ارسال به دیگران پرینت

زعفران اصل | تشخیص زعفران اصل

نمیدونی زعفران اصل چطوریه؟دور ظرف روغنت همیشه روغنیه؟ | اگه بلد نیستی زعفران اصل را تشخیص بدی ببین +ویدئو

اگر راحت نمی‌توانید زعفران اصل را تشخیص دهید پس حتما این مطلب که پر از ترفند کاربردی است را دنبال کنید در ادامه برای اطلاع از تشخیص زعفران اصل از تقلبی در این مطلب با ما همراه باشید.

نمیدونی زعفران اصل چطوریه؟دور ظرف روغنت همیشه روغنیه؟ | اگه بلد نیستی زعفران اصل را تشخیص بدی ببین +ویدئو

اگه بلد نیستی زعفران اصل را تشخیص بدی ببین


اگر راحت نمی‌توانید زعفران اصل را تشخیص دهید پس حتما این مطلب که پر از ترفند کاربردی است را دنبال کنید در ادامه برای اطلاع از تشخیص زعفران اصل از تقلبی در این مطلب با ما همراه باشید.

کمی از زعفران را درون آب سرد بریزید، متوجه می‌شوید کمی که زمان بگذرد، رنگ آب تغییر می‌کند. ولی نکته اصلی اینجاست که چگونه می‌توان زعفران تقلبی را تشخیص داد. زمانی که کلاله‌های زعفران اصل را از آب بیرون بیاورید، رنگ اصلی خود کلاله‌ها  چندان تغییری نکرده است. ولی در زعفران تقلبی بعد از درآوردن آنها از آب، مشاهده می‌کنید که رنگ اضافه شده به کلاله‌های زعفران کاملاً از بین رفته، ظاهری مثل قبل ندارد و به رنگ سفید در آمده است. به علاوه زعفران اصلی سرعت رنگ دهی کندتری دارد، پس اگر زعفران به سرعت رنگ پس داد، شکی در استفاده از رنگ‌های شیمیایی درون آن نیست. رنگ زعفران اصل در آب به رنگ زرد مایل به نارنجی و قرمز و البته شفاف در می‌آید. رنگ قرمز تند در آب نشان خوبی نیست، مواد شیمیایی استفاده شده برای رنگ دهی بیشتر زعفران ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند.

دیگه نیازی نیست از بیرون سس مایونز بخری چون بعد این آموزش خودت استاد سس خونگی میشی! | طرز تهیه سس مایونز در خانه + ویدئو

کلاله‌های زعفران اصل براق نیستند. گاهی اوقات در تهیه زعفران تقلبی کلاله گیاهان دیگر از جمله ذرت را رنگ می‌کنند و به جای نوع اصل آن می‌فروشند. کلاله ‌این دو گیاه شباهت زیادی به هم دارد و تفاوت آنها در این است که کلاله‌های زعفران حالت منحنی دارند که می‌تواند در تشخیص نوع اصل به شما کمک کند. گل‌رنگ هم از نظر ظاهری به طور طبیعی شباهت زیادی به زعفران اصل دارد، پس گول ظاهر آن را نخورید و به رنگ و بوی آن بیشتر توجه کنید.

کمی از زعفران را روی کاغذ بریزید و یا بین انگشتان خود فشار دهید. اگر لکه‌های چربی روی کاغذ باقی ماند، نشان می‌دهد متأسفانه زعفرانی که خریدید، تقلبی است و شاید برای افزایش وزن، به آن چربی اضافه کرده باشند. زعفران اصل در صورت له شدن بین کاغذ، به پودر تبدیل می‌شود.

یکی از روش‌های جالب برای تشخیص زعفران اصل این است که کمی جوش شیرین به آب اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید. سپس کمی زعفران به محلول اضافه کنید. درصورتی که زعفران اصل باشد، ترکیب آب و جوش شیرین به رنگ زرد در می‌آید، ولی اگر زعفران تقلبی باشد محلول به رنگ قرمز کمرنگ تغییر می‌کند.

کمی زعفران را روی اجاق گاز و روی شعله گاز شهری متان بگیرید. اگر رنگ آن به بنفش یا نارنجی تغییر کرد، خوشحال باشید که زعفران اصل در دست دارید. زعفران تقلبی به رنگ زرد تبدیل می‌شود. همچنین زعفران اصل در بنزین حل نمی‌شود و اگر کمی از آن را درون بنزین بریزید، نباید باعث تغییر رنگ آن شود.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه