ارسال به دیگران پرینت

این نشانه ها می گویند موهایتان را زیاد از حد می شویید

بعضی ها یک روزشان هم بدون شستن موهایشان نمی گذرد و خوش شانس هایی هم هستند که یک بار شستن موها در هفته برایشان کافی است. و گرچه ممکن است اینطور به نظر برسد که شستشوی هر روزه ی موها به حفظ تمیزی و سلامت موها کمک می کند اما در حقیقت دقیقاً برعکس است. و اگر رفته رفته متوجه شده اید که موهایتان به خوبی همیشه نیست، شاید لازم باشد دنبال نشانه هایی باشید که می گویند احتمالاً در شستن موهایتان زیاده روی می کنید.

این نشانه ها می گویند موهایتان را زیاد از حد می شویید

در ادامه درباره ی نشانه هایی صحبت خواهیم کرد که می گویند شاید لازم باشد موهایتان را کمتر بشویید.

۱- موهایتان بیشتر از معمول می ریزد

گرچه ریزش مقداری مو در حمام امری کاملاً طبیعی است، اما شستشوی بیش از اندازه ی موها و افراط در استفاده از شامپو می تواند بر رشد موها اثر بگذارد و درنهایت منجر به ریزش موها شود. زیاده روی در شستشوی موها باعث از بین رفتن چربی طبیعی می شود که از پوست سر تولید می شود، امری که بر میکروبیوم پوست سر اثر می گذارد، باکتری های مفیدی که به طور طبیعی بر روی پوست زندگی می کنند. برهم خوردن تعادل وضعیت پوست سر مانع از رشد موها و موجب افزایش شکنندگی موها می شود و می تواند به ریزش موها منتهی شود. برای حفظ تعادل میکروبیوم پوست سر توصیه می شود از شامپوهای ملایم و بدون سولفات استفاده کنید و میان دفعات شستشوی موها فاصله بیاندازید.

۲- موخوره زیاد دارید

نوک گیری منظم موها می تواند به جلوگیری از موخوره کمک کند اما شستشوی روزانه ی موها می تواند آثار مثبت کوتاه کردن موها را از بین ببرد. موی خیس بسیار شکننده و مستعد شکستگی است، بنابراین هر چه بیشتر موهای خود را بشویید، احتمال ایجاد موخوره بیشتر می شود. شستن بیش از اندازه ی موها و محکم کشیدن حوله به موها رطوبت آن ها را می گیرد، امری که می تواند به خشکی بیش از اندازه ی موها و ایجاد موخوره بیانجامد.

۳- موهایتان چرب تر از معمول شده

گرچه کار شامپو تمیز کردن موها است اما در حقیقت آن ها را چرب تر می کند. افراط در شستشوی موها باعث می شود پوست سر بیشتر چربی تولید کند تا رطوبت از دست رفته ی خود را بازگرداند. در حقیقت برای آنکه موهایتان مدت طولانی تری تمیز بمانند باید آن ها را کمتر بشویید و با افزایش تدریجی فاصله ی میان دفعات شستشوی موهای خود می توانید به غدد چربی پوست سرتان یاد دهید کمتر چربی تولید کنند.

۴- درخشندگی موهایتان کمتر شده

اگر مدتی است متوجه شده اید موهایتان تشنه به نظر می رسند و درخشندگی خود را از دست داده اند، احتمالاً باید مدتی به آن ها استراحت دهید و کمتر موهایتان را بشویید. فقدان دائمی رطوبت می تواند بر روی بافت موها اثر بگذارد، امری که باعث کدر و بی جان شدن آن ها می شود. شستشوی بیش از اندازه ی موها نه تنها چربی موها را از بین می برد، بلکه می تواند باعث انباشت ته مانده ی مواد شوینده هم شود، مسأله ای که موجب می شود موها درخشندگی کمتری داشته باشند.

۵- رنگ موهایتان زودتر می رود

اگر موهایتان را رنگ کرده اید، دقت کنید که چقدر طول می کشد تا رنگ موها درخشندگی اش را از دست دهد. اغلب از همینجا می توان متوجه شد که موهایتان را زیاد از حد می شویید یا خیر. افراط در شستشوی موها می تواند رنگ موها را کدر کند و آن را زودتر پاک کند. توصیه می شود موهای خود را ۳-۲ روز یک بار بشویید و از محصولات مخصوص موهای رنگ کرده استفاده کنید.

۶- موهایتان وز شده

اگر موهایتان دائماً وز هستند، این هم ممکن است نشانه ی دیگری باشد که موهایتان را زیاد از حد می شویید. موها معمولاً در اثر رنگ کردن یا حرارت وز می شوند و شستشوی بیش از اندازه آن ها را حتی شکننده تر هم می کند. برای حل این مشکل، شستشوی موهای خود را به ۲ تا ۳ بار در هفته محدود کنید و از یک اسپری ضد وز مو برای احیا کردن موهایتان استفاده کنید.

۷- موهایتان راحت گره می خورند

شستشوی روزانه ی موها باعث باز ماندن کوتیکول های مو می شود، امری که موجب می شود موها خشک تر و شکننده تر شوند. این امر به گره خوردن موها منجر می شود و وقتی شانه بزنید ممکن است شانه در موهایتان گیر کند و در نتیجه آسیب بیشتری به آن ها وارد شود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه