ارسال به دیگران پرینت

برای سلامت قلب لوبیا را جایگزین گوشت قرمز کنید .

یک مطالعه جدید، براساس ۳۰ سال مشاهده، تأیید کرده است که جایگزینی گوشت قرمز با پروتئین گیاهی می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند و خطر بیماری قلبی شما را ۱۴ ٪ کاهش دهد.

برای سلامت قلب لوبیا را جایگزین گوشت قرمز کنید .

یک مطالعه جدید، براساس ۳۰ سال مشاهده، تأیید کرده است که جایگزینی گوشت قرمز با پروتئین گیاهی می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند و خطر بیماری قلبی شما را ۱۴ ٪ کاهش دهد.

 محققان یافته‌های خود را براساس مشاهده ۴۳۲۷۲ مرد آمریکایی با میانگین سنی ۵۳ سال قرار دادند. بر اساس این مطالعه، گوشت‌های قرمز فرآوری شده شامل بیکن، هات داگ، سوسیس و سالامی با افزایش خطر مرگ و بیماری‌های بزرگ مزمن در ارتباط هستند.

شواهد بیشتری نشان می‌دهد که تعویض یک استیک آبدار برای وعده‌های غذایی گیاهی می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. یک مطالعه جدید از منبعی معتبر، بر اساس ۳۰ سال مشاهده، دوباره تأیید کرده است که جایگزینی گوشت قرمز با پروتئین گیاهی می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند.

این مطالعه که توسط BMJ منتشر شد، نشان داد که جایگزینی گوشت قرمز با غذا‌های گیاهی با کیفیت بالا، مانند لوبیا، آجیل یا سویا ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (CHD) همراه باشد. این مطالعه همچنین حاکی از آن است که جایگزینی کل مصرف گوشت قرمز با غلات کامل و محصولات لبنی و گوشت قرمز فرآوری شده با تخم مرغ نیز می‌تواند این خطر را کاهش دهد.

 لوبیا

دکتر انجالی دوتا، متخصص قلب و عروق از گروه پزشکی کوئینز نیویورک در این خصوص می‌گوید: مطالعات زیادی انجام شده است که از رژیم گوشت قرمز خارج شده اند و بیشتر روی رژیم غذایی گیاهی تمرکز دارند. برای مثال بر رژیم غذایی مدیترانه‌ای تأکید شده است که تمرکز زیادی بر آجیل و کاهش کربوهیدرات‌ها دارد. این مطالعه در نشان دادن فواید یک رژیم غذایی گیاهی و اثرات قلبی و کاهش خطر بسیار عالی بود.

اگرچه این تحقیقات جدید نیست، اما همانطور که سالهاست در مورد رژیم‌های گیاهی و مدیترانه‌ای شنیده ایم، این مطالعه بینش جدیدی را ارائه می‌دهد. مشاهدات از سال ۱۹۸۶ آغاز شد و پس از آن شرکت کنندگان هر ۴ سال یک پرسشنامه دقیق رژیم غذایی پر کردند. دریافت پروتئین‌های گیاهی با کیفیت بالا مانند آجیل، حبوبات، و همچنین غلات و محصولات لبنی، کاهش خطر اضافی برای بیماری‌های قلبی را نشان می‌دهد

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه