ارسال به دیگران پرینت

نفت برنت سقوط کرد

قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر گسترش سریع اپیدمی کرونا در چین که نگرانیها نسبت به آسیب دیدن رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را برانگیخته است، برای ششمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

نفت برنت سقوط کرد

 قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر گسترش سریع اپیدمی کرونا در چین که نگرانیها نسبت به آسیب دیدن رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را برانگیخته است، برای ششمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه که شیوع اپیدمی جدید فروش گسترده داراییهای پرریسک در بازارهای جهانی را به دنبال داشت، تا مرز ۵۸ دلار و ۵۰ سنت سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۹ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۵۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

آمریکا به اتباع خود درباره سفر به چین و کشورهایی که آمار تلفات ناشی از ویروس کرونای جدید در آنجا بالا بوده است، هشدار داد. بیش از ۱۰۰ نفر تاکنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند و میلیونها چینی در بزرگترین تعطیلات سال این کشور سرگردان مانده اند.

سرمایه گذاران نفتی نگران توصیه های سفر، محدودیتهای دیگر و تاثیر قابل توجهی این اپیدمی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و نقاط دیگر روی تقاضا برای نفت هستند.

 

ایان برمر، رییس شرکت مشاوره ریسک بازار گروه اوراسیا در این باره گفت: احتمالا تعطیلی کامل سفرهای چین در کوتاه مدت بالا است.

در این بین بانک بارکلیز پیش بینی کرد قیمت نفت دو دلار کمتر از پیش بینی قبلی این بانک خواهد بود و در سال ۲۰۲۰ نفت برنت ۶۲ دلار و وست تگزاس اینترمدیت ۵۷ دلار می شود.

این بانک انتظار دارد گروه اوپک پلاس در نشست مارس خود در صورت مشاهده ضعیف شدن تقاضا، اقدامات بیشتری را برای حمایت از بازار انجام دهد. تحلیلگران بانک بارکلیز اظهار کردند: اگرچه باید منتظر ماند و دید اپیدمی این ویروس چقدر سریع مهار می شود اما تجربه اپیدمی سارس در سال ۲۰۰۳ نشان می دهد که نگرانیهایی که پیرامون تقاضا وجود دارند، احتمالا اغراق آمیز هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک تلاش کرده است پیامدهای اپیدمی جدید را کم اهمیت قلمداد کند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه اظهار کرد این گروه می تواند به هر گونه تغییری در تقاضا واکنش نشان دهد.

اوپک پلاس که شامل گروهی از تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک است، تولیدشان را محدود نگه داشته‌اند و در دسامبر موافقت کردند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولیدشان اضافه کرده و آن را به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسانند. این گروه قرار است در روزهای پنجم و ششم مارس در وین به منظور بازنگری سیاست تولید خود دیدار کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه