ارسال به دیگران پرینت

علت مردود بودن فرزندپروری هلی‌کوپتری چیست؟

این روزها شیوه فرزند پروری هلی‌کوپتری بیش از همه گریبان گیر کودکان مدرسه‌ای و در نتیجه منجر به تشدید اختلافات تفکری میان خانواده‌ها و فرزندان آنها شده است. از جمله بزرگترین عوارض این رفتارهای تربیتی می توان به اضطراب افزایش یابنده و خودشیفتگی اشاره کرد

علت مردود بودن فرزندپروری هلی‌کوپتری چیست؟

سواد زندگی؛ تربیت فرزندان بحث نوظهور شیوه فرزند پروری هلیکوپتری به تازگی مورد توجه محافل علمی مختلفی قرار گرفته است و مطالعات بسیاری راجع به آن انجام شده است. طبق گزارشی که اخیرا در روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد منتشر شده است، شمار زیادی از والدین به طور منظم با معلمان فرزندان خود تماس می گیرند و از آنها در مورد نمرات کودکان و پیشرفت دانش آموزان از نظر درسی و همچنین اخلاقی پرس و جو می کنند. چنین پدران و مادرانی به "والدین هلیکوپتری" معروف شده اند. 

والدین با سبک فرزندپروری هلی‌کوپتری بسیار مضطرب و کنترل‌گر هستند. اغلب آن‌ها افرادی کمال‌پرست‌اند که فشار زیادی به خود می‌آورند و کودک را بازتاب موفقیت‌هایشان می‌دانند. درنهایت، تمامی این فشارهای والدگری آن‌ها را در معرض افسردگی، دلزدگی و خستگی مفرط قرار می‌دهد. اضطراب کنترل‌نشده منشأ بسیاری از مشکلات جسمی مانند مشکلات گوارشی (تهوع، اسهال)، بی‌خوابی، ضعف سیستم ایمنی و حتی بیماری قلبی است.

فرزندپروری هلی‌کوپتری

 

منبع : ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه