ارسال به دیگران پرینت

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۳۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۶۳۶ مورد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۲ هزار و ۱۳ نفر رسید.

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۳۶ نفر رسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: با فوت ۱۸ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۹۲نفر رسید.

کرونا در سیستان و بلوچستان رکورد زد | آمار مبتلایان از ۶۰ هزار بالاتر رفت

وی با بیان اینکه ۷۲۷ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروری است شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است.  

وی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

وی اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

هاشمی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه