ارسال به دیگران پرینت

خیارشور | آب خیارشور

آب خیارشور رو دور نریز! ‌| فواید و کاربردهای عجیب و بی شمار آب خیارشور

 آب خیارشور رو دور نریز! ‌| فواید و کاربردهای عجیب و بی شمار آب خیارشور

به گزارش ۵۵ آنلاین به نقل از وبسایت طلا: دفعه بعد هنگامی که قوطی خیارشوری که خریداری کرده اید خالی شد آب آن را دور نریزید. آب خیارشور خواص زیادی برای سلامتی شما داشته که از خواندن آنها تعجب خواهید کرد.

 نوشیدن آب خیارشور فواید متعددی برای سلامتی دارد، مانند تسکین درد و تنظیم قند خون. همچنین یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های ورزشی شیرین است. ادامه مطلب را بخوانید تا از فواید مختلف این نوشیدنی نمکی باخبر شوید.

البته باید توجه داشته باشید که نوع خیارشوری که خریداری می کنید در این زمینه بسیار مهم است. تلاش کنید تا از انواع طبیعی خریداری کرده و محصول شما فاقد رنگ مصنوعی و همچنین مواد نگهدارنده باشد.

آب خیارشور سرشار از باکتری های مفید برای روده است. در فرایند تخمیر این باکتری ها درون آب خیارشور به وجود می آیند. باکتری های مفید روده در فرآیند هضم نقش بسیار زیادی داشته و در سیستم ایمنی و حتی خلق و خو نیز تاثیر دارد.

آب خیارشور همچنین سرشار از الکترولیت است که می تواند به بازیابی تعادل مایعات در بدن بعد از تعریق ناشی از ورزش کمک کند. آب خیارشور می تواند سطوح سدیم، پتاسیم و منیزیم را در بدن بازگرداند.

نوشیدن این نوشیدنی نمکی همچنین می تواند به تنظیم قند خون شما کمک کند. در واقع تحقیقات نشان داده است که آب خیارشور نه تنها قند خون را کاهش داده بلکه به تنظیم سطح انسولین نیز کمک می کند.

علاوه بر موارد گفته شده در صورتی که فرآیند تهیه خیارشور با سرکه انجام گرفته باشد نوشیدن آن می تواند باعث کاهش وزن شود. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور منظم سرکه مصرف می کنند وزن بیشتری را در مقایسه با دیگران از دست می دهند.

در انتها به این نکته توجه داشته باشید که نوشیدن بیش از حد آب خیارشور می تواند به افزایش میزان سدیم در بدن شما بیانجامد. دقت داشته باشید که اگر دچار مشکلاتی مانند فشار خون هستید مصرف آن را تحت نظر یک متخصص انجام دهید.

خیار شور چیست؟

خیار شور ماده‌ی غذایی سالم و فوق‌العاده‌ای است که سرشار از مواد مغذی، حاوی کالری اندک، و هم‌چنین، منبع غذایی عالی برای باکتری‌های مفید موجود در معده است که از این نظر، به عنوان ماده‌ی غذایی پریبیوتیک شناخته می‌شود.

با وجود این، آن‌چه هنوز بسیاری از آدم‌ها نمی‌دانند این است که شور انداختن، اساسا، به نوع خاصی از روش نگهداری از مواد غذایی اشاره دارد که در این فرایند، از انواع مختلفی از میوه‌ها، چاشنی‌ها، و سبزی‌ها استفاده می‌شود. وقتی صحبت از شور به میان می‌آید، بیش‌تر آدم‌ها فکر می‌کنند محتوای آن فقط می‌تواند خیار باشد؛ با این حال، از انبه و بسیاری دیگر از محصولات برای تهیه‌ی شور استفاده می‌شود.

بیش‌تر انواع شور با استفاده از ترکیب نمک، فلفل، و سرکه ساخته می‌شوند؛ با این حال، شورهای تخمیری نیز در برخی از کشورهای آسیایی به شدت محبوبیت دارند.

جدول ارزش غذایی خیار شور (به ازای یک فنجان، خرد شده)

ماده‌ی مغذی میزان موجود درصد ارزش روزانه
کالری ۱۷.۲  
مجموع کربوهیدرات ۳.۷ گرم  
فیبر غذایی ۱.۶ گرم ۶ درصد
ویتامین A ۲۶۲ واحد بین‌المللی ۵ درصد
ویتامین C ۱.۱ میلی گرم ۲ درصد
ویتامین K ۵۵.۸ میکرو گرم ۷۰ درصد
کلسیم ۶۰ میلی گرم ۶ درصد
آهن ۰.۵ میلی گرم ۳ درصد
منیزیوم ۱۰ میلی گرم ۳ درصد
فسفر ۱۳۲ میلی گرم ۴ درصد
سدیم ۱۲۵۰ میلی گرم ۵۲ درصد
منگنز ۰.۱ میلی گرم ۳ درصد

فواید خیار شور برای سلامتی

۱. منبع عالی برای آنتی‌اکسیدان

علاوه بر ویتامین‌ها، ترکیبات زیست‌فعال بسیاری در میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شوند که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند، ولی متاسفانه با روش‌های سنتی تهیه و نگهداری مواد غذایی از بین می‌روند. دلیل این اتفاق این است که چنین ترکیباتی به حرارت حساس هستند، و تحت تاثیر دمای بالا تجزیه یا غیر فعال می‌شوند. با این حال، فرایند تهیه‌ی شور از این اتفاق جلوگیری می‌کند؛ زیرا در این روش، میوه‌ها و سبزی‌ها در یک محلول، بدون نیاز به پخته شدن، با هم ترکیب می‌شوند؛ و به این ترتیب، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این مواد غذایی به طور کامل حفظ می‌شوند. مصرف آنتی‌اکسیدان به میزان کافی باعث کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود و به حفظ تندرستی‌تان کمک می‌کند.

۲. بهبود وضعیت گوارش

همه‌ی ما می‌توانیم از داشتن دستگاه گوارشی قوی و سالم بهره‌مند باشیم؛ با این حال، گاهی اوقات بسیاری از ما به دلیل عدم تعادل در رشد باکتری‌ها یا مصرف ناکافی فیبر دچار اختلالات معده و روده می‌شویم. خوشبختانه، خیار شور می‌تواند به حل هر دوی این مشکلات کمک کند. با این که سرکه به کاهش سرعت رشد کلنی‌های باکتری کمک می‌کند، برای تهیه‌ی خیار شور زمان کافی برای رشد باکتری‌های پروبیوتیک در این ماده‌ی غذایی تخمیری وجود دارد. به علاوه، خیار شور به خودی خود یک ماده‌ی پریبیوتیک محسوب می‌شود؛ بنابراین، برای بهره‌مندی از فواید آن لازم نیست منتظر بمانید تا به طور کامل جا بیفتد؛ یعنی هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را مصرف کنید. هم‌چنین، میوه‌ها و سبزی‌ها نیز به خاطر فیبر طبیعی‌شان مشهور هستند؛ به این ترتیب، می‌توانید با مصرف یک ماده‌ی غذایی ساده به چند هدف مختلف غذایی برسید. همین یک مورد نیز باعث می‌شود خیار شور جایگاه ارزشمندی در رژیم غذایی‌تان داشته باشد.

۳. کمک به کنترل دیابت

خیار شور طبیعتا ماده‌ی غذایی کم کالری و کم کربوهیدراتی است؛ به همین دلیل به عنوان ماده‌ی غذایی خوبی برای بیماران مبتلا به دیابت به شمار می‌رود. ولی خیار شور فواید بیش‌تری برای این بیماران به همراه خواهد داشت. هموگلوبین گلیکوزیله، هموگلوبینی که به گلوکز چسبیده است، به عنوان شاخصی برای کنترل بلند مدت قند خون به شمار می‌رود؛ هر چه عدد آن بیش‌تر باشد، نشان‌دهنده‌ی کنترل نامناسب گلوکز در یک دوره‌ی زمانی طولانی خواهد بود. به اعتقاد برخی از متخصصان، اسید استیک در ترکیب با میوه‌ها یا سبزی‌ها می‌تواند سطوح هموگلوبین گلیکوزیله را بهبود ببخشد؛ این مسئله به بهبود کنترل قند خون منجر خواهد شد.

۴. بهبود وضعیت سلامت کبد

با این‌که بسیاری از انواع شورها می‌توانند با بهبود عملکرد کبد به دفع سموم از خون کمک کنند، استفاده از انگور فرنگی در شور تاثیر ویژه‌ای در کمک به کارکرد کبد دارد و می‌تواند مسمومیت کبدی را خنثی کند. طبق شواهد تجربی، این مسئله به افراد الکلی کمک می‌کند، هم‌زمان با پیروی از برنامه‌های ترک الکل، از تحمل آسیب‌های کبدی پیشگیری کنند.

۵. بهبود وضعیت سلامت معده

با این که گفته می‌شود خیار شور می‌تواند باعث افزایش اسید معده و ایجاد سوزش سر معده شود، این مسئله کاملا از واقعیت به دور است. سرکه، همان طور که می‌دانید، فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد؛ زیرا سرکه داخل بدن به عنوان یک ماده‌ی باز یا قلیا عمل می‌کند (علی‌رغم آن‌که در خارج از بدن، از لحاظ فنی، یک اسید به شمار می‌رود). این ویژگی‌ها باعث می‌شوند سرکه به جلوگیری از تولید بیش از حد اسید، و حفظ دیواره‌های معده در برابر آسیب‌های ناشی از اسید کمک کند. به این ترتیب، مصرف خیار شور می‌تواند به پیشگیری از زخم معده‌ی دردناک‌، و کاهش احتمال ابتلا به سرطان معده کمک کند.

۶. مفید برای کاهش وزن

چنان‌چه از روش‌های همیشگی و قدیمی پخت و پز سبزی‌ها خسته شده‌اید، یا عاشق خوردن خوراکی‌های هیجان‌انگیز هستید، خیار شور روش جذابی را برای افزایش مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها در رژیم غذایی ایجاد می‌کند. برای مثال، خیار شور حاوی کالری اندک و غنی از آب است و می‌تواند باعث رفع گرسنگی شود؛ به همین خاطر این ماده‌ی غذایی به یکی از بهترین تنقلات یا گزینه‌های غذایی در هنگام احساس گرسنگی شدید تبدیل شده است. با وجود این، مراقب باشید خیار شور را مملو از سدیم نکنید؛ در این صورت، تمایل‌تان به نوشیدن آب ممکن است باعث ایجاد احتباس آب در برخی اندام‌ها در اطراف بدن‌تان شود.

 

۷. روشی موثر برای درمان تهوع حاملگی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید چرا به نظر می‌رسد زنان باردار بسیار بیش‌تر از دیگران هوس خوردن خیار شور دارند؟ آن‌چه پیش‌تر به یک افسانه شبیه بود، امروزه دارای پایه و اساس علمی است؛ خیار شور به کاهش حالت تهوع و استفراغ ناشی از تهوع صبحگاهی در دوران بارداری کمک می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند،‌ غذاهای ترش باعث فرو خواباندن احساس استفراغ و تسکین حالت تهوعی می‌شوند که ریشه در غریزه‌ای اولیه برای درمان مشکلات بدن دارد. ولی فقط مراقب سدیم اضافه باشید؛ زیرا در طول دوران بارداری می‌تواند تاثیر مخربی بر فشار خون داشته باشد.

۸. کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان طحال

برخی فکر می‌کنند، طحال اندام بی فایده‌ای است که هیچ کارکرد خاصی در بدن ندارد. فارغ از تایید یا رد این مسئله، باید گفت طحال نقش مهمی در ایمنی بدن ایفا می‌کند. در واقع، طحال مخزنی از سلول‌های ایمنی و حتی کلنی باکتری‌های مفید است که به بهبود وضعیت سلامت روده‌ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌ها کمک می‌کنند. خیار شور منبع خوبی برای فیبر پریبیوتیک و باکتری‌های پروبیوتیک است که به حفظ سلامت طحال کمک می‌کنند. طبق شواهد علمی، رشد ضعیف باکتری‌های پروبیوتیک با افزایش خطر ابتلا به سرطان طحال در ارتباط است.

۹. کمک به کاهش خطر ایجاد عفونت‌های مخمری

به نظر می‌رسد، عفونت‌های مخمری همواره مایه‌ی عذاب زنان هستند، زیرا به دلیل ایجاد نیاز دائمی به خاراندن نواحی شخصی بدن، باعث ایجاد رنج و ناراحتی در جمع می‌شوند. مخمرها جزء طبیعی میکروفلورای واژن هستند، ولی به دلایلی می‌توانند بیش از اندازه رشد کنند و به عامل بیماری‌زا تبدیل شوند. این مسئله، به ویژه، بعد از دوره‌ی مصرف آنتی‌بیوتیک یا به دلیل بروز وضعیت‌هایی شایع است که می‌توانند بر کلنی‌های باکتریایی در بدن اثر مخرب بگذارند؛ این کلنی‌های باکتریایی عمدتا مسئول کنترل مخمرها هستند. خیار شور به حفظ سطوح بهینه‌ی این باکتری‌های پروبیوتیک مفید، کنترل مخمرها، و کاهش قابل توجه احتمال خطر ابتلا به عفونت‌های مخمری کمک می‌کند.

۱۰. کمک به تسکین استرس و بهبود وضعیت سلامت روان

شاید این مسئله کمی برای‌تان تعجب‌آور باشد، ولی دست‌کم باید گفت، ساز و کار جالبی در پس این رابطه وجود دارد. همه می‌دانیم ظاهرا معده به شکل نزدیکی با مغز در ارتباط است، ولی بسیاری از آدم‌ها این ارتباط را درک نمی‌کنند. به همین خاطر نیز، اضطراب در قالب ناراحتی معده و حالت تهوع، و بسیاری دیگر از وضعیت‌های مشابه نمایان می‌شود. طبق یافته‌های علمی، این ارتباط به خاطر وجود عصب واگ است؛ این عصب نخاع را به معده متصل می‌کند، و به عنوان یک اتصال قدرتمند میان معده و مغز عمل می‌کند. سطوح باکتری‌های پروبیوتیک در روده و مجاری گوارشی تاثیر کورتیزول را به اندازه‌ی قابل توجهی در مسیر مغز کاهش می‌دهند؛ به این ترتیب، این باکتری‌های ساده می‌توانند شما را آرام و خونسرد نگه دارند. کاهش استرس و حفظ آرامش نیز به حفظ سلامت بدن منجر خواهد شد.

۱۱. کمک به پیشگیری از یبوست

خیار شور سرشار از فیبر، آب، و باکتری‌های پروبیوتیک است که همگی به حفظ کارکرد و سلامت روده‌ها و مجاری گوارشی کمک می‌کنند. این مسئله به حرکت بدون وقفه‌ی مواد غذایی در روده‌ها، و متعاقبا دفع مواد زائد از بدن، به موثرترین شکل ممکن، و هم‌چنین، کاهش احتمال ابتلا به یبوست و قرار گرفتن سلول‌های سالم بدن در معرض سموم کمک می‌کند.

۱۲. تسکین گرفتگی‌های ماهیچه

 

از دهه‌های گذشته، برخی از ورزشکاران از فواید سری آب خیار شور برای سلامتی آگاه بوده‌اند. طبق مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه‌ی علوم و پزشکی در ورزش منتشر شدند، گرفتگی ماهیچه‌ی افرادی که آب بدن‌شان را از دست داده‌اند، بعد از مصرف آب خیار شور، سریع‌تر بر طرف می‌شود. برای بهره‌مندی از این همه خاصیت فقط کافی است یک سوم فنجان آب خیار شور مصرف کنید. مصرف آب خیار شور بیش‌تر از مصرف میزان مشابه‌ای از آب معمولی، می‌تواند به تسکین گرفتگی‌های ماهیچه کمک کند.

‍۱۳. حفظ آب رسانی به بدن

هنگام انجام تمرین‌های سخت ورزشی که بیش از یک ساعت به طول می‌انجامند یا در هوای گرم انجام می‌شوند، ممکن است به اندازه‌ی کافی آب برای بدن فراهم نشود. در این شرایط، با نوشیدن مایعات حاوی سدیم و پتاسیم می‌توانید به آب رسانی سریع‌تر به بدن‌تان کمک کنید. سدیم نوعی الکترولیت است که بدن هنگام تعریق آن را از دست می‌دهد. پتاسیم نیز الکترولیت دیگری است که با تعریق از بدن خارج می‌شود. آیا می‌دانستید، با مصرف مقداری آب خیار شور می‌توانید پس از ورزش بدن‌تان را با سرعت بیش‌تری بازیابی کنید؟ آب خیار شور که سرشار از سدیم و غنی از پتاسیم است در مقایسه با آب معمولی، می‌تواند به شکل مناسب‌تر و موثرتری در بازیابی سطوح الکترولیت‌ها به میزان طبیعی به بدن کمک کند. البته، آیا باید مراقب میزان سدیم مصرفی‌تان باشید، یا از یک رژیم غذایی کم سدیم پیروی می‌کنید؟ در این صورت، پیش از اقدام به مصرف آب خیار شور باید در این خصوص با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

۱۴. رفع بوی بد دهان

باکتری‌های موجود در دهان باعث ایجاد بوی بد می‌شوند. خواص ضد باکتری قدرتمند آب خیار شور می‌توانند این باکتری‌های نامطبوع را از بین ببرند و باعث رفع بوی بد دهان شوند، و هم‌زمان سایر اثرات مثبت خود را بر سلامتی‌تان حفظ کنند.

۱۵. افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن

سیر، فلفل، و سایر ادویه و چاشنی‌های موجود در آب خیار شور، همگی به عنوان عواملی برای افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) و تقویت دستگاه ایمنی بدن شناخته می‌شوند. نوشیدن مقدار اندکی آب خیار شور می‌تواند به بهبود جریان خون کمک کند، و حتی باعث کمک به کاهش وزن نیز بشود.

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      فشار خون بالا می‌ره

      • سعید ارسالی در

        هیچ عنوان گول اینگونه خزعبلات اینترنتی رو نخورید، آب خیارشور بسیار اسیدی هست و برای بدن سم هست، برای بدنی سالم باید بدنی قلیایی داشته باشیم نه اسیدی، تمام امراض بدن از اسیدی بودن هست . آگاه باشید

    • ناشناس ارسالی در

      مواظب فشار خونتان باشید

      • محمود ارسالی در

        آب خیار شور آهک داره به خاطر زود برسه آهک میزنن حتی یه بار خوردنشم امکان سرطان داره

    • ناشناس ارسالی در

      آب خیارشور پراز نمکه،کسی ک فشارخون داره با خوردن خود خیارشور فشار بالا ميره چه برسه ب آب خيارشور

      • علی ارسالی در

        سلام، همهی خیار شور ها که با نمک خالی درست نمیشن! باسرکه هم درست میشن. به خصوص خونگی.

      • سعید ارسالی در

        هم نمک‌های امروزی که به اسم نمک یددار و هم سرکه هر دو اسیدی هستند و برای بدن سم هستند . نمک معدنی بدن راقلیایی میکند نه نمک‌های مصنوعی که به اسم تسویه شده به خورد ملت میدهند

    • ناشناس ارسالی در

      نمی‌دونم.مردم.رامسخره.میکنند.چیه.این.شعر.و..ورها.می.نویسن
      اریک.نطر.خوبه.مردم.دیگر.گوشت
      نمی‌توانند.بخرن.نان.توش.تلید.کنند.بخورند

      • طیب انجیدنی ارسالی در

        آره رفیق مگه مسخره کردن چه جوری هست؟
        اراجیف مینویسند

    • ناشناس ارسالی در

      کلیه ها رو داغون نمیکنه؟

      • ناشناس ارسالی در

        سلام با اهک درست میکنن هیچی اونشم آب از دریاچه میارن چون نمک داره وشوره نمک نمیزنن ..
        بخوریم تا میکروب بگیریم ..

    • ناشناس ارسالی در

      سلام،آب خیار شور برای فشار خون خوبه پر از نمک هس.بعدشم قیمت خیار شور اینقدر بالا هس که نمیشه خرید خورد و نابو شد چون آب خیار شور برای بدن مفید نی مضر هس

    • ناشناس ارسالی در

      دیگه زده به سرشون هرچرت وپرتی رو مینویسن
      بابا آب خیارشور فشاروبالامیبره

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی شوره فشارخون را بالا میبره

    • ناشناس ارسالی در

      م دم پلشون کجاست که خیار بخرن وبعد اب خیارشور

    • ناشناس ارسالی در

      به جای آبگوشت هم میتوان تلیت کرد .🤣😂🤣واقعا مسخره شده

    • بی نام ارسالی در

      واسه کنترل جمعیت خوبه ، از بین میبره و خلاص

      • ناشناس ارسالی در

        خخخخخخ

    • Akram ارسالی در

      واسه اثبات هر ادعایی باید مقالات مرتبطی که این موضوع را اثبات کنه وجود داشته باشه که تحقیقات لازم را با رفرنس معتبر ارائه دهد.

      • رحیم ترک ارسالی در

        برای قوای جنسی خیلی خوب هستش

      • ناشناس ارسالی در

        اب خیار شور رو میتونید صبحانه بجای پنیر لیقوان استفاده کرد

      • ناشناس ارسالی در

        در این هفته دولا ر سقوت بسیار زیادی خواهد داشت

    • ناشناس ارسالی در

      منظورش اینه مردم به اینجارسیدیم که بجای آبگوشت آب خیاربخورن.

      • ناشناس ارسالی در

        درود بر شرفت

      • ناشناس ارسالی در

        بدبخت اینو از اون ور آب برای توی ارسال کردن

    • مهران ارسالی در

      میشه زر اضافی نزنی احمق اینها همه سیاست هست که بیمار دیالیزی بیشتر بشه و ...

      • سمیه ارسالی در

        اره دقیقا می‌خوان کاری کنن همروبکشونن بیمارستان نخوریدتروخدامگه ازجونتون سیرشدین

    • ناشناس ارسالی در

      دیدین از وقتی رییسی جراحی اقتصادی رو شروع کرده این سایتها هم خیلی چرت وپرت مینویسن؟یکی مینویسه پوست موز بخورید مفیده یکی گفت پوست پرتقال بخورید اینم نوشته اب خیارشور بخورید.درواقع همشون منجر میشن به همون جراحی رییسی.باور کنید....

      • ناشناس ارسالی در

        دمت گرم ای ول

      • ناشناس ارسالی در

        بجای جراحی اقتصادی سلاخی اقتصادی شدیم

      • پری ارسالی در

        این ریکاوری بعد جراحی میخوان کاملا تقویت بشیم 🤣🤣🤣🤣🤭

    • ناشناس ارسالی در

      اب خیار شور که شور هست فشار رو میبره بالا مثل اینکه خیار شور اونا شور نیست😀😃

      • اهواز speed ارسالی در

        والا از قدیم گفتن
        خوردن خیار مانعی نداره
        ولی آبش ممنوعه ..تمام

    • ناشناس ارسالی در

      برای کنترل جمعیت اگر اب خیار شور بخوریم خوبهبابا چرا مردم رو مسخره میکنید این چه پیشنهادی هه

    • ناشناس ارسالی در

      اخه هر خیارشوری قابل خوردن هست چ برسه ب خیارشورهای امروزی ک واسه زودتر ب عمل اومدنشون از آهک استفاده میکنن، ملت بدبخت دیگه میتونن نون بخورن ک بخوان دنبال خیارشور و آب خیارشور باشن،اره راست میگین آب خیارشور مفیده اونم واسه چی مردن و خلاص شدن.

      • ناشناس ارسالی در

        هزاران آفرین گل گفتی

      • عامو ارسالی در

        با سلام ما که خودمان خیار شوری داریم میشود با مقداری آب حی نوک اونو بمکیم فکر نمیکنم مضر باشد.!!!

      • حسین ارسالی در

        😭😭😭😭😭😭😭😭

    • ناشناس ارسالی در

      🙄🙄🙄

      • ناشناسدولت.رئیسی ازگرانی ملت را خوردن چه چیزهائی تشویق نمی‌کنند فردا هم میگه نون های کپک زده، پوست مرغ خواص بسیاری دارهی کپک زده ،پوست مرغ، ارسالی در

        این دولت ملت راتشویق به خوردن چه آشغالهای که نمیکنه

      • ناشناس ارسالی در

        والا خیارشور خودشم ضررس آبش ک دیگه ....

    • ناشناس ارسالی در

      دیگه.دسته.بز.هم.گرون.طبابت.

      • علیرضا ارسالی در

        ممنون از مطلب خوب تون. لطفا درخصوص فواید خوردن پوست تخم مرغ، پرزهای سیرابی، موهای کزشده کله پاچه ، سم گوساله ، چربی مرغ و آبشش های ماهی و کله قورباقه هم مطلب بزارید.
        خیلی استفاده بردیم

      • ناشناس ارسالی در

        خدا شاهده تو یک سایت دیدم نوشته بود پوست تخم مرغ از خود تخم مرغ خیلی بهتره،آسیابش کنید و پودر بشه بعد بخورید.ما مردم برای اینها زیادی شدیم.اینا که میخوان ما رو بکشن پس چرا هی میگن فرزند بیارید که جمعیت کمه.خدا لعنتشون کنه که مردم رو گمراه میکنن

    • ناشناس ارسالی در

      گاه نخود

    • دکترمهرنوش کوثریان ارسالی در

      من نمیدونم چرا یک حرف بی اساس و غلط را در سایت های مختلف تکرار می کنند؟ اب خیار شور و خود خیار شور سدیم بسیار بالا و خطرناک دارد. اینا رو کورکورانه منتشر نکنید.

    • مراد ارسالی در

      منظورش اون خیار هست که آب حیات داره بابا اشتباه نگیرید.

    • ناشناس ارسالی در

      والا اون کور هم شنیده مضرات خیارشور چیه در عصری که تکنولوژی و فناوری اطلاعات رو میشه توی دستهای هر انسانی به وضوح دید چه جای دروغ و خرافه هست؟فقط میخوان با عناوین مختلف برای حفظ و نشر بیشتر سایت خودشون ما رو وادار به نظر دادن کنند فقط نکته انحرافی این سایتها توهینی به شعور و درایت هموطنان ماست .دوستان بیشتر فکر کنید و کمتر توهین!

      • ناشناس ارسالی در

        فکر کنم وقتی میخواست این مطلب و بنویسد مست بوده یادم باشه بگم ساقیشو عوض کنه خیلی چرت میگه بابا ولش کنید بریم؟ به خودمون برسیم

    • عزت قصاب ارسالی در

      من قبل از هر وعده غذا یک لیوان وبعداز غذا دولیوان میخورم الان هم از اون دنیا دارم کامنت میزارم.جمع کنید چرندیاتتون رو

    • ناشناس ارسالی در

      چهار روز دیگه هم میگن آب عنبر نسا را ترید (تلیت) کنید بخورید همه بیماری‌ها را از بین میبره،!! 😁😁😁😁

      • ناشناس ارسالی در

        بعیدم نیست که بگن

    • ناشناس ارسالی در

      می دوند ما ایرانیها هرچه را تبلیغ یا گران کنیم زیاد می گیرند خوب نقطه ضعف مردم رامی داند باز خوبه مستقیم نگفتند برای پیشگیری از کرونا فایده دارد

      • ناشناس ارسالی در

        2ماه خیارشورخوردم باورکنیدتا3ماه سر زبونم شور شده بود. دیگه توبه کردم خیارشور بخورم.

    • ناشتا ارسالی در

      تمام حرفشان دروغ هست

    • ناشناس ارسالی در

      خیارشور مولد سودا.موجب سیاهی چهره.دل پیچه.دفع کننده مواد معدنی بدن(کلسیم.منیزیم...)افزایش دهنده پوکی استخوان.نابود کننده کلیه.افزاینده فشار خون.ضعیف کننده اعصاب.سم کبد

    • دکتر مهراد حیدری ارسالی در

      آب خیارشور شرا فشاره خو رو بالا می برد

    • ناشناس ارسالی در

      ای بابا مرگ موش یاسم گرونه بزارید بخوریم تاازشراین گرونیهاوحقوقهای کم راحت بشیم اینم زندگیه خراب بشه این مملکت زشت

      • ایرانی ارسالی در

        به جای توهین به کشورمان، متحدانه و یکپارچه، حرکت کنیم! این است شرافت و میهن‌پرستی! 🤔😭😡

    • ناشناس ارسالی در

      خوب بگید یک قاشق سرکه بخورید دیگه آب خیارشور که شوره چرا آخه

    • جمشید ارسالی در

      خیلی خیلی خوبه من و مردم با این خیار شورا و صف ها سرگرم میشیم و جون میکنیم تا زنده به مانیم ولی شما ها زندگی میکنین

    • Jass ارسالی در

      جام زهر رو میخوان به ملت بدن آب خیار شور
      من خودم دکتر عمومی هستم
      اگر خلاصه اگر کسی چیز شور بخوره فشارش میره بالا اگر کسی چیز تورش بخوره فشارش میاد پایین
      از خدا بترسید ملت رو نابود نکنید

      • ناشناس ارسالی در

        اخه اینارو ک منم میدونم ی بچه ده ساله هم میدونه دیگ پزشک عمومی هستی ی توصیه پزشکی کن این جی بود گفتی عزیزمن فهمیدم دکتر نیسی ولی اگ خاسی کلاس بزاری برو جستوجوکن دفعه بد ی چی علمی تر بگو

    • سید رسول ارسالی در

      من واقعا عاشق آب خیارشورم
      البته به شرطی که خددم درست کرده باشم

      نه کارخونه ای باشه

      و واقعا هر وقت میخورم حالم رو بهتر میکنه . توجه داشته باشید که حتما باید با م ذریا درست شده باشه نه با نمک های غیر استاندارد...

      • ناشناس ارسالی در

        بهت توصیه میکنم عوض خیارشور خیار بخور از نوع چنبل چون خیلی درازه دو منظوره استفاده کن

    • ناشناس ارسالی در

      بابابخداپدرمردمو دراوردید . بس کنید دیگه . قبل ازاینکه حقوق زیاد بشه 6 ماه جلوترش گرونی بیداد میکنه . مگر ملت ایران بدبخت چ گناهی کردن ؟ کلی افغانی راه دادید تو مملکتمون . گرونی رو همونا برای ما اوردن . بابا ی نگاهی هم ب ملتتون بندازید اخه . چراجوانها زن نمیگیرن؟ بخاطر اینکه کلی گرونیه ....... ! اونم باکرایه خونه های هنگفت . بخدا خدا ازتون نمیگذره . ک امیدوارم نگذره .

    • ناشناس ارسالی در

      آخه چقدر به شعور مردم توهین میکنین خدا لعنتتون کنه

    • ناشناس ارسالی در

      چه بگم

      • ناشناس ارسالی در

        بدبختا‌میخوان‌ملتو‌فشارخونی‌کنن‌ازدست‌ملت‌خلاص‌بشن

      • اصغر ارسالی در

        سلام عزیزان..
        ناراحت نشید.بلاخره طرف توی این دولت یه جایی مسولیتی داره.باید یک حرفی بزنه واسه اینکه دیده بشه..
        مدرکش که پول داده گرفته..انتظار داری آپلو هوا کنه؟؟
        ههههه آخه فرا تراز مبحث خیارشور بلد نیستن بگن.

    • ناشناس ارسالی در

      برا حالت تهوع در حد یکی دوقاشق امتحان کردم خوبه

    • عباس ارسالی در

      خیارشور خودش چیه ک دیگه آبش چی باشه...چرت نزارید

      • ناشناس ارسالی در

        انجیر جاش بخورید

    • ناشناس ارسالی در

      هر چیزی که بخوری یک فایده هایی داره دیگه بالاخره پس بریم مثل گوسفند علف بخوریم حتما توی علف چهار تا عنصر مفید هست دیگه . خاک بخوریم هم خوبه مدفوع مدفوع هم خوبه بالاخره چند تا باکتری مفید داره توش البته اونایی که مشکل عفونت دارند باید تحت مراقب پزشک بخورند چون باکتری عفونتی هم داره خخخخ

      • ناشناس ارسالی در

        چرت و پرت نگو بد ریخت

    • مطهری ارسالی در

      اون کسی که مقاله زده و از فواید اب خیارشور گفته یادش رفته بنویسه که مقاله رو ترجمه کرده،
      بزرگوار اب خیارشور های که در خارج از کشور در فروشگاه ها بفرش می ره با خیارشور های داخلی که با اب اهک و نمک و سرکه بعمل می یاد تفاوت داره تورو خدا چرت ننویسین گرفتاری واسه مردم بوجود بیاد

      • ناشناس ارسالی در

        گفتن طبیعی باشه بهتره

      • ناشناس ارسالی در

        والا ما خیارشور که میخوریم مغزمون هنگ میکنه. چه برسه به آبش.. فاتحه

    • هیچکس ارسالی در

      خاک تو سرتون واسه علم و سوادتون

    • ناشناس ارسالی در

      گوش نکنید دوستان من خودم دیدم برا اینکه خیار شور سریعتر برسه داخلش آهک ریختند این اراجیف گوش نکنید
      و حتی المقدور خیارشور سرکه ای یا خیارشوری که آبش سفید رنگ نباشه مصرف کنید و الی شک نکنید که آهک داره یکی از نشانه های داشتن آهک هم لیز بودن خیارشور هست ☠☠☠

      • ناشناس ارسالی در

        گفتن خیارشور طبیعی دوست عزیز

    • حسینی ارسالی در

      باسلام،کدام بیشعور بی سواد این نظریه را داده است،،خیارشور خودش چی باشد،،،که اب خیارشور را مردم بخورند، ،،اخه یعنی اینقدر مردم را نفهم بحساب میارید،نفهم ها،خودتان اب آناناس اب نارگیل اب انبه میخورید،،بعدا ملت را به سمت خوردن اب کثیف خیار شور نعرفی میکنید، خاک توسرتان ،

    • مسعود ارسالی در

      اطلاعات مزخرفتون بخوره تو سرتون با اینهمه تبلیغات خسته کننده. کلافه مون کردید.

    • ناشناس ارسالی در

      حالا نمیشه آب چیزی دیگه بخوریدچکاربه هیارشورداریدازاسمش مشخصه

    • اسی ارسالی در

      ای خااااک دو عالم ،

    • ناشناس ارسالی در

      مردم رو احمق فرض کردن اگه آب خیارشور خوب بود که شما به مردم پیشنهاد نمیکردین که خودتون میخوردین😂

      • ناشناس ارسالی در

        شما اگه جواب احمق های اون ور آب رو ندین اونا دیگه با شعور شما بازی نمیکنند

    • حشمت ارسالی در

      انشالله که حکومت به یکسال دیگه دوام نمیار وکارشون تمامه به یاری حق وتلاش مردم دیگه روبه نابودیه،، ثانیاً تمام رسانه ها چه داخل چه خارج با کمال وقاحت خبرتون دروغه باید چیزی برای گفتن داشته باشن پس نه خبر گوش بدید نه بخونید ،آرامش را ازخودتون صلب نکنید

      • ناشناس ارسالی در

        حشمت از آلبانی

      • ناشناس ارسالی در

        خدایش اونی زدی اصلی نیست حداقل می گفتی ۶ ماه باور میکردم ولی یک سال نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      آخه خودت میگی خیارشور اونم آب خیارشور معلوم نیست ای معلومات را از کجا آورده ای که عده ساده لوح مثل خودت باورکنند تمام پزشکها میگویند نمک زیاد باعث هزاربیماری است ظاهراً شما معلومات بیشتری دارید

    • ناشناس ارسالی در

      شاید می خواهند خیارشو هاشون فروش بره این کلک را می زنند

    • سوگلی ارسالی در

      برای کاهش وزن جانم اب خیار شور. نگو ملت بخورند بگو. نوشابه نخورید بگو ورزش کنید

    • ناشناس ارسالی در

      همه چرت وپرت خیارشور میخوری دوتا قرض فشار خون هم باید بخوری برسه که آبشو بخوری حامله میشه 🥰

    • مریم ارسالی در

      باعرض سلام دوستان عزیزمن کوچکترازاینام که بخوام جسارتی کرده باشم ولی میخوام بگم داره تومملکت نسل کشی میشه بشریت ازبین بره اوناهدفشون همینه باپخش این مزخرفات روسیستم عصبی شمابازیکنن من به خدای خودم ایمان دارم بهترین طبیبم همون خداست پس واسه درمان هردردی بخداپناه ببریدتاخدانخوادهیچ اتفاقی نمیتونه بیفته بخوادهم بیفته خیارشور آبش که جدا،هیچ‌چیزی نمیتونه درمونش کنه،، فقط خدا

      • ناشناس ارسالی در

        واقعاً حرف درست وصحیحی زدیدآفرین به این طرض فکر

    • ناشناس ارسالی در

      همین طور سکوت کنیم که کردیم هر روز یه چیز به خوردمان میدن امروز هم آب خیارشور دعا کنید دعا تا شاید این جمعه بیاید

    • ناشناس ارسالی در

      ای خدالعنتتون کنه کجا مدرک گرفتی آشغال

    • ناشناس ارسالی در

      ادم اگه خودش درست کنه خوبه اونم نه شور سرکه ایی

      • ناشناس ارسالی در

        زمانی بود گوشت قرمز گران شد اطلاع رسانی کردند که پرهیز کنیدچربی حیوانی مصرف نکنید چرا چون مردم توان خرید نداشتند وبخاطرییکه ناراحت نباشند اینطوری شیره مالی کردند واین آب خیار شور کشف شده جدیدن تاالان همه یاخواب بودن یاذهنشان مختوش!!

    • نرخچدحندجو ارسالی در

      احتمالا یه مدت دیگه بگذره میگن دبه خیارشور خودش خوردنیه

    • ناشناس ارسالی در

      ترا بقران چیزی که برا من جالبه اینکه با تحقیق وهرچی اگر مفید هم گیرم باشد 99 درصد نظردهنده ها مخالف وعجیب بباد مسخره گرفتن جدیدا کلاس این بخور انبخور زیاد شده مردم یک سری ادمها واقعا عقده ای وکثیف شده اند نسخه های این چنینی زیاده وبامرض های شمرده شده خسته وپول درمان نیست شمارا بخدا گوش به این حرفهای صد یه قاز نکنید خیارشور اسمش روش هست پر نمک به دردهای موجود مضر ونمک بسیار مضره خیارهم که بجز ان خوردن که با نمک طعم میگیرد فقط خرت خرت خوردن حالا برای پوست هم مفید اقا کسی که چیزی را تحقیق کرده ونتیجه گرفته باید درمراکز علمی ثبت وتایید شده باشه ترا بخدا خیانت نکنید یکروز انبر نثاره وشیر وپنیر خررا بالاتر ازعسل مفید میدانند ویککیلو پنیر خررا را 25 میلیون وبدرد انهایی مفید میدانند که خرید 25 میلیون تومان داشته باشند خلاصه تا منبع ایین چنین مزخرفات را دور بریزید وهرگز به خوردنش روی نیاورید که پشت این نسخه ها مقاسد شومی هست که بی خبرازانیم

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام واین که. یک آب خیار شور بله فشار بالا میبره وببخشیده رو چه حسابی فرمودید که برای دیابت مفید بود
      و2 مجددآ روچه حسابی وزن پایین میاد
      ودکتر عزیز شما با منطق حرف نزدید ودوستان همه درست می فرمایید ودر این صورت مردم را ب تمسخر گرفته اید ودرست این است که ازمردم بابت پیام و کتری که کردید معذرت خواهی کنید با تشکر از دکتر ناشی

    • ناشناس ارسالی در

      خیار شور خودشم توصیه میکنن نخورین چ برسه ب اب خیارشور رد دادن ملت

    • ناشناس ارسالی در

      اگرمیخواهید سرطان بگیرید بخورید

    • آرام ارسالی در

      خرخودتی خیارشورفقط رامیگن قبل ازمصرف توآب سردبریزیدتاشوریش کم بشه.آبش روکه بخوریم کلیه هامون خراب میشه .توبخور

    • ناشناس ارسالی در

      گوز

    • ناشناس ارسالی در

      عجب مطالبی مینویسین واقعا ،نمک زیادی سمه واسه بدن بعد آب خیارشور که لا نمکه ملت بخورن که سلامت باشند!!!؟

    • اکبر ارسالی در

      آب خیار شور دارای مواد نگه دارنده هست و سرطان زا

    • ایمان ارسالی در

      مردم رو به کشتن میدید با این چیزا ...
      آخه این چه حرفیه ؟
      اگر آب خیارشور مفیده منظور اینه اپن آبی که داخل خود خیار هست می‌تونه مفید باشه نه اینکه اون آب که در از هزار نوع باکتری نمک .... هست رو هم سر بکشید ... آخه یعنی چی واقعا ؟ یکم فکر من آقای نویسنده

      • ناشناس ارسالی در

        اگه نخریم حتما خیار شور هم قیمتش تافلک میره مردم از کشنگی آب خیار شور تیلیت کنیدصواب داره

    • محمود ارسالی در

      این کارخانجات به خاطر اینکه زود خیار شور برسه توش آهک میزنن بله درست خوندی آهک شما دبه رو که خالی کنی میبینی تهش سفید هست حتی یه بار خوردنش امکان داره سرطان بگیرین
      اینو خود اون طرف که پخش کننده خیار شور هست گفت

      • اهواز speed ارسالی در

        با اجازه
        توی هیچ کارخانه تولیدی خیار شور از آهک استفاده نمیشه
        چون اصلا احتیاج نیست
        خیار توی حرارت غیر مستقیم نیم پز میشه
        نمک سرکه ترخون سیر و در نهایت استریل
        اما در برخی کارخانه ها بخاطر حفظ رنگ سبز خیار
        از زاج سفید که نوعی اسید تثبیت رنگ هست استفاده میشه
        .......

    • خودم ارسالی در

      بیا پایین بچه این‌مزخرفات چیه نوشتی.

      • محمود ارسالی در

        اون خیار شور دبه ای رو برو آب تهشو ببین
        جالبه میگن حرف دروغ یه دور میزنه دوره کره زمین حرف راست یه بند یه لنگه کفششو بسته حالا حکایت شماست
        خیار شور دبه ای رو گفتم که 80 درصد بلکه بیشتر از خیار شور مصرفی از خیار شور دبه ای هست تولید کنندش گفته این حرفو
        یکی از بچه ها اومد آب ته دبه رو بخوره گفت دوست دارم شانس اونی که خیار شور دبه ای می‌آورد اونجا بود رفت گرفت گفت ما آهک میزنیم
        حالا شما برو بخور موش جانت

    • مری ارسالی در

      بایدپیدات گنیم ی هفته اب خیارشور بدیم بخوری...خرشوماهم سوارت بشیم....

    • ناشناس ارسالی در

    • مبینا ارسالی در

      ازواجبین استفاده می کنند

    • جعفرقلی عطائی کچوئی ارسالی در

      سلام، تو این مملکت انگار مد شده، هرکه از راه رسید، مخ این مردم بیچاره را به کار بگیره و دانش پراکنی کنه، آخه پُررویی هم حد وحسابی داره، فردا هم یکی میاد میگه :آب «عنبرنصارا» که همون سرگین خر، باشه، 23تا خواص داره، سرطان هارا کلا درمان میکنه، یک لیوانش هر پیرمرد وپیرزنی را جوان میکنه، هر کور مادرزاد را بینا میکنه، هرکودنی را نابغه میکنه و... یک عده آدم علاف هم می‌گویند نگاه کن سرگین خر چقدر خواص داشته وما نمیدونستیم، بابا بیخیال این خرافه پرستی ها.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام دوستان ب نظر من هم این نظریه کاملا اشتباهه و بعید میدونم ک خاصیتی در آب خیار شور وجود داشته باشه و بالعکس میتونه مضر هم باشه پس ب نظریات منتشر شده در این سایت ها توجه نکنید و سلامتی خودتون رو ب خطر نندازین البته خود خیار خواص درمانی زیادی داره میتونین خود خیارو با کمی نمک و نعنا مخلوط کنین و نوش جان کنین تا طبعش مناسب بشه

    • حکیم مطوری ارسالی در

      چی آب خیارشور بخورید کی گفته نخورید آب خیار شور به این خوبی به این خوشمزگی صددرصد بعد استفاده آب خیار ورود به بیمارستان هیچ سی سی یو که ای سی یو هم تحویلتون نمیگیره ...بابا خجالت بکشید چرا حرف چرنجد تحویل ملت میدین اگر راست میگید همون دکتر یا همون پروفسور که این فتوا در آورده فیلم چیزی لاعقل از خودش بزارم که حتی خودش داره مصرف میکنی حداقل ملت 80میلیون نفر نود درصدش باور کنه ده درصد دیگه به نود درصد دیگه بخنده

    • ناشناس ارسالی در

      آب خیار شور فرض که قندو ببره پایین مسلما فسارو‌می بره بالا .دیونست آدم که این کارو لکنه.ناره مکه میشه خورد اون آب آهک فوق العاده شور رو

    • امیر خدا زاده ارسالی در

      عالی بود لطفا بیشتر از این نوع مقاله بذارید سپاس

    • ناشناس ارسالی در

      خدایا توبه

    • xsjyBldb ارسالی در

      20

    • ناشناس ارسالی در

      نایسه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه