ارسال به دیگران پرینت

محل کار | همکار | همکار بد جنس | برخورد با همکار بدجنس

با همکاران بدجنس چطور برخورد کنیم؟

در یک اداره همه نوع همکار وجود دارد، به خصوص اگر شما در یک سازمان بزرگ کار کنید. بسیاری از مردان و زنان با قلدری و بدجنسی همکارانشان مواجه می‌شوند. اگر همکاران بدی دارید و نمی‌توانید با آنها کنار بیایید، این نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارتان را انجام دهید و با مشکلات نیز مقابله کنید.

با همکاران بدجنس چطور برخورد کنیم؟

با همکاران بدجنس چطور برخورد کنیم؟

در یک اداره همه نوع همکار وجود دارد، به خصوص اگر شما در یک سازمان بزرگ کار کنید. بسیاری از مردان و زنان با قلدری و بدجنسی همکارانشان مواجه می‌شوند. اگر همکاران بدجنس دارید و نمی‌توانید با آنها کنار بیایید، این نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارتان را انجام دهید و با مشکلات نیز مقابله کنید.

1-مسائل را به خودتان نگیرید

اگر همکاران  بد جنس دارید اجازه دهید خودشان متوجه رفتارشان شوند. این نشان دهنده شخصیت آنهاست نه شما. زمانی که یک زن با زن دیگری به گونه‌ای صحبت می‌کند که انتظارش را ندارید ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد، اما برخی افراد تمایل دارند زن دیگری را تضعیف کنند زیرا فکر می‌کنند که با این کار خودشا‌ن را بالا می‌برند. برخی از روی عمد این کار را انجام می‌دهند تا شما از انجام کاری که در آن مهارت دارید دلسرد شوید و اگر در آن کار موفق باشند، یک نفر را از دور رقابت خارج خواهند کرد. پس مسائل را به خودتان نگیرید و آنها را در ذهن خود ببخشید.

2- نادانی خوشبختی است

اگر عکس العمل نشان ندهید کسی که می‌خواهد شما را مورد آزار و اذیت قرار دهد به مقصود خود نمی‌رسد، زیرا چیزی برای انجام دادن ندارد. صحبت‌های مزخرف و نظرات منفی را نادیده بگیرید و خونسردی خود را حفظ کنید. می‌دانیم دشوار است، اما هرچه واکنش شما کمتر باشد، آنها لذت کمتری خواهند برد، زیرا تلاش آنها برای دشمنی با شما به وضوح به شکست می‌انجامد.

3- از زندگی شخصی‌تان صحبت نکنید

شما برای کار به اداره می‌روید، پس چرا اطلاعات شخصی‌تان را به دیگران می‌گویید؟ برخی از همکاران شرور و زیرک می‌توانند از اطلاعات شخصی‌تان برای انتشار شایعات درباره شما استفاده کنند. به بحث‌های کاری یا هر چیز دیگری در جهان به جز موضوعات سیاسی و شخصی بپردازید.

4- با سایر همکاران دوست شوید

خوب است که چند دوست در دفتر کار داشته باشید زیرا داشتن دوست کار کردن را قابل تحمل‌تر می‌کند، به خصوص اگر سایر همکاران با حرف‌های بد شما را آزار می‌دهند. لازم نیست دوست صمیمی داشته باشید. می‌توانید افرادی را داشته باشید که لحظات خوبی را با آنها بگذرانید و در کنار آنها از انرژی‌های منفی فرار کنید.

5- از شایعات پرهیز کنید

باید دست از شایعه پراکنی بردارید، در غیر این صورت می‌بایست بار سنگینی را تحمل کنید. اگر خودتان پشت سر کسی صحبت کنید، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که دیگران ساکت بمانند و پشت سر شما حرف نزنند؟ اگر می‌خواهید واقعاً در مورد مشکلات خود صحبت کنید، بهترین کار این است که با دوست نزدیک خود در خارج از دفتر صحبت کنید.

6- با همکارتان صحبت کنید

رویارویی در شرایط خاص بهترین کار است. بنابراین شجاعت به خرج دهید و همکار بدرفتارتان را صدا بزنید. اجازه ندهید که به رفتار بدش ادامه دهد زیرا این کار فقط جرئت بیشتری به او می‌دهد. لازم نیست بی‌ادب یا پرخاشگر باشید، بلکه فقط فرد را به اتاق دیگری ببرید و بپرسید که موضوع چیست و چرا با شما چنین رفتاری می‌کند؟

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه