ارسال به دیگران پرینت

سوزان رایس :

ریاست‌جمهوری آمریکا | روسیه قصد دارد در انتخابات آمریکادخالت کند

«سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شده که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر این کشور دخالت خواهد کرد.

ریاست‌جمهوری آمریکا |  روسیه  قصد دارد در انتخابات آمریکادخالت کند

مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا مدعی شده روسیه قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دخالت کند.

 

 «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شده که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر این کشور دخالت خواهد کرد.

به نوشته وبگاه هیل، رایس در نشستی مجازی که امروز پنجشنبه به میزبانی روزنامه واشنگتن پست برگزار شد، ‌گفت: «من صد در صد متقاعد شده‌ام که روسیه بخش اعظم کارهایی که در انتخابات ۲۰۱۶ انجام داد و حتی بیشتر از آن را در انتخابات فعلی هم انجام خواهد داد.»

رایس با اشاره به ادعای اخیر دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر اینکه چین، روسیه و ایران تلاش خواهند کرد در انتخابات آمریکا دخالت کنند، مدعی شد تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا در مقیاسی کاملاً متفاوت نسبت به تلاش‌های ایران و چین انجام می‌شود.

این دفتر ادعا کرده که روسیه در تلاش است به منظور پیروزی ترامپ و چین و ایران به منظور شکست وی در این انتخابات دخالت کنند.

رایس در ادامه همچنین مدعی شد که آمریکا نه تنها باید درباره انتشار اطلاعات غلط توسط روسیه در رسانه‌های اجتماعی که باید در مورد تلاش‌های دوباره و احتمالی این کشور در نفوذ به سیستم رأی‌گیری نگران باشد.

وی در پایان افزود: «این کار، خیلی سخت است و خوشبختانه در سال‌هایی که دخالت در آن صورت گرفت، حتی گام‌هایی برای مقاوم سازی سیستم [انتخاباتی] ما برداشته شده است و من بر این باورم که که روسیه دست از تلاش بر نمی‌دارد.»

دستگاه اطلاعاتی آمریکا طی روزهای گذشته در بیانیه‌ای جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

«ویلیام ایوانیا»، مدیر «مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات»، از نهادهای زیرمجموعه «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا حدود دو هفته پیش در بیانیه‌ای دیگر مدعی شده بود که این سه کشور به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا هستند.

در این بیانیه درباره تلاش ادعایی چین برای دخالت در انتخابات آمریکا آمده است: «ارزیابی ما این است که چین-با توجه به اینکه رئیس‌جمهور ترامپ را فردی غیرقابل پیش‌بینی می‌بیند- ترجیح می‌دهد او در انتخابات پیروز نشود.»

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه