خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

آزمون استخدامی | آزمون استخدامی آموزش و پرورش

بدون کنکور معلم شو! | شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش +جزئیات

۴۱۷۰ نفر در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی جذب خواهند شد و ۶ هزار نفر هم به‌عنوان مربی پرورشی و تربیت‌بدنی جذب می‌شوند.

بدون کنکور معلم شو! | شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش +جزئیات

شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۴۱۷۰ نفر در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی جذب خواهند شد و ۶ هزار نفر هم به‌عنوان مربی پرورشی و تربیت‌بدنی جذب می‌شوند.

صادق ستاری‌فرد؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در آیین آغاز مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان پسر کشور با تأکید بر اینکه ورزش قوی برای ایران قوی را از بستر مدارس شروع می‌کنیم، اظهار کرد: جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت‌بدنی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

تدارک یک برنامه استخدامی متفاوت و اثرگذار در راه است! | آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وی عنوان کرد: ۴۱۷۰ نفر در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی جذب خواهند شد و ۶ هزار نفر هم به‌عنوان مربی پرورشی و تربیت‌بدنی جذب می‌شوند؛ بنابراین یک لشکر ۱۰ هزارنفری به معلمان تربیت‌بدنی اضافه خواهند شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: نگاه کلانی تحت عنوان نهضت آموزش و توانمندسازی راه‌اندازی شده است و آموزش یک‌رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی در حال برنامه‌ریزی و بسترسازی است.

وی خاطرنشان کرد: با دستور و نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی، استعدادهای برتر هنری، علمی، ورزشی و تربیتی با داشتن صلاحیت‌های علمی، بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی جذب می‌شوند.

ستاری‌فرد ادامه داد: سند تحول بنیادین تأکید بر این دارد که دانش‌آموز باید در ۶ ساحت تربیتی، پرورش یابد، جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی بسترساز و تجلی‌گاه ۶ ساحت تربیتی است.

وی گفت: در ساحت تربیتی، شعار ما عقل سالم در بدن سالم است و در ساحت عبادی، ورزش را ابزاری برای خدمت به خدا و تقویت روحیه پهلوانی می‌دانیم. در ساحت زیباشناختی، فنون زیبا و مهارت‌های بزرگی که توسط ورزشکاران به نمایش می‌گذارند یک نمونه از جلوه‌های ویژه ورزش در این ساحت است.

ستاری‌فرد افزود: در ساحت علمی و فناوری، با استفاده از فناوری‌های ورزشی به پیشرفت ورزشی نائل می‌شویم و تلفیق علم و ورزش است که می‌تواند ارزش‌افزوده دو چندانی داشته باشد بنابراین ورزش می‌تواند به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز نیز کمک کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، ورزش به‌عنوان یک حرفه، به اقتصاد ورزشی کمک می‌کند. در ساحت اجتماعی و سیاسی، رویدادهای ورزشی بزرگ‌ترین فرصت برای پرورش مهارت‌های اجتماعی و جامعه‌پذیری دانش‌آموز، تقویت کار تیمی، همدلی، عزت‌نفس، احترام به دیگران، احترام به پرچم و سرود و احترام به ارزش‌های ملی است لذا ورزش اگر چه ذیل ساحت زیستی و تربیت‌بدنی خلاصه می‌شود اما رویدادهای ورزشی، فرصتی برای تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی است.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه