ارسال به دیگران پرینت

رفع موهای زائد | رفع موهای زائد با عسل

استفاده از عسل طبیعی برای رفع موهای زائد | موهای صورتت رو با عسل از بین ببر

شاید هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از موهای زائد نباشد. گاهی حاضریم هر راهی را امتحان کنیم که دیگر روی صورت یا بدنمان مو درنیاورد. یکی از راه‌های از بین بردن موهای زائد اپیلاسیون است

 استفاده از عسل طبیعی برای رفع موهای زائد | موهای صورتت رو با عسل از بین ببر

موهای صورت خود را با عسل از بین ببرید.

استفاده از عسل طبیعی برای از بین بردن موهای زائد 

بسیاری از ما به دنبال آن هستیم که زیباتر شویم و به همین دلیل ترفندهای جدید زیبایی را امتحان می‌کنیم. ما در جست‌وجوی ساده‌ترین‌، ایمن‌ترین و البته ارزان‌ترین راه‌های زیبایی هستیم. اما مهم است بدانیم که چه ترفندی درست است و چه ترفندی به درد ما نمی‌خورد. 

شاید هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از موهای زائد نباشد. گاهی حاضریم هر راهی را امتحان کنیم که دیگر روی صورت یا بدنمان مو درنیاورد. یکی از راه‌های از بین بردن موهای زائد اپیلاسیون است. اپیلاسیون اغلب روشی دردناک است و ممکن است پوست شخص آسیب ببیند. چون مواد اپیلاسیون حاوی مواد شیمیایی است. به همین دلیل خیلی از مردم اپیلاسیون را دوست ندارند و به دنبال راهی دیگرند. راه آسان و طبیعی برای از بین بردن موهای زائد استفاده از عسل است. اما آیا با عسل می‌توان موهای زائد را برای همیشه از بین برد؟ 

از بین بردن موهای زائد با عسل

اگرچه شایعاتی در این باره وجود دارد که اپیلاسیون با عسل باعث می‌شود که موهای زائد برای همیشه از بین بروند، اما جریان به این سادگی‌ها هم نیست. حتی با روش‌های درمانی مثل لیزر نیز نمی‌توان ادعا کرد که موهای زائد برای همیشه از بین می‌روند. چون برای از بین بردن موها باید کاری کنیم که رشدشان کاملاً متوقف شود. تنها راه از بین بردن دائمی مو از میان بردن فولیکول آن است. این کار باعث قطع جریان خون آن می‌شود. اما باید توجه داشت که از بین بردن فولیکول واقعاً دشوار است. عسل جایگزین بسیار خوبی برای اپیلاسیون به شیوه معمول است، اما با عسل هم نمی‌توان فولیکول را از بین برد. 

با وجود اینکه حذف موها با عسل دائمی نیست، اما عسل می‌تواند جایگزین مناسب اپیلاسیون برای افرادی باشد که پوست حساس دارند. عسل طبیعی است و برای تسکین پوست پس از اپیلاسیون خواص درمانی دارد. کسانی که به دنبال کندن موها با عسل هستند باید مطمئن باشند که عسل در دمای مناسب قرار دارد. اگر خیلی سرد باشد، برداشتن آن دشوار است و خیلی گرم نیز می‌تواند پوست را بسوزاند. اپیلاسیون عسل اغلب نسبت به موم معمولی دردناک‌تر و تمیز کردن آن آسان‌تر است و بدون مواد نگهدارنده است. افرادی که تجربه بدی از اپیلاسیون داشته‌اند مثلاً پوستشان با مو و موم کنده شده یا بثورات دردناک ناشی از اپیلاسیون داشته‌اند ممکن است بخواهند به جای اپیلاسیون سنتی عسل را امتحان کنند. 

عسل جایگزینی شیرین  

خبر خوب این است که موم عسل بی‌خطر و ارگانیک است و به راحتی در خانه درست می‌شود. کسانی که پوست حساسی دارند می‌توانند دستورالعمل‌های اپیلاسیون با عسل را جست‌وجو کنند و یک مخزن گرم‌کننده برقی برای استفاده خانگی بخرند. این نوع اپیلاسیون ارزان است و به احتمال زیاد مواد لازم برای انجام آن را در کمد خود دارید. دستور آن شامل عسل، شکر و آب لیمو است. موم‌کن‌ها فقط باید این مخلوط را گرم کنند تا ترکیب قبل از استعمال آن در مناطق مورد نظر به غلظت برسد. 

اگر ترجیح می‌دهید وقت خود را صرف مخلوط کردن مواد نکنید، مخلوط‌های روی پایه عسل برای فروش در بسیاری از فروشگاه‌ها وجود دارد. موم طبیعی دیگری که داریم از ترکیب آب قند و زردچوبه درست می‌شود. کارشناسان نمی‌توانند تایید کنند که این مواد بهتر از اپیلاسیون سنتی عمل می‌کنند یا خیر، اما روی موهایی که ریشه عمیقی ندارند مؤثرند. 

همه ما به دنبال راه‌های سالم‌تری برای مراقبت از خود هستیم و اپیلاسیون کاری است که می‌توانیم به صورت ارگانیک خودمان انجامش دهیم. اگر مشکلی با اپیلاسیون سنتی در خانه یا سالن زیبایی دارید، حتماً از عسل استفاده کنید. عسل راه حلی شیرین برای حل مشکلات شما با موهای زائدتان است. 

 

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه