ارسال به دیگران پرینت

ملاتونین | ملاتونین در بدن | افزایش ملاتونین در بدن

چطور ملاتونین را در بدن افزایش دهیم تا بهتر بخوابیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید احساس می کنید تمام شب را بیدار بوده‌اید. این احساس خستگی در تمام طول روز همراه شماست و در نهایت عملکرد شما را پایین می‌آورد.

چطور ملاتونین را در بدن افزایش دهیم تا بهتر بخوابیم؟

چطور ملاتونین را در بدن افزایش دهیم تا بهتر بخوابیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید احساس می کنید تمام شب را بیدار بوده‌اید. این احساس خستگی در تمام طول روز همراه شماست و در نهایت عملکرد شما را پایین می‌آورد. بعد وقتی دوباره شب می‌شود، ناگهان احساس می‌کنید خوابتان نمی‌آید و باعث می‌شود تمام شب بیدار بمانید. این چرخه بی پایان هر روز تکرار می‌شود تا زمانی که احساس کنید از حالت عادی خارج شده‌اید و هیچ راه حلی ندارید. شاید تعجب کنید که چرا این اتفاق می‌افتد؟ پاسخی که به دنبال آن هستید ممکن است مربوط به تولید ملاتونین در بدن شما باشد.

سطح ملاتونین حدود دو ساعت قبل از خواب افزایش می‌یابد. هنگامی که بدن شما مقدار مناسب ملاتونین را تولید نمی‌کند یا آن را در زمان مناسب تولید نمی‌کند، ممکن است در به خواب رفتن و یا در خواب ماندن دچار مشکل شوید. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌طور طبیعی بدنتان را به تولید سطوح بالاتر ملاتونین تحریک کنید تا بتوانید خواب آرامی را که شایسته آن هستید داشته باشید.

غذاهایی که می‌توانند سطح ملاتونین را افزایش دهند

رژیم غذایی شما می‌تواند تأثیر زیادی بر عادات خواب شما داشته باشد و صرفاً ادغام برخی غذاها در رژیم غذایی یا حذف برخی از آنها می‌تواند به تنظیم طبیعی تولید ملاتونین کمک کند. غذاهای غنی از ملاتونین شامل شیر، پسته، گیلاس ترش، ماهی چرب، برنج و موز است. از طرف دیگر، غذاهایی مانند شکلات، گوجه فرنگی و مرکبات می‌توانند شما را قبل از خواب بیدار نگه دارند، زیرا باعث رفلاکس اسید یا مشکلات گوارشی می‌شوند.

یکی دیگر از راه‌های رایج برای افزایش سطح ملاتونین مصرف مکمل‌های ملاتونین است. کارشناسان توصیه می‌کنند هنگام مصرف مکمل‌ها با کمترین دوز ممکن شروع کنید. اگر یک دوز را امتحان کردید، عجله نکنید چون این مکمل‌ها در بلند مدت اثر می‌کنند.

تغییر سبک زندگی 

داشتن یک اتاق خواب با شرایط مطلوب می‌تواند به شما کمک کند تا در شب آرام شوید. این شرایط شامل ساکت و آرام نگه داشتن اتاق و صرف هزینه برای خرید تخت یا تشک جدید است. کم نور بودن اتاق تا حد امکان می‌تواند خواب بهتری را ایجاد کند زیرا تاریکی چیزی است که بدن را به تولید ملاتونین تحریک می‌کند.

کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی نزدیک به زمان خواب نیز می‌تواند مفید باشد. نور آبی لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند، می‌تواند بر خواب ما تأثیر منفی بگذارد. نور آبی سیگنال‌هایی را از طریق شبکیه به مغز می‌فرستد که در پاسخ، ترشح ملاتونین را متوقف می‌کند. علاوه بر این، حتی عادات ساده‌ای مانند حمام آب گرم یا مدیتیشن قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا بخوابید. عادت‌های بد خواب را کنار بگذارید و این راه‌ها را برای افزایش تولید ملاتونین در بدن خود امتحان کنید، زیرا داشتن خواب آرام و کافی واقعاً ارزشمند است.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه