ارسال به دیگران پرینت

استاندار سیستان و بلوچستان:

۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با کمترین امکانات در حال مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا در استان هستیم.

 ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با کمترین امکانات در حال مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا در استان هستیم.

احمدعلی موهبتی ۱۰ تیرماه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهارداشت: این استان به دلیل داشتن مرز گسترده با کشورهای همسایه در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد بنابراین باید بهترین امکانات، تجهیزات و فرماندهان را برای کنترل این ویروس منحوس داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد و بعضا نیاز است فرد برای درمان و رسیدن به بیمارستان بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر را طی کند که همین امر موجب شده بیماران به علت بُعد مسافت در شرایط بدحال به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر افزایش یافته اما متناسب نیست و از نظر اعتباری، امکانات و تجهیزات شرایط استاندارد را نداریم حتما اشکالاتی هم وجود دارد اما امروز در شرایط بحران زمان طرح بحث نیست و همه باید برای عبور از بحران دست به دست هم دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در یک شهرستان ۵۵ هزار نفری ۲ پزشک عمومی وجود دارد؛ مراکز بهداشت و درمانی داریم که خودرو ندارند و بین ۲ خانه بهداشت ما در استان ۱۲۵۰ کیلومتر فاصله بوده در عین حال بسیاری از پست‌های حوزه بهداشت و درمان استان خالی است.

وی تصریح کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان از جاسک تا راسک با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان با حداقل امکانات داریم که اگر بخواهیم وارد آمار و ارقام شویم به لحاظ تخت بیمارستان سه دهم درصد هم نمی‌شود.

موهبتی گفت: پیک امروز پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده بود و من نیز در جلسات گذشته همواره تاکید داشته‌ام که "اعتقادات، امتحانات و انتخابات" سه عاملی هستند که می‌توانند برای ما بحران ایجاد کنند که خوشبختانه در حوزه امتحانات با پروتکل‌های ویژه رعایت شده خطا نداشتیم اما محافل انتخاباتی در کنار شب‌نشینی‌ها و برخی اعتقادات خاص مردم استان عاملی شد تا امروز با یک موج گسترده از شیوع این بیماری مواجه باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از علما و ائمه جماعتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: همه فرمانداران سطح استان اختیار دارند مساجدی را که در چنین شرایطی در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهشداشتی همراهی نمی‌کنند را پلمب کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سپاه، انتظامی و ارتش برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی افزایش مبتلایان را داریم و همه باید برای جلوگیری از تشدید بحران همراهی کنند. ما عید قربان و غدیر را در پیش داریم که این دو عید برای مردم سیستان و بلوچستان مثل عید نوروز است که رفت و آمد مردم و حضور در محافل و جلسات گسترده است؛ بنابراین باید همراهی و رعایت بشتری از جانب مردم داشته باشیم.

موهبتی با اشاره به اینکه توجه به سیستان و بلوچستان در تمام بخش‌ها ویژه بوده و بالاترین رشد بودجه و اعتبارات را داشته ولی با توجه عمق محرومیت و شرایطی که در آن وجود دارد فاصله زیاد با مطلوبیت داریم گفت: از همگان انتظار داریم که در این یکی دو هفته اخیر تمام پروتکل‌ها را رعایت کنند که با این وجود قطعاً از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه