ارسال به دیگران پرینت

روانشناس | کمک روانشناس | چگونه یک روانشناس به ما کمک میکند

چطور بفهمیم کدام روان‌شناس می‌تواند به ما کمک کند؟

درمان مشکلات روحی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای خود انجام دهید. حتی کسانی که از آسیب یا بیماری روانی رنج نمی‌برند، می‌توانند از جلسات مشاوره سود ببرند، زیرا داشتن فردی که بخشی از زندگی روزمره شما نیست و می‌تواند مسائل را از منظری متفاوت ببیند بسیار سودمند است.

چطور بفهمیم کدام روان‌شناس می‌تواند به ما کمک کند؟

چطور بفهمیم کدام روان‌شناس می‌تواند به ما کمک کند؟ 

درمان مشکلات روحی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای خود انجام دهید. حتی کسانی که از آسیب یا بیماری روانی رنج نمی‌برند، می‌توانند از جلسات روانشناس سود ببرند، زیرا داشتن فردی که بخشی از زندگی روزمره شما نیست و می‌تواند مسائل را از منظری متفاوت ببیند بسیار سودمند است.

دکتر چیس تی ام اندرسون، مشاور کودک و نوجوان می‌گوید: «روان‌شناسان هیچ برنامه پنهان یا خواسته مغرضانه‌ای ندارند. ما فقط بهترین‌ها را برای شما می‌خواهیم. روان‌شناسان اغلب توصیه نمی‌کنند یا توضیح نمی‌دهند که چه کاری باید انجام دهیم، بلکه کمک می‌کنند تا برخی از چیزهایی را که با ما به اشتراک می‌گذارید خلاصه، تکرار یا دسته‌بندی کنید.»

اگر بخواهید سلامت روان خود را بهتر مدیریت کنید، یافتن درمانگری که نیازهای شما را برآورده می‌کند دشوار است. انواع مختلفی از درمان‌ها، از رفتار شناختی و روان پریشی گرفته تا رفتار منطقی وجود دارد و تحقیق کامل در مورد آنها برای یافتن فرد مناسب برای شما بسیار مهم است.

بدانید که این کار آزمون و خطا دارد

هنگامی که در مورد نوع درمانی که می‌خواهید امتحان کنید تصمیم گرفتید، وقت آن است که یک درمانگر پیدا کنید. تعداد زیادی مشاوره آنلاین وجود دارد، ولی گاهی اوقات بهترین مکان برای شروع جست‌وجوی شما این است که از پزشک خود یا شخصی که می‌دانید در حال درمان است کمک بگیرید.

بعد از اینکه فرد مناسبی را پیدا کردید بهتر است چند سوال مفید از او بپرسید مثلاً: چه مدت در این زمینه کار کرده‌اید؟ به نظر شما انجام چه روشی برای من بهتر است؟ چقدر طول می‌کشد تا احساس بهتری داشته باشم؟ توصیه می‌کنید چگونه برای هر جلسه آماده شوم و هر چند وقت یک بار باید مراجعه کنم؟

در طول مشاوره به نحوه برخورد خود و درمانگر توجه کنید. اگر به هر دلیلی با هم همخوانی ندارید، از او تشکر کنید و از شخص دیگری مشاوره بگیرید. انتظار نداشته باشید که جست‌وجوی شما برای یافتن درمانگر سریع نتیجه بدهد. ممکن است خوش شانس باشید و اولین مشاور برای شما خوب باشد، اما این کار معمولاً یک فرآیند آزمون و خطا است.

با درمانگر خود احساس خوبی داشته باشید

اگر احساس راحتی نمی‌کنید یا فکر می‌کنید که نمی‌توانید 100 درصد صادق باشید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که مشاور دیگری انتخاب کنید. باید در نظر بگیرید که کدام مشاور سازگارترین برنامه را برای شما دارد و بسته به وضعیت مالی شما، کدام یک مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. انتخاب درمانگر مناسب ممکن است طولانی‌تر از آنچه انتظار دارید شود، اما حتماً درمانگر مناسب را پیدا می‌کنید. وقتی درمانگرتان را پیدا کردید، سپاسگزار خود خواهید بود که تلاش کردید و برای یافتن آن وقت گذاشتید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه