ارسال به دیگران پرینت

روش‌هایی قابل قبول برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

این روز‌ها بسیاری از ما با واژه ناراحت کننده سرطان آشنایی داریم، اما کمتر فردی پیدا می‌شود که مایل به ابتلا به سرطان باشد. بیماری سنگینی که گرچه قابل درمان است، اما پیشگیری از آن نیز بسیار مهم است.


 روش‌هایی قابل قبول برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

این روز‌ها بسیاری از ما با واژه ناراحت کننده سرطان آشنایی داریم، اما کمتر فردی پیدا می‌شود که مایل به ابتلا به سرطان باشد. بیماری سنگینی که گرچه قابل درمان است، اما پیشگیری از آن نیز بسیار مهم است.

 ورزش منظم، کاهش استرس و تغذیه مناسب، روش‌هایی قابل قبول برای پیشگیری از ابتلا به سرطان محسوب می‌شوند، بنابراین خوب است بدانیم چه خوراکی‌هایی مفید ترند:

به نوشیدن قهوه ادامه دهید

نوشیدن روزانه قهوه می‌تواند به دفع برخی سرطان‌ها کمک کند. بر اساس پژوهش‌های دانشگاه جان هاپکینز، افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ که پس از تشخیص خود حداقل چهار فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، خطر مرگ زودرس را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.

 

ذرت بخورید

ذرت حاوی یک ترکیب فنلی به نام اسید فرولیک است که ممکن است از سرطان جلوگیری کند. ذرت را می‌توان از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی دانست که در سراسر جهان طرفدارانی دارد.

 

برای دسر خرما بخورید

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، خرما، پلی فنل‌هایی بیشتر از میوه‌ها و سبزیجاتدارد. دلیل؟ آن‌ها در هوای خشک و بیابانی رشد می‌کنند و محیط سخت باعث می‌شود که پلی فنول‌ها از استرس اکسیداتیو میوه خرما محافظت کنند. پلی فنول‌ها، همراه با ویتامین B۶ و فیبر، می‌توانند به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

 

بیشتر زنجبیل بخورید

تعدادی از مطالعات به خواص زنجبیل برای مبارزه با سرطان اشاره دارند. در یکی از دانشگاه‌های میشیگان مشخص شد که زنجبیل باعث مرگ سلول‌های سرطانی تخمدان می‌شود. یک برش زنجبیل را به هنگام چای اضافه کنید، زنجبیل شیرینی خرد شده را روی بلغور جو دوسر صبحانه بپاشید، یا یک قاشق زنجبیل رنده شده را با یک سیب زمینی پخته مخلوط کنید.

 

صبحانه گریپ فروت بخورید

گریپ فروت‌های صورتی و قرمز سرشار از لیکوپن هستند، آنتی اکسیدانی که به نظر می‌رسد خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. یک مطالعه شش ساله در هاروارد با حضور ۴۸۰۰۰ پزشک و سایر متخصصان بهداشت، ۱۰ وعده غذای غنی از لیکوپن در هفته را با کاهش ۵۰ درصدی سرطان پروستات مرتبط کرده است. سایر مواد شیمیایی گیاهی محافظ موجود در گریپ فروت شامل اسید فنولیک است که از تشکیل نیتروزامین‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. لیمونوئید‌ها، ترپن‌ها و مونوترپن‌ها که باعث تولید آنزیم‌هایی می‌شوند که به جلوگیری از سرطان کمک می‌کنند؛ و بیوفلاونوئید‌ها، که مانع عملکرد هورمون‌هایی می‌شوند که رشد تومور را تقویت می‌کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه