ارسال به دیگران پرینت

ماکروویو | تمیز کردن ماکروویو

هر چند وقت یک بار باید مایکروویو را تمیز کنیم؟

چه در حال آب کردن مرغ و گوشت یخ‌زده باشید و چه باقی‌مانده‌های غذای روزهای پیش را دوباره گرم کنید باید بدانید که مایکروویو شما کثیف خواهد شد. تقریباً 27 میلیون نفر در آمریکا از مایکروویو برای درست کردن غذای روزمره استفاده می‌کنند

هر چند وقت یک بار باید مایکروویو را تمیز کنیم؟

هر چند وقت یک بار باید مایکروویو را تمیز کنیم؟ 

چه در حال آب کردن مرغ و گوشت یخ‌زده باشید و چه باقی‌مانده‌های غذای روزهای پیش را دوباره گرم کنید باید بدانید که مایکروویو شما کثیف خواهد شد. تقریباً 27 میلیون نفر در آمریکا از مایکروویو برای درست کردن غذای روزمره استفاده می‌کنند. مایکروویو وسیله‌ای مناسب است که می‌تواند غذا را برای صبحانه، ناهار، شام و هر میان وعده‌ای آماده کند. با این همه استفاده، طبیعی است که حتماً کثیف می‌شود. اما واقعاً چند بار باید مایکروویومان را تمیز کنیم؟ لکه‌هایی که به وجود می‌آیند ممکن است به سختی تمیز شوند ولی اگر به صورت مداوم آن‌ها را پاک کنیم از تشکیل باکتری‌ها و قرار دادن مواد غذایی در معرض سموم جلوگیری کرده‌ایم. 

مایکروویو خود را باید هر هفته تمیز کنید 

کارشناسان توصیه می‌کنند که مایکروویو را باید حداقل هفته‌ای یک‌بار، بسته به دفعات استفاده از آن، تمیز کنیم. برای آن دسته از ما که برای گرم کردن یک قاچ پیتزا یا باقی مانده غذای لذیذمان به مایکروویو متکی هستیم، به احتمال زیاد یک بار در هفته تمیز کردن لازم است. ما می‌دانیم که هیچ کس نمی‌خواهد کارهای اضافی انجام دهد، اما غفلت از تمیز کردن مایکروویو می‌تواند غذای شما را ناسالم کند. 

مایکروویو خود را با آب لیمو تمیز کنید 

روش آسان برای تمیز کردن مایکروویو این است: به سادگی آب و آب لیمو را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو ترکیب کنید و ظرف را به مدت پنج دقیقه در مایکروویو قرار دهید. پس از انجام این کار، کاسه را بردارید و داخل مایکروویو را با دستمال کاغذی پاک کنید. این کار باعث می‌شود که دستگاه شما براق و نو به نظر برسد و در تمام هفته بوی بد ندهد.  

راه آسان و مقرون به صرفه دیگری که برای تمیز کردن لکه‌های سخت بدون استفاده از مواد شیمیایی سمی وجود دارد استفاده از سرکه سفید است. اسیدیته موجود در سرکه چربی و لکه‌های باقی مانده را از بین می‌برد و مانند سایر پاک‌کننده‌ها، سموم باقی نمی‌گذارد. پس با استفاده از لیمو یا سرکه سفید مایکروویو را تمیز کنید و به سلامت خود و خانواده‌تان کمک کنید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه