ارسال به دیگران پرینت

مجلس دهم زنده و قدرتمند نبودونمی‌توان نمره بالای به عملکرد مجلس دهم داد.

دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی با اشاره به این که مجلس دهم زنده و قدرتمند نبود گفت: نمی‌توان نمره بالای به عملکرد مجلس دهم داد.

مجلس دهم زنده و قدرتمند نبودونمی‌توان نمره بالای به عملکرد مجلس دهم داد.

رسول منتجب نیا :در ارزیابی خود از عملکرد مجلس دهم اظهار کرد:

ما ابتدا باید ببنیم مجلس خوب چه نوعی مجلسی است تا سپس مجلس دهم را ارزیابی کرده و به آن نمرده دهیم. به نظر من مجلسی خوب است که در آن تضارب افکار و اختلاف آرا آزادی بیان وجود داشته باشد و نمایندگان بتواند در همه امور نظارت داشته و تحقیق و تفحص کنند.  مجلس خوب از سایر قوا استقلال دارد و چیزی به آن تحمیل نمی‌شود. چنین مجلسی می‌تواند زنده و پویا بوده و به تعبیر امام خمینی عصاره فضایل ملت باشد. چنین مجلسی در راس همه امور خواهد بود.

وی ادامه داد: امام خمینی تاکید داشتند که مجلس همیشه باید قدرتمند، زنده و پویا باشد در ده سال حیات امام هم ایشان به مجلس شورای اسلامی احترام گذاشته و کارهای کلیدی را به مجلس ارجاع دادند. حتما باید ببینیم مجلس دهم چگونه مجلسی بوده است ؟ معروف شد که مجلس دهم مجلس اصلاح طلبان است. در حالی که این واقعیت نداشت.  لیست امید هم به دلیل رد صلاحیت اکثریت اصلاح طلبان در سال 94 با حضور نیروهای رده سوم و چهارم بسته شد و در واقع به حداقل‌ها اکتفا شد.اما همین لیست در انتخابات رای آورد. اما به تدریج فراکسیون امید در مجلس تحلیل رفت و نتوانست انتظار مردم را برآورده کند. البته افرادی محدودی بودند که با شجاعت به وظایف خود عمل کردند اما اکثریت لیست امید صلاحیت لازم را نداشته و نتوانستند مطالبات مردئم را برآورده کند.

منتجب نیا با بیان این که در این شرایط ارزیابی ما از عملکرد مجلس نمی تواند مثبت باشد تصریح کرد: لیست امید فقط به حداقل مطالبات مردم پاسخگو بود از سوی اصول گرایان معتدل هم آرام بودند و افراطی ها مجلس را به دست داشـتند. به نظر من مجلس دهم مجلس زنده و قدرتمند نبود و نمی‌شود به آن افتخار کرد. بسیاری از مشکلات در این دوره بر روی زمین ماند ونمی توان نمره بالایی به عملکرد مجلس دهم بدهیم و شاید جزو ضعیف ترین مجالس بعد انقلاب بود.

وی همچنین درباره کارآیی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: خوبی مجلس یازدهم این است که تعداد خوبی از افراد سابقه دار و به اصطلاح ژنرال‌های سیاسی در آن حضور دارند. نظام هم روی آنها حساسیت ندارد بنابراین هیچ گونه برخوردی میان آنها و قوه قضاییه یا سایر نهادی انقلابی به وجود نمی‌آید اما نقطه ضعف آن یک دست بودن است اصول گرایان اکثریت مجلس یازدهم را در دست دارند و قوی ترین نیروهای آن هم در مجلس هستند هر چند را رای کم وارد مجلس شدند اما به هر حال ژنرال‌های اصول گرایان در مجلس حضور دارند با این حال این مجلس یک صدا است و تضارب آرا و اختلاف سلیقه در آن وجود ندارد.

دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: برای نهادهای حکومتی مطیع بودن خوب است اما برای مجلس که خانه ملت است باید اختلاف نظر و تضارب آرا و صداهای مختلف وجود داشته باشد بنابراین از حیث پویایی و تضارب آرا، مجلس یازدهم ضعیف خواهد بود زیرا از جناح اصلاح طلب و اعتدال گرا در مجلس یازدهم تعداد کمی حضور دارند و همین تعداد کم هم جزو نفرات اصلی این جناح‌ها نیستند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه