ارسال به دیگران پرینت

چین به پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با کرونا پاسخ نداد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت: پکن هنوز به پیشنهادات ایالات متحده برای کمک به مهار ویروس کرونا پاسخی نداده است.

چین به پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با کرونا پاسخ نداد

به گزارش رویترز، رابرت اوبراین در مصاحبه با شبکه سی بی‌اس گفت: تاکنون چینی‌ها نسبت به بحران‌های گذشته شفاف‌تر عمل کرده‌اند و ما بابت این از آنان قدردانی می‌کنیم.  ژ

وی  افزود: به رغم درخواست‌های مکرر برای کمک به دولت چین برای مهار و کنترل ویروس کرونا اما تا کنون پاسخی مثبت از طرف پکن دریافت نشده است.  

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: ما تخصص فوق العاده‌ای داریم. این یک نگرانی در سراسر جهان است. ما می‌خواهیم به همکاران چینی خود کمک کنیم.  

دولت آمریکا در حالی مدعی ارائه پیشنهاد کمک به چین برای مقابله با ویروس کرونا است که در یک هفته گذشته شمار مبتلایان این ویروس کشنده در آمریکا در حال افزایش است و تا کنون هیچ واکسنی برای مقابله با این ویروس در آمریکا تهیه نشده است.  

مقامات بهداشت آمریکا روز یکشنبه اعلام کردند که هشتمین مورد از ویروس کرونا در ایالت بوستون تأیید شده است.  

به گزارش شبکه سی ان ان، فرد مبتلا به ویروس کرونا، دانشجوی ۲۰ ساله دانشگاه ماساچوست است که به تازگی از شهر ووهان چین به بوستون بازگشته است.  

براساس بیانیه منتشرشده از سوی سازمان بهداشت ماساچوست، این مرد بلافاصله پس از بازگشت از چین تحت مراقبت پزشکی بود و اکنون در قرنطیه قرار دارد.  

آمریکا روز شنبه در پی شیوع کرونا در چین و ابتلای اتباع برخی کشورها به این ویروس، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد.  

«الکس آزار» وزیر خدمات بهداشتی و انسانی آمریکا اعلام کرد: خطر ابتلای آمریکایی‌ها به این ویروس پایین است. با تدابیری  اتخاذ شده، سعی می‌کنیم تا این خطر را پایین نگه داریم.  

شهروندان آمریکایی که از سفر چین بازگشته‌اند تا ۱۴ روز در قرنطینه خواهند ماند.  

آمریکا تاکنون هشت مورد ابتلا به کرونا را شناسایی کرده است. هفت نفر از این بیماران به تازگی از سفر چین بازگشته بودند. یک نفر نیز از فردی دیگر مبتلا شده‌است.  

این در حالی است که سه شرکت هواپیمایی آمریکا یعنی دلتا، امریکن و یونایتد اعلام کرده‌اند که همه پروازهای خود به چین را به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا تعلیق می‌کنند.  

ویروس کرونا که از چین شیوع پیدا کرد تا کنون حدود ۱۴ هزار و ۵۶۲ نفر را مبتلا شده  و ۳۰۵ نفر نیز جان باختند.

استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا را شناسایی کرده‌اند.

 
 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه