کوروش  تهامی

کوروش تهامی

کوروش تهامی (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰) هنرپیشه ایرانی است. 

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

کوروش تهامی (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰) هنرپیشه ایرانی است. او در یک خانواده پنج نفری زاده شده و دو خواهر دارد. تا کلاس اول راهنمایی را در محله( پامنار) تهران بوده و بعد از آن در محله های سعادت آباد و شهرک غرب و در حال حاضر هم در غرب تهران ساکن است. کوروش تهامی دیپلم گرافیک و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد دارد.

بیوگرافی کوروش تهامی و ماجرای ازدواج هایش (+ تصاویر همسرانش)

 

کوروش تهامی دانش آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و تا به حال تئاترهای گوناگونی از وی به نمایش درآمده است. اولین حضور وی در سینما در سن ۲۵ سالگی بود که اولین فیلم سینمایی اش با نام« سینما سینماست» را بازي کرد.
از بین بازیگرهای خارجی عاشق بازی آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن است و از سبک بازی آن ها خوشش می آید.

کوروش تهامی در مورد اینکه چرا به سراغ بازیگری رفته است می گوید:
بازیگری برای من یک نیاز بود و یکی از آروزهای زمان بچگی ام، زمانیکه فیلم می دیدم خيلي سریع با آن ارتباط برقرار می کردم و خودم را جای شخصیت های آن فیلم می گذاشتم یا حتی زمانیکه یک رمان می خواندم باز هم چنین اتفاقی برای من افتاد تلاش می کردم دیالوگ را حفظ کنم.

در سال اول دبیرستان رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کرده بودم سال اول هم خواندم ولی حسی در درون مرا ناراضی میکرد با دفتر دار مدرسه آقای بنایی که نمی دانم اکنون کجاست و چه می کند که هر جا هست سلامت باشد مشورت کردم و وی به من پیشنهاد داد که در دبیرستان هنر در رشته گرافیک تحصیل کنم تا زمان کنکور هنر باتوجه به دروس اختصاصی بتوانیم به راحتی از سد کنکور بگذریم خدا عمرش دهد که مشورت با وی سبب شد من هدفم را انتخاب کنم ولی مجبور شدم کلاس اول دبیرستان را دوبار بخوانم با اینکه هدفم بازیگر شدن بود… بعد از اینکه در کنکور هنر و در رشته لیسانس بازیگری قبول شدم از آن که دو سال اول دبیرستان بودم، احساس پشیمانی می کردم.

بیوگرافی کورش تهامی و همسرانش | ستاره

 

ازدواج کوروش تهامی
همسر سابقش شبنم طلوعی کارگردان سینما بود که پس از مدتی از هم جدا شدند و بعد از آن با پونه یزدانی ازدواج کرد.


کوروش تهامی درباره نحوه آشنائیش با پونه یزدانی می گویند:
شیوه آشنایی ما خيلي هنری بود. همسرم برای خرید یك سی دی موزیک وارد مغازه ای شد كه من هم داشتم از آن جا خرید می كردم و از اتفاق من هم آن موسیقی را خیلی دوست داشتم. وقتی دیدم ایشان سخت مشغول توضیح دادن هستند و فروشنده هم متوجه نمی شود، وارد معركه شدم و با توضیحاتم كه البته كمی هم مخصوص بود، مغازه دار را متوجه كردم موسیقی كار كیست و خواننده آن آلبوم چه كسی است.

پونه یزدانی:خيلي جالب بود. كورش عینک بزرگی زده بود و من نشناختمش. آمد جلو و گفت بگذارید كمك تان كنم. فكر كنم دلش سوخته بود. چون من هرچه توضیح می دادم فروشنده اصلاً متوجه نمی شد. به هرحال كورش آمد و بخشی از آن آواز را خواند و من با كمال تعجب گوش می كردم. بالاخره جناب فروشنده متوجه شد ما از كدام آلبوم و كدام خواننده حرف می زنیم. آن روز را فراموش نمی كنم، اتفاق بسیار جالبی بود. اولین جرقه آشنایی ما آنجا بود و بعد هم رفت و آمد های رایج و خواستگاری و ازدواج.

بیتوته