ارسال به دیگران پرینت

عاملی موثر در کندسازی اُفت شناختی

با بهبود سبک زندگی می توان میزان اُفت شناختی را کاهش داد.

عاملی موثر در کندسازی اُفت شناختی

 نتایج به دست آمده در یک مطالعه جدید نشان می دهد: تغییرات سبک زندگی به بهبود قدرت شناختی در افراد میانسال که افت و زوال شناختی را تجربه کرده اند، کمک می کند.

در این بررسی ۱۱۹ فرد بزرگسال بالای ۶۵ سال که زوال شناختی را تجربه کرده اند به طور تصادفی در دو گروه مداخله ای و کنترل قرار گرفتند.

گروه کنترل در مورد زوال عقل و فاکتورهای خطرناک سبک زندگی، رژیم غذایی مدیترانه ای، فعالیت بدنی و انجام فعالیت های شناختی و ذهنی به شکل آنلاین اطلاعاتی را دریافت کردند همچنین به آنان آموزش داده شده تا این اطلاعات را در سبک زندگی خود به کار گیرند.

همچنین گروه مداخله ای علاوه بر دریافت این اطلاعات به صورت آنلاین، مولفه هایی را در اختیار داشتند که به اعمال این اطلاعات در سبک زندگی کمک کند که می توان به جلسات رژیم درمانی و تکنیک های پرورش مغز اشاره کرد.

در مدت شش ماه محققان مشاهده کردند افرادی که در گروه مداخله ای قرار داشتند قادر به بهبود سبک زندگی خود بوده و نسبت به افراد گروه کنترل در آزمون های شناختی عملکرد بهتری داشته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته محققان تغییراتی که بر پایه سبک زندگی باشد می تواند دوره افت شناختی را اصلاح کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه