ارسال به دیگران پرینت

حقوق | حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان

جزییات جدید از حقوق بازنشستگان | رقم افزایش حقوق در سال جدید اعلام شد

تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی دارد. حقوق بازنشستگان مستمری ‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین حداقل دستمزد شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند.

 جزییات جدید از حقوق بازنشستگان  | رقم افزایش حقوق در سال جدید اعلام شد

آنگونه که دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی  استان تهران  گفته، افزایش  حقوق  بازنشستگان بر اساس سه ماده قانونی تعیین می شود 

ماده ۱۱۱ و ۹۶  قانون  تامین اجتمای و ماده ۴۱  قانون کار  موادی هستند که افزایش حقوق بازنشستگان را مشخص می کنند.

قانون در مورد حقوق بازنشستگان چه می گوید؟

ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی

بر اساس این ماده مستمری از کار افتادگی کلی و مستمری  بازنشستگی  و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد 

 

ماده ۴۱ قانون کار

شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید.

۱ – حداقل حقوق کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران  اعلام می‌شود.

۲ – حداقل حقوق باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین نماید. این میزان بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد.

‌تبصره – کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت ننمایند‌. در صورت تخلف ضامن تادیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید می‌باشد.

ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی

سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر‌ از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

علی اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان  تامین اجتماعی  استان تهران، گفت: تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی دارد. حقوق بازنشستگان مستمری ‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین  حداقل دستمزد  شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند.

ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای ‌عالی کار کمتر باشد.

باید در نظر داشت که افزایش حداقل حقوق برای حداقل بگیران ۲۷ درصد و برای سایر سطوح مزدی ۲۱ درصد تعیین شده است. بنابراین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نباید از این میزان کم تر باشد.

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مستمری‌بگیر حداقلی ارسالی در

      سلام
      عزیزان زحمتکش چکار باید کرد که حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از حقوق شاغلین تبعیت نکند و در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران شورای عالی کار جداگانه تصمیم گیری کنند قبلا ازهمکاری و پیگیری شما سپاسگزارم

    • ناشناس ارسالی در

      آخر چرا چندین سال است بازنشستگان لشکری ارتش را سر کار گذاشته آید وفقط حرف می زنند آخر این چه زندگی و معیشتی است جهت بازنشستگان فراهم کردید چه کسی بایستی جلو گرانی وتورم کشور را بگیرد. بازنشستگان آه ندارند که با آن سودا کنند.

    • ناشناس ارسالی در

      مثل عیدی سال ۱۴۰۱ معلولان جک قشنکی هست فقط بلدن وعده بدن در عمل هیچی به هیچی

    • قاصدی ارسالی در

      این قانون ها را فقط نوشتن اما هیچکدام اجرا نشد ... قانون همه کشک کارگر باید بمیرد یا گدایی کند تمام فقط در کشور ما

    • Djxbrkfhcbsic3584 ارسالی در

      بشاشم تو اون افزایش حقوقتون وسلام و بشاشم تو منطقتون...

    • قاصدی ارسالی در

      آیا با تبریک ۴۰۲ با ۲۱ درصد میتوانید زندگی کنید جلسه ها دروغ بود وریا

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق باز نشسته ها فقط بخور ونمیره چرا باید با این همه نفت ومعادن که داریم زندگی اینطور باشه مسئولین ایقدر میخورن تا حد مرگ ومیبخشند انگار ارث پدرشونه با این وضع منتظره سر نگونی باشید

    • ناشناس ارسالی در

      انشا،الله که هرکه تو اون جلسه بوده در باره حقوق .ازوزیر گرفته تا اون نماینده کارگرها سر سپرده سر نگون بشید انشا،الله

    • ناشناس ارسالی در

      گه و شاش و ان توی ریش وزیر کار بی عرضه قرمساق با این افزایش دادنش .

    • رضا ارسالی در

      ای کاش نماینده های بازنشستگان کشوری دفاع ازحقوق ونیاز وپیگیری خواست های به حق وقانونی بازنشسگان بی پناه کشوری را ازنمایندگان سندیکای کارگری می آموختند؟؟

    • Samen ارسالی در

      مرده شور خودتون و جد و ابادتون رو ببرن که با ثروتی که زیر پای مردم ایران است باید به گدایی زندگی کنند شماها انسان نیستین وزیر کار خدا خودت و خانواده ت رو لعنت کنه که به فکر کارگر و بازنشسته با توجه به تورم ها نیستی، صد رحمت به روحانی آقای رئیسی از کجا اومد که مملکت رو گل و بلبل کرد مخصوصا برای قشر کم درآمد و زحمتکش

    • ناشناس ارسالی در

      متاسفم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه