ارسال به دیگران پرینت

تلاش دولت ترامپ برای ممانعت ارسال محموله‌های نفتی ایران به ونزوئلا

خبرگزاری رویترز شامگاه پنجشنبه نوشت: دولت ترامپ درصدد است تا مانع ارسال محموله‌های نفتی ایران به ونزوئلا شود.

تلاش دولت ترامپ برای ممانعت ارسال محموله‌های نفتی ایران به ونزوئلا

یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ به رویترز گفت: آمریکا در نظر دارد اقداماتی را در پاسخ به حمل و نقل سوخت ایران به ونزوئلا انجام دهد.

این مقام آمریکایی افزود: ایالت متحده مطمئن است که دولت نیکلاس مادورو چندین تن طلا به ایران در ازای دریافت سوخت پرداخت می کند.

مقام دولت ترامپ تاکید کرد: این امر نه تنها مورد استقبال ایالات متحده بلکه منطقه نیز قرار نمی گیرد و ما به دنبال اقداماتی هستیم که می توان انجام داد.

مقام آمریکایی در ادامه از ارائه اقدامات کاخ سفید در اجرای این طرح خودداری کرد اما افزود که گزینه های مربوطه به ترامپ ارائه خواهد شد.

حجت‌الله سلطانی سفیر کشور ایران در کاراکاس ‌ با رد ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی انتقال طلا از ونزوئلا به ایران گفت: ارسال مقدار عنوان شده ۹ تن طلا توسط دولت ایران را تکذیب می‌کنم. این یک شایعه بی‌اساس و محصول دام‌های رسانه‌ای بوده و کاملا نادرست است.

سلطانی همچنین درباره این که آیا ایران به ونزوئلا بنزین فرستاده است، توضیح داد: تا به امروز، از ایران بنزین به ونزوئلا انتقال داده نشده است. دولت دو کشور مذاکراتی در زمینه همکاری‌های تجاری دارند اما تا به امروز سوخت ایران به ونزوئلا نرسیده است.

سلطانی در بخش دیگری راجع به پروازهای اخیری که از ایران به مقصد ونزوئلا انجام شده است، تشریح کرد: در روزهای اخیر، به طور میانگین ۱۰ تا ۱۷ پرواز تجاری به منظور انتقال فوری تجهیزات کاتالیزورها برای فعالیت دوباره مجموعه پالایشگاهی پونتا کوردون در پاراگوآنا انجام شده است که این موضوع در حال حاضر در تحقق روابط جامع میان کشورهای ما یک اولویت محسوب می‌شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه