ارسال به دیگران پرینت

چگونه خطر ورزش در تابستان را برای کودکان از بین ببریم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی توصیه کرد که خانواده‌ها به مقوله آب‌رسانی و تامین املاح و قند بدن در صورت فعالیت بدنی و ورزش کردن کودکان و نوجوانان در تابستان توجه جدی داشته باشند.

چگونه خطر ورزش در تابستان را برای کودکان از بین ببریم

هادی روحانی با اشاره به اینکه خانواده‌ها عموما فرزندانشان را تابستان راهی باشگاه‌های ورزشی می‌کنند، اظهار کرد: ‌اگر قرار باشد کودکان و نوجوانان در فضاهای روباز و زیر آفتاب ورزش کنند باید حتما آب‌رسانی به بدن مورد توجه قرار گیرد، چراکه کم آبی در حین تمرین روی رشد قدی تاثیر منفی می‌گذارد.

وی ادامه داد: علاوه بر مایعات در حین تمرین، باید به تامین مواد مغذی و دارای املاح پس از ورزش کردن کودکان و نوجوانان توجه کرد چرا که علاوه بر دفع آب بدن در حین ورزش به ویژه طی فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا، بدن املاح را نیز از دست می‌دهد و باید با مصرف مواد دارای املاح و مواد قندی نیاز بدن را رفع کرد چرا که افت قند تبعات منفی بر سلامت کودک یا نوجوان خواهد داشت.

به گفته مدیر گروه فیزیولوژی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، نوشیدنی‌های مصرفی برای جلوگیری از افت قند بدن باید دارای شش تا هشت درصد مواد قندی باشد تا بخشی از نیاز بدن در این زمینه تامین شود.

روحانی با تاکید بر اینکه نباید نگاه خانواده‌ها به ورزش کردن کودکان این‌گونه باشد که در سنین پایین کودک به قدرت بالای بدنی برسد و در سطح قهرمانی ورزش کند، گفت: نباید با بیش تمرینی و فشار مضاعف جلوی رشد قدی کودکان و نوجوانان گرفته شود، چراکه علاوه بر مخاطره برای سلامت کودکان و نوجوانان، عملکرد ورزشی آن‌ها نیز با تاثیر منفی روبرو می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه