخ می دهد

در ادامه از اتفاقات مثبتی خواهیم گفت که بعد از ۴۰ سالگی برایمان رخ می دهند.

۱- وضع مالی تان بهتر می شود

مسأله ی پول می تواند اضطراب و مشکلات زیادی برای آدم ها ایجاد کند اما خوشبختانه از ۴۰ سالگی به بعد احتمالاً نگرانی کمتری برایش خواهید داشت. چون با افزایش درآمدتان در طی سالیان از ثروت بیشتری برخوردار خواهید شد. علاوه بر این، از دهه ی ۴۰ میزان درآمد افراد به بالاترین حد خواهد رسید.

۲- زمان کمتری را صرف شبکه های اجتماعی و از وقت تان بهتر استفاده می کنید

همه ی ما می دانیم که شبکه های اجتماعی چقدر از وقت مان را هدر می دهند و چقدر احتمال دارد ساعت ها از وقت مان را صرف گشت زدن در این شبکه ها کنیم. با این حال، آدم ها از ۴۰ سالگی به بعد اغلب وقت کمتری را صرف این کار می کنند و بهتر می توانند وقت خود را مدیریت کنند و از آن بهره ببرند. تحقیقات نشان داده آدم ها در دهه ی ۴۰ زندگی خود در مقایسه با جوان ترها اغلب وقت بسیار کمتری را صرف شبکه های اجتماعی می کنند و حتی برایشان سخت نیست که شبکه های اجتماعی را برای همیشه کنار بگذارند.

۳- بهتر می توانید بین کار و زندگی تان تعادل برقرار کنید

برقراری تعادل میان زندگی و کار از آن موضوعاتی است که امروزه زیاد از آن صحبت می شود و به ندرت کسی پیدا می شود که بگوید توانسته بین زندگی و کارش کاملاً تعادل برقرار کند. اما تحقیقات نشان داده در فاصله ی سنین ۳۴ تا ۴۴ سالگی این امر اتفاق نادری نیست. در حقیقت در این دوره افراد موفق می شوند تعادل رضایت بخشی میان کار و زندگی خود برقرار کنند.

۴- به خواب کمتری نیاز پیدا می کنید

 

یکی دیگر از مزایای دهه ی ۴۰ زندگی این است که در مقایسه با زمانی که جوان تر بودید بدن تان به خواب کمتری نیاز دارد. تحقیقات نشان داده مدت زمان خواب در سنین ۴۰ تا ۵۵ سالگی ۲۳ دقیقه کمتر از دهه های ۲۰ و ۳۰ است. شاید زمان زیادی به نظر نرسد اما با توجه به مهارتی که در استفاده ی بهتر از وقت تان پیدا کرده اید، ممکن است بتوانید از همین فرصت برای تمام کردن یک کار یا انجام یک ورزش مختصر استفاده کنید.

۵- احتمالاً رابطه عاطفی شاد و سالمی خواهید داشت

 

ازدواج برای بیشتر افراد گام بزرگی محسوب می شود و طبیعتاً اغلب، ترس هایی هم درمورد آینده ی زندگی مشترک وجود دارد. با این حال، بر خلاف باور رایج، هرگز برای ازدواج کردن دیر نیست. در حقیقت تحقیقات نشان داده ازدواج هایی که در سنین بالاتر رخ می دهند با شادی ماندگارتری همراه هستند. طبق تحقیقات، افرادی که در همان سن همسن و سالان شان یا دیرتر از آن ها ازدواج کرده بودند در مقایسه با کسانی که زودتر از همسن و سالان خود ازدواج کرده بودند، شادی و اعتماد به نفس بیشتر و همینطور افسردگی کمتری داشتند.

۶- اعتماد به نفس تان بیشتر می شود

 

بسیاری از ما ممکن است از مشکل کمبود اعتماد به نفس رنج ببریم و این مسأله اغلب زمانی وجود دارد که جوان تر و در محاصره ی انواع استانداردهای زیبایی یا اجتماعی هستیم. با این حال، تحقیقات نشان داده اعتماد به نفس ما بعد از ۴۰ سالگی به اوج خود می رسد. این یکی از بهترین مزایای دهه ی ۴۰ زندگی است چون داشتن احساس رضایت و شادی از آنچه که هستید چیزی است که باید در تمام طول زندگی وجود داشته باشد، نه تنها یک دوره از آن.

۷- زایمان در سنین بالاتر ممکن است عمر را طولانی تر کند

خودداری از بچه دار شدن تا زمانی که آمادگی آن را پیدا کنید، مزایای خودش را دارد، حتی اگر در دهه ی ۳۰ زندگی خود باشید. تحقیقات نشان داده زنانی که آخرین فرزند خود را بعد از ۳۳ سالگی به دنیا آورده بودند احتمال عبور از ۹۰ سالگی در آن ها ۲ برابر بیشتر از زنانی بود که آخرین فرزند خود را تا ۲۹ سالگی به دنیا آورده بودند.

۸- حواس تان جمع تر است و می توانید تمرکز کنید

 

یک مزیت بسیار مهم دیگر دهه ی ۴۰ زندگی این است که حواس جمع تر می شوید و می توانید تمرکز کنید. تحقیقات نشان داده میزان توجه و تمرکز در حدود ۴۳ سالگی به اوج خود می رسد. در این دوره کمتر نگران چیزهای بی اهمیتی می شویم که می توانند حواس مان را به خود پرت کنند و بر چیزهایی که برایمان اهمیت دارند بیشتر تمرکز می کنیم، امری که بازدهی مان را بیشتر می کند.

۹- رشد ذهنی تان ادامه می یابد

ما هرگز دست از یادگیری و ارتقای خود برنمی داریم، حتی اگر خود متوجهش نباشیم و این اتفاق ناآگاهانه در حال رخ دادن باشد. طبق تحقیقات، افراد در سنین بالاتر وقت بیشتری را صرف مطالعه می کنند تا در سنین پایین تر. مطالعه کردن مزایای زیادی برای ما و ارتباط مستقیمی با توانایی مان برای ابراز بهتر خود دارد. تحقیقات نشان داده دایره لغات افراد در دهه ی ۴۰ زندگی شان دائماً در حال گسترش است و در آستانه ی رسیدن به اوج خود قرار دارد تا آنکه در دهه ی ۶۰ زندگی شان به بالاترین حد خود می رسد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه