ارسال به دیگران پرینت

شفافیت آرا کف اتفاقاتی است که در مجلس آینده باید رخ دهد.

منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: شفافیت آرای نمایندگان حداقل تحولی است که باید در مجلس رخ دهد و در بسیاری از موارد دیگر هم نیاز به شفافیت است.

 شفافیت آرا کف اتفاقاتی است که در مجلس آینده باید رخ دهد.

مالک شریعتی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری " اولویت‌های مجلس یازدهم" که به همت بسیج دانشجویی در لانه جاسوسی سابق امریکا و دفتر سفیر سابق این کشور برگزار شد، گفت: اگر معتقدیم مجلس دهم ضعیف بوده باید برنامه داشته باشیم که این ضعف در مجلس آینده جبران شود، که البته برنامه‌هایی تدوین شده و انشالله بتوانیم با این برنامه‌ها مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

شریعتی با انتقاد از نحوه مدیریت مجلس و با اشاره به نقش رئیس مجلس اظهار داشت: مدیریت مجلس باید به گونه‌ای باشد این مدیریت میان نمایندگان توزیع شود و مجموعه اختیارات نمایندگان در یک نقطه معطوف نشود.

وی تاکید کرد: تا کنون بیشتر اختیارات مجلس در رئیس مجلس تجمیع شده بود، و عملا رئیس مجلس بود که تصمیم می‌گرفت چه مسائلی در مجلس مطرح شود.

شریعتی تاکید کرد: بحث شفافیت آرای نمایندگان منطبق بر قانون اساسی است و در گذشته هم آرای نمایندگان شفاف بود ولی از وقتی رای گیری الکترونیکی شد این موضوع اجرا نشد، ولی طبق قانون اساسی باید آرای نمایندگان شفاف باشد.

وی ادامه داد: در جلسات غیرعلنی هم زمانی که دلیل محرمانه بودن یا غیرعلنی بودن موضوع برداشته می شود، باید آرا شفاف شود، البته شفافیت آرا کف اتفاقاتی است که در مجلس آینده باید رخ دهد.

وی تصریح کرد: کمیسیون های مجلس مذاکراتی دارند که این مذاکرات هم به جز در مواردی خاص باید شفاف شده و در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: شفافیت رایزنی‌ها و لابی ها از موارد دیگری است که باید محقق شود زیرا اگر پنهان بماند ممکن است منجر به فساد شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات در فصل بودجه، سر مذاکراتی است که انجام می‌شود و به دلیل عدم شفافیت مشکلاتی ایجاد می‌شود.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه