ارسال به دیگران پرینت

مرد ۱۱۰ ساله | راز سلامتی مرد ۱۱۰ ساله

مرد 110 ساله راز سلامتی‌اش را فاش کرد | مردی که ۱۱۰ سال عمر کرد

همه ما آرزو داریم طولانی زندگی کنیم و عزیزانمان هم عمر طولانی داشته باشند. اما نمی‌دانیم که برای زندگی طولانی واقعاً چه چیزی لازم است. به تازگی مسن‌ترین مردی که در بریتانیا زندگی می‌کند رازهای طول عمر خود را به اشتراک گذاشت.

مرد 110 ساله راز سلامتی‌اش را فاش کرد | مردی که ۱۱۰ سال عمر کرد

مرد 110 ساله راز سلامتی‌اش را فاش کرد

همه ما آرزو داریم طولانی زندگی کنیم و عزیزانمان هم عمر طولانی داشته باشند. اما نمی‌دانیم که برای زندگی طولانی واقعاً چه چیزی لازم است. به تازگی مسن‌ترین مردی که در بریتانیا زندگی می‌کند رازهای طول عمر خود را به اشتراک گذاشت. جان آلفرد تینیس‌وود مرد 110 ساله ساله گفت که چه چیزهایی باعث شده او ان‌قدر عمر کند.

تینیس وود کارت  مرد 110 ساله صد سالگی‎اش را از ملکه دریافت کرده است. از زمانی که در سال 2012 صد ساله شد، هر سال از ملکه کارت تبریک تولد دریافت می‌کرد. ملکه بریتانیا برای کسانی که 100 و 105 سالگی خود را جشن می‌گیرند هر سال پیام می‌فرستد. همچنین برای کسانی که 60، 65 و هفتادمین سالگرد ازدواج خود را جشن می‌گیرند پیام تبریک ارسال می‌شود.

این مرد 110 ساله دو جنگ جهانی، آنفولانزای اسپانیایی و همه‌گیری کووید را پشت سر گذاشته است. او در مصاحبه‌ای فاش کرده است که پیاده روی فعالیت مورد علاقه‌اش است. او هنوز هم سعی می‌کند راه برود، اگرچه تحرکش تا حدودی به چالش کشیده شده است.

تاب دادن پاها به اطراف ورزش خوبی است. او می‌گوید هر روز پای چپ و راست را تاب می‌دهد. پیاده روی یکی از موثرترین و کم هزینه‌ترین ورزش‌ها محسوب می‌شود به همین دلیل تینیس‌وود دوست دارد با چرخ دستی خود در اطراف خانه قدم بزند.

انجام کارها در حد اعتدال

این فرد فاش کرده که مؤثرترین چیزی که باعث افزایش طول عمر او شده انجام کارها در حد اعتدال بوده است. او می‌گوید که خوردن در حد اعتدال می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. او همچنین بر اعتدال در تمام فعالیت‌های بدنی و غیرفیزیکی از جمله ورزش، نوشتن و حتی گوش دادن تاکید می‌کند.

او هم اکنون در خانه سالمندان است و مسئولان و پرستاران از رفتار او بسیار تعریف می‌کنند. همچنین داستان‌های زیادی برای گفتن دارد و با حوصله و مهربانی آنها را تعریف می‌کند که این مشخصه او را به فردی دوست‌داشتنی بین کارکنان و دوستانش تبدیل کرده است.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چرند است به علت کهولت جفنگ گفته یا کل مطلب دروغ است هر انسانی در صورت مواجه نشدن با حوادث مرگبار سیل زلزله تصادف و... قتل،مسموم کردن،ابتلا به ویروسها و میکروب‌ها وسموم مصرفی تحت عنوان غذایی رایج
      این پتانسیل را دارد تا اندکی بیش از صد سال زنده بماند
      هیچ رازی نیست ژنتیک وشانس
      فعلاً بشر از لحاظ علم پزشکی در حد عقب مانده است امکان افزایش طول عمر مفید پستان توام با جوانی تا صد سال آینده دست نیافتنی است
      فعلاً حرفهای سرگرم کننده میزنند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه