ارسال به دیگران پرینت

تستوسترون پایین به پیشگیری از بیماری کرونا در مردان کمک می کند

طبق گزارش جدید محققان، داروهای متوقف کننده تستوسترون ممکن است به پیشگیری از عفونت در مردان کمک کند.

تستوسترون پایین به پیشگیری از بیماری کرونا در مردان کمک می کند

محققان دانشگاه لوگانو سوئیس در مطالعه خود دریافتند مردان ایتالیایی مبتلا به سرطان پروستات تحت درمان با شیوه ADT (درمان محرومیت از آندروژن) کمتر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شده و در صورت ابتلاء به این بیماری، شدتش بسیار کمتر است.

دکتر «آندره آلیمونتی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «توجه به این نوع درمان بر روی مردان مبتلا به مورد شدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ارزشمند است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این شیوه درمانی می‌تواند منجر به روند بهبودی بهتر و کاهش شدت علائم بیماری شود.»

از آنجائیکه مردان بیش از زنان مبتلا به این بیماری کووید ۱۹ می‌شوند و شرایط شدیدتری را تجربه می‌کنند، محققان به بررسی این روش درمانی پرداختند. انها دریافتند آنزیم TMPRSS۲ که کووید ۱۹ برای عفونی کردن سلول‌ها به آن نیاز دارد، از طریق درمان محرومیت از آندروژن متوقف می‌شود.

آلیمونتی در ادامه توضیح می‌دهد: «ما نمی‌توانیم بگوییم که این دارو برای غیر بیماران مبتلا به سرطان پروستات هم فایده خواهد داشت چراکه باید در یک مطالعه بالینی در اینده تایید شود.»

برای این مطالعه، داده‌های مربوط به بیش از ۴۵۰۰ مرد در منطقه ونتو ایتالیا جمع آوری شد.

پژوهشگران دریافتند مردان مبتلا به سرطان دو برابر بیشتر با ریسک ابتلا به کووید ۱۹ مواجه بودند اما تنها چهار مرد تحت درمان به روش ADT، به این بیماری مبتلا شدند و هیچیک هم فوت نکردند.

به گفته محققان، این مطالعه بسیار مقدماتی بوده و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه