ارسال به دیگران پرینت

توصیه‌های تغذیه‌ای برای بهبودیافتگانِ کووید ۱۹

پزشکان بر این باورند که در شرایط فعلی و با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹، مراقبت‌های پس از بهبودی از این بیماری بسیار مهم است و نمی‌توان اهمیت انتخاب رژیم غذاییِ مناسب پس از بهبودی از هر عفونتی را نادیده گرفت.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای بهبودیافتگانِ کووید ۱۹

 مصرف مکمل‌هایی چون روی (زینک)، منیزیم و انواع ویتامین‌ها از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ رو به افزایش است. بسیاری از افراد به منظور تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با این بیماری از قرص‌های حاوی این مواد مغذی مصرف می‌کنند.

همچنین بیماران مبتلا به کووید-۱۹ برای بهبودی سریع‌تر نیز از مکمل‌های حاوی این مواد مغذی استفاده می‌کنند.

به گفته پزشکان با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مراقب‌تهای پس از بهبودی از اهمیت بسزایی برخوردار است و نمیتوان نقش رژیم غذایی پس از بهبودی از هر عفونتی را نادیده گرفت.

در حالیکه مصرف قرص های مکمل گزینه ساده‌تری برای تقویت بدن است اما جایگزینی آنها با گزینه های غذایی ساده و سالم در طولانی‌مدت سالم‌تر و در عین حال بدون عوارض احتمالی خواهد بود.

در چنین شرایطی پزشکان تاکید دارند که با انتخاب گزینه‌های ساده غذایی و طبیعی می‌توان مواد مغذی اساسی را در رژیم غذایی روزانه گنجاند.

اما چه مواد غذایی را باید به رژیم غذایی اضافه کرد تا بتوان از عفونت‌ها در امان ماند؟ 

پزشکان مصرف خوراکی‌های سرشار از ویتامین‌های A، D، E و مواد معدنی همچون روی و منیزیم را به منظور بهبود سریعتر بیماری و تقویت سیستم ایمنی توصیه می‌کنند.

در حالیکه مصرف قرص های مکمل گزینه ساده‌تری برای تقویت بدن است اما جایگزینی آنها با گزینه های غذایی ساده و سالم در طولانی مدت سالم‌تر و بدون عوارض احتمالی خواهد بود

به گزارش ایسنا به نقل از timesnownews، همچنین از جمله مواد غذایی که حاوی مواد مغذی مفید برای بدن است و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه ای، گل کلم، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین و مارچوبه از جمله خوراکی‌های حاوی ویتامین C است.

- همچنین هویج، کدو تنبل، پرتقال، سیب زمینی شیرین، انبه، گرمک، سبزیجات دارای برگ تیره و برخی انواع ماهی مانند سالمون از جمله خوراکی‌های حاوی ویتامین A به حساب می آیند.

- در مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها همچون خشکبار و دانه های روغنی از قبیل تخمه آفتابگردان ویتامین E موجود است.

- لوبیا، غلات ، دانه ها، مغزها، محصولات لبنی، تخم مرغ و شکلات تلخ نیز از جمله مواد غذایی حاوی روی (زینک) هستند.

- کلم بروکلی، آووکادو، موز، انجیر خشک، کیوی، طالبی و گریپ فروت حاوی میزان قابل توجهی از منیزیم است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه