ارسال به دیگران پرینت

شناسایی اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونای دلتا در خوزستان

این ویروس سرعت انتقال بیشتری نسبت به گونه‌های قبلی دارد و آبریزش بینی، تب و گلو درد از علائم ابتلا به این ویروس هستند.

شناسایی اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونای دلتا در خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان از شناسایی یک مورد ابتلا به کرونای دلتا در این شهرستان خبر داد.

دکتر رمضان احدی اظهار کرد: ابتلای یک مرد ۴۰ ساله بهبهانی به ویروس کرونای جهش یافته موسوم به دلتا تایید شده است.

وی با بیان اینکه این مرد به سیستان و بلوچستان رفته بود، افزود: این بیمار در بیمارستان شهیدزاده بهبهان بستری و تحت نظر است و ۵۰ درصد ریه‌اش درگیر شده است.

احدی تصریح کرد: کلیه اقدامات قرنطینه و تحت نظر گرفتن افراد خانواده و اطرافیان و مراکزی که به شخص بیمار خدمات ارائه کرده‌اند، انجام شده است و خانواده وی نیز قرنطینه شده‌اند. از اطرافیان این بیمار، نمونه گیری شده که هنوز نتیجه تست آن‌ها مشخص نشده است.

وی گفت: این ویروس سرعت انتقال بیشتری نسبت به گونه‌های قبلی دارد و آبریزش بینی، تب و گلو درد از علائم ابتلا به این ویروس هستند. مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و استفاده از ماسک، مانع از انتقال بیشتر این ویروس شوند. افرادی که واکسن زده‌اند نیز در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این ویروس مبتلا می‌شوند و ناقل بیماری هستند. این ویروس کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: شهروندان از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت تماس با شخصی که از استان‌های اطراف به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان وارد بهبهان شده است حتما برای انجام تست به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه