ارسال به دیگران پرینت

چین | بازگشت دانش‌آموزان شهر ووهان به مدرسه

پکن- ایرنا- دانش آموزان شهر ووهان، جایی که ویروس کرونا برای نخستین بار در چین آنجا گزارش شد با گذشت بیش از ۷ ماه به مدرسه بازگشتند.

چین  |  بازگشت دانش‌آموزان شهر ووهان به مدرسه

وزارت آموزش و پرورش ووهان برای نخستین بار بعد از شیوع ویروس کرونا، مجوز تشکیل کلاس‌های حضوری مدارس پایه دوم و سوم در مقطع متوسطه‌ اول را با رعایت نکات بهداشتی صادر کرده و دانش‌آموزان از روز گذشته /سه شنبه/ با پوشش ماسک در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند.

 

در روز نخست بازگشایی مدارس در ووهان، ۱۵۸ هزار دانش آموز کلاس اول و دوم دبیرستان در مدارس حاضر شدند.

آغاز بکار مدارس پایه های دوم و سوم ووهان در حالی است که دانش آموزان کلاس ۱۲ این شهر با توجه در پیش بودن کنکور سراسری، از ۱۷ اردیبهشت در کلاس ها حضور پیدا کرده بودند.

پکن نیز تاریخ آغاز ترم پاییز دانشگاه، مدارس راهنمایی، مدارس ابتدایی و مهد کودک ها را به ترتیب از ۲۹ اوت (۸ شهریور) تا ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) اعلام کرده است بازگشت دانش آموزان و دانشجویان به کلاس های مدارس و دانشگاه ها نتیجه تلاش های مداوم، جدی و دقیق دولت و مردم چین در مقابله و کنترل سرایت ویروس کرونا است.

پس از آنکه کمیته ملی بهداشت و سلامت چین در پایان ماه مارس (۱۰ فروردین) اعلام کرد همه گیری کرونا در چین به طور اساسی کنترل شده است، دولت چین و مردم در سراسر کشور باز هم هوشیاری و احتیاط بالای خود را حفظ کردند و همراه با از سرگیری کار و تولید و تلاش برای بازگشت به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی عادی، همچنان به پیشگیری و کنترل همه گیری بیماری کرونا ادامه دادند.  

در حال حاضر مدارس سراسر چین برای استقبال از بازگشت معلمان و دانش آموزان، بطور کامل تدارکات لازم را انجام داده اند «وانگ سین» از مقامات آموزش و پرورش «ووهان» گفت: در این مرحله، پیشگیری از بیماری همه گیر هنوز کار اصلی ما است پس از بازگشایی کلاس ها، در هر طبقه یک معلم مستقر شده که نهار دانش آموزان را به کلاس ها تحویل می دهد نکات مربوط به پیشگیری از بیماری به طور مداوم پخش می شود با وجود دمای بالای هوا در مدرسه، همچنین همزمان با فعال شدن سیستم تهویه، پنجره ها نیز  برای ضد عفونی در کلاس باز می شود.

منبع : جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه