ارسال به دیگران پرینت

لاهوتی: کرونا، حکمرانی واحد در کشور ایجاد کرد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاء حکمرانی واحد در کشور دیده می شد، گفت: بیماری کرونا توانست حکمرانی واحد را در کشور ایجاد کند.

لاهوتی: کرونا، حکمرانی واحد در کشور ایجاد کرد

مهرداد لاهوتی  اظهار کرد: تجربه نشان داده است که مردم ایران در زمان بحران، وحدت و انسجام بیشتری دارند. در زمان هشت سال دفاع مقدس دیدیم که بهترین جوانان کشور جان خود را برای دفاع از کشور تقدیم کردند و حتی اقشار کم درآمد هم برای حل این بحران تلاش کردند.

وی با بیان اینکه در بحران کرونا هم مردم به میزان خطر آگاهی یافتند، تصریح کرد: جامعه برای حل این بحران جدید همکاری لازم را انجام داد، اما شرایط اقتصادی کشور به گونه ای بود که مردم به این مسیر سوق داده شدند که کسب و کارهای خود را با رعایت مسایل بهداشتی آغاز کنند.

لاهوتی با اشاره به تعطیلی نماز جمعه و جماعت برای مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: همراهی متولیان فرهنگی در این زمینه یک نمونه ایجاد اجماع، همدلی و وفاق بود. در زمینه سیاسی هم فهم مشترکی حاصل شد و همه قوا و نهادها از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا تبعیت کرده و حکمرانی واحد و وحدت سیاسی حاصل شد.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: خلاء حکمرانی واحد در کشور وجود داشت و گاهی به خاطر تفکیک قوا شاهد حکمرانی چندگانه در کشور بودیم که کرونا آن را برطرف کرد. مجلس یازدهم هم رویکرد عجولانه ای نسبت به دولت داشت؛ زیرا از واقعیات کشور و فشارهای اقتصادی ناشی از کرونا و تحریم آگاهی کافی نداشت اما بعد از دیدار نمایندگان با رهبری، مجلس حرکت خود را با شرایط فعلی کشور منطبق کرد.

لاهوتی در پایان با اشاره به اینکه کرونا نمی تواند بر میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر بگذارد، گفت: میزان مشارکت بستگی به این دارد که فضای انتخاباتی چگونه شکل می گیرد. کاندیداهای انتخابات باید به تدریج آمادگی خود را اعلام کرده و جریان های سیاسی هم فعال شوند تا به تدریج فضای کشور برای انتخابات آماده شود. صدا و سیما و رسانه ها هم باید فعال شوند و به مردم هم گفته شود که گلایه ها و دلخوری آنها قابل قبول است، اما نباید نسبت به تعیین سرنوشت خود بی تفاوت باشند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه