ارسال به دیگران پرینت

انتخابات | گسترش اعتصابات در کشور بلاروس برای برگزاری انتخابات مجدد

رهبر مخالفان بلاروس که خود هم‌اکنون در لیتوانی به سر می‌برد، در اظهاراتی خواستار گسترش اعتصابات در کشورش برای برگزاری انتخابات مجدد شد.


انتخابات   |    گسترش اعتصابات در کشور بلاروس برای برگزاری انتخابات مجدد

رهبر مخالفان بلاروس که خود هم‌اکنون در لیتوانی به سر می‌برد، در اظهاراتی خواستار گسترش اعتصابات در کشورش برای برگزاری انتخابات مجدد شد.

سوتلانا تیخانووسکایا، رهبر مخالفان بلاروس، امروز جمعه از هوادارانش خواست با گسترش اعتصابات در کارخانه‌های سراسر کشور دولت را مجبور به برگزاری انتخابات مجدد کنند.

این نامزد پیشین انتخابات در پیامی ویدئویی گفت: «من از شما می‌خواهم به اعتصابات ادامه دهید و آن را گسترده‌تر کنید. گول ارعاب را نخورید.»

رهبر مخالفان بلاروس گفت: «انتخابات جدید باید به طور آزادانه، صادقانه و شفاف برگزار شود.»

وی که از هفته پیش در لیتوانی به سر می‌برد در ادامه افزود هروقت احساس امنیت کند به بلاروس بازخواهد گشت.

بلاروس در هفته‌های اخیر بزرگترین چالش سیاسی سه دهه خود را از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی تجربه می‌کند. ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های شهر‌های این کشور به تظاهرات علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور، پرداخته‌اند و نتایج انتخابات را غیرمشروع می‌دانند.

لوکاشنکو می‌گوید علی‌رغم درخواست اپوزسیون و اعتصابات تظاهرات و ضددولتی با برگزاری مجدد انتخابات موافقت نخواهد کرد.

کمیسیون انتخابات بلاروس می‌گوید خانم تیخانووسکایا که در انتخابات اخیر به عنوان نامزد اپوزسیون حضور یافته بود، تنها ۱۰ درصد آرا را کسب کرده است. نتیجه‌ای که خانم تیخانووسکایا آن را رد می‌کند. وی از زمان خروج از کشور با انتشار ویدئو‌هایی خواستار ادامه اعتراضات ضددولتی در کشور شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه