ارسال به دیگران پرینت

با اطلاع از نوع پیری خود می توانید از سرعت روند پیری بکاهید

امروزه مردم دنیا به نسبت گذشته بیشتر عمر می کنند. به گفته ی محققان، انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰ جمعیت ۶۰ سال به بالای دنیا به ۲ میلیارد نفر برسد.

با اطلاع از نوع پیری خود می توانید از سرعت روند پیری بکاهید

اما این همه ی ماجرا نیست و ما باید بدانیم که چطور می توانیم سلامت و در عین حال جوانی خود را حفظ کنیم. محققان می گویند پیری هم انواع مختلفی دارد و ما برای حفظ جوانی خود باید نوع پیری خود را پیدا کنیم.

۴ نوع پیری وجود دارد

به گفته ی دانشمندان، روند پیری به اشکال مختلفی روی ما تأثیر می گذارد. محققان به بررسی ۱۶۰ فرد سالم ۲۹ تا ۷۵ سال پرداختند و از آن ها نمونه ی خون و مدفوع گرفتند. محققان به این نتیجه رسیدند که پیری انواع مختلفی دارد و همین مسأله است که باعث می شود افراد به اشکال مختلفی پیر شوند.

با بالا رفتن سن، ممکن است دچار مشکلات جسمانی مختلفی شوید اما در این مورد هم افراد مختلف مشکلات مختلفی را تجربه می کنند. دانشمندان تا به حال ۴ الگوی مختلف برای پیری کشف کرده اند: متابولیک، ایمنی، کبدی و کلیوی. با این حال، آن ها معتقدند که ممکن است انواع بیشتری هم برای پیری وجود داشته باشد.

هر یک از انواع پیری قسمت های مختلفی از بدن را تحت تأثیر قرار می دهد

دانشمندان می گویند هر یک از انواع پیری بر قسمت های مختلفی از بدن تأثیر می گذارند و باعث بروز مشکلات جسمانی مختلفی می شوند.

کسانی که پیری آن ها از نوع متابولیک است ممکن است با بالا رفتن سن دچار دیابت شوند.

کسانی که پیری آن ها از نوع کبدی است ریسک ابتلا به بیماری های کبدی در آن ها بالاتر است.

کسانی که پیری آن ها از نوع ایمنی است مستعد التهابات بدنی و اختلالات مربوط به دستگاه ایمنی هستند.

کسانی که پیری آن ها از نوع کلیوی است ممکن است ریسک بروز بیماری های کلیوی در آن ها بالاتر باشد.

با اطلاع از نوع پیری خود می توانید از سرعت روند پیری بکاهید

محققان می گویند آگاهی از نوع پیری خود در واقع می تواند به حداقل رساندن ریسک فاکتورها کمک کند. شما اگر بدانید که در آینده قرار است دچار چه مشکلاتی شوید، می توانید پیشاپیش روی آن ها کار کنید. پس بدن تان مدت طولانی تری جوان باقی می ماند.

کاری که باید انجام دهید بسیار ساده است. اول نوع پیری تان را پیدا کنید، سپس عادت های خود را تغییر دهید. مثلاً می توانید روش مناسب تری برای ورزش در پیش بگیرید یا از مصرف برخی مواد غذایی خودداری کنید. نکته ی جالب این است که به گفته ی محققان با این کار شاید بتوانید فرآیند پیری را به تعویق اندازید، نه آنکه فقط از سرعت آن کم کنید.

پیری تان ممکن است از نوع ترکیبی باشد

دانشمندان همچنین می گویند ممکن است بیشتر از یک نوع پیری داشته باشید. در اینصورت، ممکن است با ریسکی ترکیبی در خصوص مشکلات جسمانی مختلف مواجه باشید. این تحقیق زمانی واقعاً اهمیت می یابد که متوجه شوید اگر بتوانید از هرنوع مشکل جسمانی ای خلاص شوید و تمرکز خود را روی حفظ جوانی تان بگذارید، چقدر زندگی برایتان ساده تر خواهد شد.

سبک زندگی شما نمی تواند نوع پیری تان را تغییر دهد

یک نکته ی قابل توجه دیگر هم در این پژوهش وجود دارد. در طول ۲ سالی که این تحقیق در حال انجام بودد، هیچ نشانه ای دال بر تغییر نوع پیری در شرکت کنندگان مشاهده نشد. بعد از انجام تغییراتی در سبک زندگی مثل تغییر رژیم غذایی، نشانه های انواع پیری در مواردی با کاهش رو به رو شدند، که این تنها به معنای کمتر شدن سرعت پیری در شرکت کنندگان تحقیق بود.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه