ارسال به دیگران پرینت

چه دلایلی ممکن است شریک عاطفی شما سعی کند از گوشی شما جاسوسی کند ؟

انداختن یک نگاه یواشکی به پیغام های تلفن همراه شریک زندگی/ عاطفی تان می تواند واقعاً وسوسه انگیز باشد، به خصوص اگر بدانید او هرگز از شیطنت شما باخبر نخواهد شد. در حقیقت تحقیقات نشان داده که ۳۴ درصد زنان و ۶۲ درصد مردان گهگاه در تلفن همراه شریک عاطفی شان تجسس می کنند.

 چه دلایلی ممکن است شریک عاطفی شما سعی کند از گوشی شما جاسوسی کند ؟

انداختن یک نگاه یواشکی به پیغام های تلفن همراه شریک زندگی/ عاطفی تان می تواند واقعاً وسوسه انگیز باشد، به خصوص اگر بدانید او هرگز از شیطنت شما باخبر نخواهد شد. در حقیقت تحقیقات نشان داده که ۳۴ درصد زنان و ۶۲ درصد مردان گهگاه در تلفن همراه شریک عاطفی شان تجسس می کنند. اما فقط از سر حسادت نیست که آن ها دست به این کار می زنند. طبق تحقیقات، انگیزه های روانی عمیق تری هم می تواند وجود داشته باشد که شریک عاطفی تان را به چک کردن پیفام ها و دیگر اطلاعات شخصی شما در تلفن همراه تان وادارد.

در ادامه می خواهیم ببینیم به چه دلایلی ممکن است شریک عاطفی شما سعی کند از گوشی شما جاسوسی کند و این مسأله چه معنایی برای رابطه عاطفی شما دارد.

۱- شریک عاطفی تان اعتماد به نفس پایینی دارد

کسانی که جاسوسی شریک عاطفی شان را می کنند شاید فکر کنند که این طرف مقابل شان است که به آن ها اعتماد ندارد، اما در واقع برعکس است. در بیشتر موارد، کسانی که پیغام ها و تماس های شریک عاطفی خود را چک می کنند، نگران هستند که مبادا برای طرف مقابل شان کم باشند (یا برعکس از سرش زیاد باشند) و احساس می کنند باید به دنبال چیزی بگردند که فکرشان را تأیید کند.

حتی در روابط عاطفی باثبات و بلند مدت هم اینگونه افراد معتقدند که شریک عاطفی شان لیاقت کسی بهتر از آن ها را دارد، بنابراین ممکن است به راحتی جذب کس دیگری شود.

۲- شریک عاطفی تان از رابطه تان راضی نیست

در یک رابطه عاطفی سالم هر دو طرف بی قید و شرط به یکدیگر اعتماد دارند و این حق را برای شریک عاطفی خود قائلند که حریم شخصی، فضای شخصی و جدا از زمانی که در کنار یکدیگر سپری می کنند زندگی خودش را داشته باشد. اما اگر یکی از طرفین رابطه میل شدیدی به جاسوسی کردن از دیگری داشته باشد، این مسأله ممکن است به این معنی باشد که شما رابطه عاطفی درستی ندارید.

شاید شریک عاطفی تان مطمئن نیست که شما در مسیر درستی قرار داشته باشید. یا شاید هم هنوز تصمیمش را نگرفته که می خواهد رابطه اش را با شما ادامه دهد یا خیر. در هر حال، جاسوسی کردن شریک عاطفی تان از شما ممکن است نشان دهنده ی آن باشد که شما و شریک عاطفی تان ارزش های کاملاً متفاوتی در زندگی دارید و باید در اسرع وقت در اینباره با یکدیگر صحبت کنید.

۳- شریک عاطفی تان قصد خیانت به شما را دارد

اگر شریک عاطفی تان یک کنجکاوی ناسالم نسبت به زندگی شخصی شما داشته باشد، این مسأله ممکن است در واقع هشداری برای شما باشد چون می تواند نشان دهنده ی افکار عمیق شریک عاطفی تان باشد. به عبارتی دیگر، اگر کسی مشکوک باشد که اتفاق ناشایستی در شرف وقوع یا رخ داده است، ممکن است این شخص در واقع همان کسی باشد که آن کار ناشایست از او سر می زند.

۴- شریک عاطفی تان نمی تواند به دیگران اعتماد کند

اعتماد زیربنای یک رابطه عاطفی سالم است. و اینکه اعتماد به دیگران برای شما امر ساده یا دشواری باشد، تا حد زیادی متأثر از تجربیات گذشته ی شما است. پس اگر شریک عاطفی تان فکر می کند که به او دروغ می گویید، به احتمال قوی به این خاطر است که در گذشته دروغ شنیده یا خیانت دیده است.

آدم ها بعد از چنین تجربه ی بدی معمولاً بسیار حساس می شوند و هر حرکت و صحبت ساده ای از سمت شما می تواند زنگ خطر را در ذهن او به صدا درآورد. در چنین مواردی، شریک عاطفی شما که نسبتاً پارانوئید محسوب می شود، باید این را بفهمد که میل او به جاسوسی کردن به مشکلات شخصی خود او مربوط می شود نه رفتار و کردار شما.

۵- شریک عاطفی تان این توانایی را ندارد که حد و مرز سالمی را تعیین کند

در هر رابطه عاطفی ای باید حد و مرزی وجود داشته و زیر پا گذاشتن آن ها تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست. شریک عاطفی شما باید این موضوع را درک کند. پس اگر می خواهید به شریک عاطفی تان بفهمانید که حریم شخصی تان برای شما مهم است و هیچ کس حق تجاوز به آن را ندارد، او باید نیاز شما به داشتن حریم شخصی را بپذیرد، حتی اگر او این نیاز را به اندازه ی شما در خود احساس نکند.

اگر می بینید که شریک عاطفی تان نمی تواند این حد و مرز را رعایت کند و دائم گوشی شما را چک می کند، شاید نشان دهنده ی این باشد که در آینده در کنار این شخص احساس راحتی نخواهید کرد. معمولاً اگر کسی به چیزهای کوچکی که برای شما واقعاً مهم است بی توجه باشد، احتمال اینکه آن شخص هر حد و مرز عاطفی، فیزیکی یا دیگر شما را زیر پا بگذارد، بیشتر خواهد بود.

۶- شریک عاطفی تان از اینکه حرفش را بی پرده بزند واهمه دارد

اگر متوجه شده اید که شریک عاطفی تان رفتارهای مشکوکی دارد و به جای اینکه با صراحت و صادقانه احساسش را بیان کند به چک کردن گوشی شما روی آورده، ممکن است نشان دهنده ی این باشد که او در واقع دارد چیزی را از شما پنهان می کند.

چه یک حماقت ساده باشد و چه پای یک خیانت واقعی در میان باشد، فقط زمانی می توانید اصل ماجرا را متوجه شوید که مستقیم از او سؤال کنید. شریک عاطفی تان اگر شخص درستی باشد دعوت شما به صحبت را رد نمی کند و با صراحت در مورد آنچه که در رابطه تان رخ داده صحبت خواهد کرد.

۷- شریک عاطفی تان نیاز به توجه دارد

خوب فکر کنید و سعی کنید به خاطر بیاورید در یک ماه گذشته چند بار با شریک عاطفی تان صحبت کرده اید. آیا رابطه تان مثل همیشه بوده یا نسبت به قبل وقت کمتری باهم گذرانده اید؟ اگر خیلی وقت است که یک مکالمه ی لذتبخش با یکدیگر نداشته اید، بدانید که علت رفتار عجیب شریک عاطفی تان همین است.

در بعضی موارد، فقدان گفتگو آدم ها را به کارهایی خلاف میل باطنی شان مثل چک کردن تلفن همراه شریک عاطفی خود وامی دارد. ماجرا فقط این است که شریک عاطفی شما کنجکاو است که بداند در زندگی شما چه می گذرد و می خواهد وقت بیشتری با شما بگذراند، اما به دلایلی نمی تواند حرفش را رک به شما بزند.

۸- شریک عاطفی تان آمادگی یک رابطه ی جدی را ندارد

اگر شریک عاطفی تان ترجیح می دهد به جای اینکه رو در رو با خود شما صحبت کند، دور از چشم تان تلفن همراه تان را چک کند، شاید نشان دهنده ی این باشد که او پختگی کافی برای وارد شدن به یک رابطه عاطفی را ندارد. شاید بگوید که به دور از حسادت، فقط می خواهد بداند چه کسی به شما زنگ زده بود، نه چیزی بیش از این. اما او به جای تجسس کردن در گوشی شما باید سراغ خودتان بیاید و این را مستقیم از شما بپرسد.

اگر شریک عاطفی تان نمی تواند چنین سؤال ساده ای را از شما بپرسد، تصور کنید که اگر لازم باشد درباره ی مسائل جدی تری مثل تشکیل خانواده با یکدیگر صحبت کنید چه رفتاری خواهد داشت. پس احتمالاً شریک عاطفی تان فعلاً آمادگی شروع یک رابطه عاطفی جدی را ندارد.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه