ارسال به دیگران پرینت

سناتور تد کروز: دیگر کنسولگری‌های چین نیز احتمالا بسته خواهند شد

سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس تاکید کرد که پاندمی ویروس کرونا چشم مردم را به روی "خطرهای چین" باز کرد.

سناتور تد کروز: دیگر کنسولگری‌های چین نیز احتمالا بسته خواهند شد

سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس تاکید کرد که پاندمی ویروس کرونا چشم مردم را به روی "خطرهای چین" باز کرد.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس گفت: مهم‌ترین پیامد سیاست خارجه این پاندمی این است که مردم تهدید چین به ویژه اینکه ویروس کرونا به خاطر پنهان‌کاری عمدی حزب کمونیست چین در سراسر جهان شیوع گرفت را درک می‌کنند.

وی افزود: آنها افشاگران قهرمان چینی را که تلاش داشتند مانع این شیوع شوند، بازداشت و آنها را ساکت کردند و به همین خاطر بیش از 600 هزار تن در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند؛ چرا که دولت کمونیست چین دروغ گفت!

تد کروز همچنین به بسته شدن یکی از کنسول‌گری‌های چین در هوستون اشاره کرد؛ مساله‌ای که تازه‌ترین نشانه از وخیم شدن روابط میان واشنگتن و پکن است.  

این سناتور گفت: دیگر کنسولگری‌های چین نیز احتمالا بسته خواهند شد و بسته شدن کنسول‌گری چین در هوستون به این خاطر بود که این مکان در فعالیت‌های جاسوسی مشارکت داشته است. آنها از این مکان به عنوان پایگاهی برای جاسوسی در هوستون و سراسر جنوب غرب آمریکا استفاده کردند.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور بسته شدن این کنسول‌گری را صادر کرد و کارمندان آن را به سرقت مالکیت معنوی آمریکا متهم ساخت، هفته گذشته رسما ساختمان این کنسول‌گری را تصاحب کرد.

کروز به سفر خود به هنگ‌کنگ در سال 2019 میلادی برای اعلام همبستگی با معترضانی که علیه کاهش خودمختاری این دولت‌شهر از پکن تظارهات می‌کردند، اشاره کرد و گفت: برای یک مدت طولانی تاکید داشته‌ام که چین بزرگ‌ترین تهدید ژئوپلیتیکی برای قرن بعدی خواهد بود.    

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه