ارسال به دیگران پرینت

پمپئو چین را متهم به سوء استفاده از اعتراضات در آمریکا کرد

وزیرامورخارجه آمریکا چین را متهم کرد که با تبلیغات از اعتراضات به مرگ جورج فلوید در ایالات متحده سوء استفاده می‌کند

پمپئو چین را متهم به سوء استفاده از اعتراضات در آمریکا کرد

«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا شنبه‌شب در بیانیه‌ای «حزب کمونیست چین» را متهم به "سوء استفاده ناهمدلانه از مرگ فجیع جورج فلوید برای توجیه انکار اقتدارگرایانه کرامت انسانی در کشور خود" کرد.

در این بیانیه که در تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، پمپئو با اشاره به تفاوت‌های ایالات متحده و چین مدعی شد وقتی کلیسایی در چین آتش می‌گیرد، تقریبا قطعی است که به دستور حزب کمونیست انجام شده، اما وقتی اتفاقی مشابه در آمریکا روی دهد، حکومت مجرمان را مجازات کرده و برای خاموش کردن آتش و رسیدگی به مردم اقدام می‌کند.

وزیرخارجه آمریکا ادعا کرد که حکومت چین تظاهرکنندگان در هنگ‌کنگ و تیان‌آن‌من را توسط ارتش سرکوب کرده و خبرنگارانی را که در این باره گزارش تهیه کردند به حبس‌های طولانی محکوم کرد، اما در ایالات متحده افسران متمرد مجازات شده و از تظاهرات مسالمت‌آمیز همزمان با سرکوب غارتگران استقبال می‌شود و رسانه‌های آزاد اخبار اعتراضات را منتشر می‌کنند.

وی همچنین مدعی شد که چین پزشکان و روزنامه‌نگارانی را که درباره بیماری جدید (کووید19) هشدار داده بودند، ساکت کرد یا ربود و درباره آمار مرگ‌ومیر و گستره بیماری دروغ گفت.

پمپئو در ادامه طرح اتهامات علیه چین، پکن را متهم به زندانی کردن مردم دارای عقاید متفاوت از حزب حاکم کمونیست و سرکوب مردم هنگ‌کنگ و تایوان کرد و افزود که برخلاف این، در آمریکا حتی در میانه شورش، دولت پایبند به حکومت قانون، شفافیت و حقوق بشر است.

به گزارش ایرنا، به دنبال قتل جورج‌ فلوید، سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکا توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، موج اعتراض علیه تبعیض و نابرابری در سراسر آمریکا به راه افتاد که یازدهمین روز خود را سپری می‌کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواستار حضور گارد ملی و ارتش برای سرکوب اعتراض‌ها شد که در این بین، تعداد زیادی از معترضان، خبرنگاران، عکاسان وفیلمبرداران خبری مورد حمله، ضرب و شتم و شلیک گلوله و گاز اشک‌آور قرار گرفته‌اند.

استفاده از ارتش برای سرکوب مردم و معترضان مسالمت‌آمیز، خشم مردم و بسیاری از دموکرات‌ها را برانگیخته است چرا که معتقدند ارتش باید برای دفاع از مردم و نه علیه آنها به کار گرفته شوند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه