ارسال به دیگران پرینت

آمریکا در مورد الحاق کرانه باختری رود اردن به اسراییل چراغ سبز نشان می‌دهد.

دولت آمریکا موافقت خود با اصل الحاق شهرک‌های کرانه باختری و دره اردن( غور اردن) به حاکمیت رژیم صهیونیستی را مشروط کرده است.

آمریکا در مورد الحاق کرانه باختری رود اردن به اسراییل چراغ سبز نشان می‌دهد.

کانال عبری‌زبان "13"، عصر دیروز گزارش داد، ایالات متحده به اسرائیل برای الحاق مناطقی در کرانه باختری و دره اردن چراغ سبز داده است مشروط بر این‌که اسرائیل با تشکیل دولت فلسطین و در اولویت قرار دادن طرح صلح آمریکا موافقت کند.

این شبکه تلویزیونی به نقل از مسئولان آمریکایی افزود، کاخ سفید به "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل تأکید کرده است که بدون موافقت اسرائیل با تشکیل دولت فلسطین و لزوم پذیرش کامل طرح آمریکا برای صلح در خاورمیانه، موسوم به "معامله قرن"، هیچ چراغ سبزی به اسرائیل برای الحاق مناطقی در کرانه باختری وجود ندارد.

این تلویزیون خاطرنشان کرد، پیام کاخ سفید به نتانیاهو از طریق چندین کامل، از جمله "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا در اسرائیل ارسال شد و فریدمن گفته است که کشورش با اسرائیل اجرای طرح "معامله قرن" را مورد رایزنی قرار داده و نه اجرای طرح الحاق شهرک‌ها در کرانه باختری و دره اردن را.

در ادامه این گزارش آمده است، کاخ سفید منتظر تشکیل دولت اسرائیل است و "جرد کوشنر" مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمرریکا اخیرا با ژنرال "بنی گانتس" رئیس ائتلاف "آبی سفید" برای رایزنی درباره "معامله قرن" تماس تلفنی برقرار کرده است.

طرح تل‌آویو برای الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری رود اردن با تنش‌های زیادی همراه است. این اقدام به مخالفت و محکومیت‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده و چشم‌انداز راهکار تشکیل دو دولت برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه