ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهوری آمریکا به نژادپرستی علیه آسیایی آمریکایی‌ها متهم شد

علاقه دونالد ترامپ به ادامه رویارویی با یک خبرنگار شبکه سی بی اس نیوز در روز سه شنبه، موجب شد تا رئیس جمهوری آمریکا به نژادپرستی علیه آسیایی – آمریکایی‌ها متهم شود.

رئیس جمهوری آمریکا به نژادپرستی علیه آسیایی آمریکایی‌ها متهم شد

به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ در واکنشی توییتری به اتفاقات عصر دوشنبه در کنفرانس خبری کاخ سفید که به ویجیا جیانگ، خبرنگار سی بی اس مرتبط می‌شود، نوشت: آسیایی - آمریکایی‌ها از آنچه چین با کشور ما و جهان انجام داه است، بسیار خشمگین هستند. چینی‌های آمریکایی از همه بیشتر عصبانی هستند. آنها را سرزنش نمی‌کنم!

خبرنگار سی بی اس در کنفرانس خبری دوشنبه از ترامپ پرسید که چرا او مرتبا به غلط تاکید می‌کند که آمریکا بهتر از دیگر کشورها در خصوص تست کروناویروس عمل می‌کند. ترامپ سه شنبه هم ادعاهای مشابهی را تکرار کرد.

بحث روز دوشنبه ترامپ با این خبرنگار متولد چین که از دو سالگی به آمریکا آمده است، موجب شد تا رئیس جمهوری آمریکا قهر کرده و برود! پس از آن، سخنان ترامپ از سوی برخی منتقدان به عنوان اظهارات نژادپرستانه مطرح شد.

تد لیو، از دموکرات‌های عضو کنگره آمریکا در پیامی توییتری نوشت: آمریکایی- آسیایی‌ها، آمریکایی هستند. برخی از ما در ارتش آمریکا فعال بوده و برخی در خطوط مقدم مبارزه با این پاندمی به عنوان نیروهای بخش بهداشت و درمان کار می‌کنیم. برخی از ما هم مثل جیانگ خبرنگار هستیم. دست از تفرقه انداختن در کشورمان بردارید.

دونالد ترامپ پیشتر هم با این خبرنگار سی بی اس نیوز درگیری لفظی پیدا کرده و بابت حمله به خبرنگاران زن از جمله زنان رنگین پوست مورد انتقاد قرار گرفته بود.

سی بی اس نیوز سه شنبه در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از این خبرنگار اعلام کرد و گفت: این کار برای دموکراسی حیاتی است.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه