ارسال به دیگران پرینت

رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر: این استان در شرایط حاد کرونایی قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌های جنوبی و همسایگی با استان‌ هرمزگان در شرایط حاد قرار دارد.

رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر: این استان در شرایط حاد کرونایی قرار دارد

 دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در نشست ستاد کرونا استان بوشهر افزود: شمار بستری‌ها در این استان روزانه به ۲۰ درصد افزایش یافته و در زمان حاضر ۴۱۱ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

وی بیان کرد: کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی باعث شلوغی بیمارستان‌ها شده  و به طور تقریبی ظرفیت این مراکز در حال تکمیل است.

کشمیری تاکید کرد: بهبود شرایط بیمارستان‌ها و تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶ شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند و مردم باید موج پنجم شیوع این ویروس مرگبار را جدی و هرگونه عادی انگاری را رها کنند.

کشمیری گفت: در زمان حاضر میزان بستری‌ها در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه افزایشی است و باید این شهرستان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را با دقت مورد توجه قرار دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۵۰ هزار و ۱۷۱ مورد بازرسی در استان انجام شده که از این تعداد پنج هزار و ۳۷۰ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

میمنت توبه خاک با اشاره به انجام ۲۶هزار و ۵۲۴ بازرسی مشترک در استان بوشهر افزود: در این مدت ۲۲هزار و ۳۴۱ مورد اخطار صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین در هفته گذشته سه هزار و ۹۱۲ مورد بازرسی از اصناف در استان بوشهر انجام شده که رعایت بهداشت فردی در آنها به میزان ۹۰ درصد، استفاده از ماسک و  رعایت فاصله گذاری ۸۹ و رعایت تهویه ۹۱ درصد بوده است.

توبه خاک اضافه کرد: ۹.۴ درصد از اصناف اخطار گرفته و ۶ صنف نیز تعطیل شدند.

وی اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صنف‌های اصلی مانند اماکن ورزشی، پایانه‌های مسافربری و جایگاه‌های سوخت در پایین‌ترین میزان قرار دارد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه