ارسال به دیگران پرینت

ورزش چگونه می‌تواند از آنفولانزا پیشگیری کند ؟

گرچه تزریق واکسن آنفولانزا بهترین روش برای پیشگیری از آنفولانزا است، اما به نظر می‌رسد با برخی روش‌ها می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.


 ورزش چگونه می‌تواند از آنفولانزا پیشگیری کند ؟

رچه تزریق واکسن آنفولانزا بهترین روش برای پیشگیری از آنفولانزا است، اما به نظر می‌رسد با برخی روش‌ها می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.

 

 مدت هاست که تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد ورزش منظم، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، اما بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که می‌تواند پاسخ ایمنی بدن شما به واکسن‌ها را نیز بهبود بخشد و در طولانی مدت موثرتر باشد.

 آنفولانزا

در ژانویه، محققان از دانشگاه زارلند در آلمان دریافتند که ورزشکاران حرفه‌ای که واکسن آنفولانزا دریافت کرده اند در مقایسه با یک گروه دیگر که ورزش منظم انجام می‌دهند، بدن مقاوم تری دارند. مطالعه دوم در سارلند که در اواخر سال جاری انجام شد، نشان داد که پاسخ مثبت در بین شرکت کنندگان (همچنین ورزشکاران) یکسان بود، بنابراین برای اثبات این حدس و گمان باید مطالعات گسترده تری انجام شود، با این وجود همین یافته‌های اندک نیز می‌توانند بسیار امیدوار کننده و مفید باشند.

محققان فکر می‌کنند که این نتایج می‌تواند در مورد جمعیت عمومی اعمال شود، و برخی از مطالعات کوچکتر نشان می‌دهد که برای شروع می‌توان از ورزش‌های روزانه شروع کرد.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه