ارسال به دیگران پرینت

ربیعی | دولت نگاه تهدید محور به فناوری اینترنت ماهواره‌ای ندارد

سخنگوی دولت اینترنت ماهواره‌ای را ضرورت عصر اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و گفت: هر شرکت بین‌المللی برای ارائه خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد.


ربیعی  |   دولت نگاه تهدید محور به فناوری اینترنت ماهواره‌ای ندارد

علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در واکنش به اظهارات نماینده بایدن مبنی بر تاثیر نداشتن جدول زمان‌بندی مذاکره هسته‌ای از سوی ایران در سیاست این کشور گفت: ما از این موضع غافلگیر نشدیم چون انتخابات پیشین آمریکا هم تاثیری بر سیاست ما در آمادگی برای بازگشت فوری ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام پس از پایبندی دوباره آمریکا به تعهدات، لغو تحریم ها و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نداشت.

وی گفت: ما حتی در دولت قبلی آمریکا هم اعتقاد داشتیم که اتلاف وقت در بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان، اشتباه و همراه با پیامدهای زیانباری خواهد بود. امروز، روزنه‌ فرصت باقی مانده برای حل اختلاف به شیوه رضایت بخش برای همه طرف ها تنگ‌تر از سابق است و اگر از این زمان طلایی استفاده کند، در آینده نزدیک بخاطر از دست دادن آن افسوس خواهد خورد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: از نظر ما، برجام سندی است که قابلیت باز شدن ندارد و لزومی به انجام مذاکرات بر سر آن نیست. مهم، بازگشت سریع آمریکا به برجام و اجرای تعهداتش بویژه لغو عملی تحریم‌هاست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص نظر دولت درباره دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره ای گفت: اینترنت ماهواره‌ای ضرورتی است که در عصر اقتصاد دیجیتال و برای توسعه صنعت اینترنت اشیا و همچنین دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده در همه دنیا در حال پیگیری است.

وی افزود: دولت هم برای توسعه دسترسی به اینترنت در سیستان و بلوچستان و همچنین اخیرا در بشاگرد از آن بهره گرفته است و در سازمان فضایی ایران و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی فضایی، برنامه مدونی برای توسعه و نیز همکاریهای بین‌المللی در جهت بهره‌برداری از این تکنولوژی، ترسیم شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: هر شرکت بین‌المللی برای ارائه خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد.

ربیعی گفت: آنچه تحت عنوان مقابله با این فناوری ابتدا در مجلس مصوب شده بود، نیز پس از ایراد شورای نگهبان، در قانون بودجه مجددا توسط مجلس محترم از قانون حذف شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه