ارسال به دیگران پرینت

مجلس یازدهم باید یک تئوری برای نجات اقتصاد کشور داشته باشد

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید یک تئوری برای نجات اقتصاد کشور داشته باشد و بر اساس این تئوری، طرح‌هایی ارائه دهد تا آثار آن بر روی رونق تولید، جهش تولید و زندگی مردم ملموس شود.

مجلس یازدهم باید یک تئوری برای نجات اقتصاد کشور داشته باشد

محمدحسین نیکنام  ارائه کارنامه در راستای پاسخ به مطالبات مردم را از کارهای ضروری در این فرصت باقیمانده از عمر مجلس دهم برشمرد و اظهار کرد:

این جمع‌بندی فعالیت‌ها و ارائه آن، زمینه داوری صحیح در مورد عملکرد مجلس را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: عدم انجام دقیق وظیفه نظارتی به صورت قانونی مهمترین فرصت‌هایی است که مجلس دهم آن را نادیده گرفت با این حال  نطق‌های پیش از دستور رئیس مجلس در پاسخ به گستاخی های ترامپ و موضع گیری بهنگام در مسائل خارجی و همچنین مصوباتی در حمایت از جان برکفان سپاه در مقابله با دشمنان اسلام و نظام، از نقاط قوت مجلس دهم بود.

این فعال سیاسی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما در یک ماه باقی مانده تصویب چه قانون یا قوانینی از سوی مجلس دهم است؟ تصریح کرد: اگر گزارشی از کمیسیون‌ها ، طرح‌ها و لوایح مهم باقیمانده امکان رسیدگی دارد، در دستور جلسات باقیمانده قرار گیرد.

نیکنام همچنین در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به نمایندگان جدید مجلس یازدهم چیست؟ افزود: کاستن از تورم قوانین و توجه ویژه به تنقیح و پالایش قوانین موجود، توجه ویژه به وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی از طریق بکارگیری درست اهرم‌ها و ظرفیت‌های قوه مقننه در نظارت بر خود و سایر قوا و اولویت بندی و تعیین تکلیف طرح ها و لوایح مانده از دوره دهم که ماهیت گره گشایی از کار مردم را دارد در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به کمیسیون محور بودن مجلس، فرایند انجام کار در کمیسیون‌ها از ساز و کار دقیق‌تری برخوردار شود و مشروح مذاکرات کمیسیون‌ها مستندسازی شود، زیرا این امر به شفافیت بیشتر منجر خواهد شد. از سویی مجلس آینده باید یک تئوری برای نجات اقتصاد کشور داشته باشد و بر اساس این تئوری طرح هایی ارائه دهد تا آثار آن بر روی رونق تولید، جهش تولید و زندگی مردم ملموس شود.

نیکنام در پایان با بیان اینکه  مجلس آینده باید بر جایگاه قانونی دیوان محاسبات و نقش نظارتی آن دقت مضاعف داشته باشد، گفت: نطق‌های قبل از دستور می‌تواند دست فرمانی برای هدایت دولت به سمت و سوی پاسخ به مطالبات مردم باشد. مجلس یک دماسنج است برای سنجش گرمی و سردی افکار عمومی نسبت به حکمرانی.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه