ارسال به دیگران پرینت

آینده حزب جمهوریخواه در صورت شکست ترامپ چه می‌شود؟

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نظر می رسد ترامپ در حال غرق شدن باشد و بسیاری بر این باورند، او همه جمهوریخواهان را با خود غرق خواهد کرد.

 آینده حزب جمهوریخواه  در صورت شکست ترامپ چه می‌شود؟

وبسایت نشنال امارات در تحلیلی با عنوان «در صورت شکست ترامپ، آینده حزب جمهوریخواه چه می شود؟» نوشت:

بسیاری از جمهوریخواهان منتخب و برجسته هرگز حمایت قابل توجهی از ترامپ نداشته اند. اکنون با توجه به سوء مدیریت در بحران کرونا و مهار آثار اقتصادی آن، رهبران این حزب در وضعیت دشواری قرار دارند. در نتیجه به نظر می رسد اکثرمردم آمریکا در نتیجه سیاست ها و شخصیت ترامپ، از رئیس جمهور و حزب او روی برگردانده اند. او طوری سخن می گوید و عمل می کند که گویا «اکثریت خاموشی» وجود دارد که با مواضع واکنشی او در مسائل نژادی، فرهنگی و مذهبی موافق هستند.  اما بیشتر شواهد خلاف این را نشان می دهند.

برخلاف ایالت هایی که همواره به شدت جمهوریخواه بوده اند و اکنون نیز به نظر می رسد گزینه آنها ترامپ باشد، در ایالت هایی که معمولاً به جمهوری خواهان گرایش بیشتر داشته اند، رقابت نزدیک تر شده است. علت آن علاوه بر تغییرات جمعیت شناختی، ناکامی های سیاسی و سبک زمامداری ترامپ است.

رسانه های قدرتمند راستگرا به شدت به ترامپ وفادارند و هر جمهوریخواهی که بخواهد در مقابل او بایستد را هدف قرار می دهند.

از آنجا که ترامپ در سیاست های خود بی ملاحظه است، دستور کار جمهوریخواهان را در بسیاری از موضوعات مهم پذیرفته است. از این رو جمهوریخواهان به برخی از اهداف خود از جمله در تخفیف های مالیاتی تغییر قوانین زیست محیطی، افزایش هزیته های نظامی و حمایت از بنیادگرایی مسیحیت دست یافته اند.

بیشتر جمهوریخواهان همچنان محافظه کارانی سنتی هستند و از نظر اعتقادی در عصر جدید ترامپی حزب، سرگردان مانده اند. بخش های لیبرال تر نیز به یکباره خود را در فضایی عوام فریبانه یافته اند که در آن کاملاً راحت نیستند. تعداد اندکی نیز از توانایی اختلاف اعتقادی مهمی برخوردارند و آنها اکنون فاقد گزینه ای معتبرند.

 بسته به نتیجه انتخابات سه سناریو وجود دارد؛

اگر شکست جمهوری خواهان با فاصله کمی باشد و جمهوری خواهان اکثریت سنا را حفظ کنند، سناتورهای شبیه ترامپ، همچون تام کاتن و جاش هاولی، و افرادی مانند تاکر کارلسون، مجری فاکس نیوز، ممکن است برای در دست گرفتن حزب عوام گرای جدید با تکیه بر ملی گرایی سفید پوستان مبارزه کنند.

 اگر شکست آن ها سنگین باشد، امکان بازگشت محافظه کارانی سنتی مانند سناتور رومنی و افرادی همچون لری هوگان وجود دارد.

اگر حزب با شکستی قاطع در انتخابات روبرو شود، به احتمال زیاد نیکی هیلی در موقعیت خوبی قرار خواهد گرفت. او که زمانی به دولت ترامپ پیوست، مراقب بود فاصله خود را با او حفظ کند و در عین حال حتی با وجود کنار رفتن از دولت، از او حمایت کند. به نظر می رسد خانم هیلی خود را به عنوان چهره ای برای اتحاد طیف های مختلف جمهوریخواهان مطرح کند.

جمهوریخواهان در این تردید به سر می برند که حزب آن ها با شکست روبرو است یا با نابودی و جایگزین شدن با گروه بندی جدید راست – میانه، چه تدبیری باید بیاندیشند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه