ارسال به دیگران پرینت

اپوزیسیون تایوان پارلمان را به اشغال خود درآورد

گروهی متشکل از بیش از ۲۰ قانونگذار از اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون تایوان موسوم به «کومینتانگ» در اعتراض به "ظلم" دولت و نامزدی یک مشاور نزدیک به رئیس‌جمهورشان در یک سمت عالی‌رتبه، پارلمان این جزیره خودگردان را اشغال کرده‌اند.

اپوزیسیون تایوان پارلمان را به اشغال خود درآورد

 به دنبال این تحولات و تلاش نمایندگان حزب حاکم برای ورود به پارلمان و عبور از موانع، زد و خوردهایی به وقوع پیوست.  قانونگذاران حزب دموکراتیک ترقی‌خواه موانع را کنار زده و راهشان را به درون ساختمان پارلمان باز کردند و محل سخنرانی را که در کنترل اپوزیسیون بود، محاصره کردند. با نزدیک شدن نمایندگان دو طرف، صدای فریاد بلند شد و باز هم زد و خورد صورت گرفت.   

تایوان یک دموکراسی غیر قابل کنترل دارد و جدل‌ها و اعتراضات درون ساختمان پارلمان آن اتفاقی غیرعادی محسوب نمی‌شود.

سال ۲۰۱۴ صدها دانشجو برای چندین هفته ساختمان پارلمان را در جنبشی موسوم به "آفتابگردان" اشغال کردند و خواستار شفافیت بیشتر شدند و از رشد نفوذ اقتصادی و سیاسی چین در انی جزیره مورد ادعای چین ابراز نگرانی کردند.

حزب اپوزیسیون کومینتانگ که در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ژانویه شکست خورد، از شامگاه یکشنبه اعتراضاتشان را آغاز کردند و تا امروز (دوشنبه) در آنجا مانده‌اند و ورودی مجلس اصلی را با زنجیر و صندلی مسدود کرده‌اند.

این حزب اپوزیسیون تایوان، به فشار حزب حاکم دموکراتیک ترقی‌خواه و تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان برای پیشبرد لوایح و نامزدی چن چو، مشاور ارشد رهبری تایوان برای ریاست یک دیده‌بان دولتی اعتراض دارد.

حزب کومینتانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امسال دولت تسای بیش از پیش ظالم شده است. لجاجت تسای هیچ راهی برای کومینتانگ باقی نگذاشته است، جز اینکه این مجلس را برای یک بایکوت پارلمانی به اشغال خود درآورد.»

حزب حاکم دموکراتیک ترقی‌خواه تایوان اکثریت پارلمانی بزرگی دارد. این حزب و دفتر ریاست جمهوری تسای این اقدام را اپوزیسیون را محکوم کرده و تاکید دارند که حزب کومینتانگ یک "نمایش خنده‌آور" به راه انداختند. در بیانیه حزب دموکراتیک ترقی‌خواه آمده است: «این اقدام صرفا پایمال کردن حق اعضای خودشان در پارلمان است.»

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه