ارسال به دیگران پرینت

سرخ کردن | ترفند سرخ کردن

با این روش دیگه روغن به گاز نمیپاشه | ترفند سرخ کردن غذا بدون کثیفی و دردسر +ویدئو

اگر از کثیف کاریِ سرخ کردن غذا خسته شدید حتما این مطلب را دنبال کنید.در ادامه برای اطلاع از ترفند سرخ کردن غذا بدون دردسر در این خبر با ما همراه باشید.

با این روش دیگه روغن به گاز نمیپاشه | ترفند سرخ کردن غذا بدون کثیفی و دردسر +ویدئو

ترفند سرخ کردن غذا بدون کثیفی و دردسر

اگر از کثیف کاریِ سرخ کردن غذا خسته شدید حتما این مطلب را دنبال کنید.در ادامه برای اطلاع از ترفند سرخ کردن غذا بدون دردسر در این خبر با ما همراه باشید.

نکات مربوط به روش سرخ کردن غذا و جلوگیری از پاشیدن روغنبرای جلوگیری از پاشیدن روغن روغن را تا حد دمای مطلوب سرخ کردن که ۱۹۰ درجه سانتیگراد است، داغ کنید، نه بیشتر و نه کمتر. البته جلوگیری از کف کردن روغن یکی از ترفندهای خانه داری ست که هر خانوم کدبانویی باید بلد باشد.هنگام سرخ کردن مواد غذایی برای جلوگیری از پاشیدن روغن درب ماهیتابه را به صورت نیمه باز روی آن قرار دهید.برای جلوگیری از پاشیدن روغن پس از شستن مواد غذایی تا خشک شدن کامل آب صبر کرده و بعد آن را سرخ کنید.از یک توری فلزی برای جلوگیری از پاشیدن روغن استفاده کنید.از شعله ی ملایم برای سرخ کردن و جلوگیری از پاشیدن روغن استفاده کنید. این روش به جلوگیری از چسبیدن غذا به ماهیتابه هم کمک می کند.از ماهیتابه هایی با لبه های بلند استفاده کنید تا از پاشیدن روغن به بیرون جلوگیری کنید.سطح ماده غذایی را قبل از سرخ کردن آن، با یک لایه خمیر بپوشانید. این کار باعث می شود که روغن به داخل غذا نفوذ نکند و خیلی چرب نشود. در این حالت غذا با حرارت غیرمستقیم خواهد پخت.

فینگرفود نخر خودت درست کن! | طرز تهیه فینگرفود با مواد مختصر +ویدئو

از قرار دادن مواد آبدار در روغن داغ شدیدا خودداری کنید.اگر روغن به اندازه کافی داغ نشود، سریعا به داخل ماده غذایی نفوذ می کند و آن را چرب می کند.اگر روغن خیلی داغ شود، قبل از اینکه ماده غذایی به اندازه کافی بپزد، سطح آن خواهد سوخت.قبل از سرخ شدن غذا به آن نمک نزنید، زیرا نمک آب موجود در ماده غذایی را بیرون می کشد، در نتیجه وقتی ماده غذایی را در داخل روغن داغ قرار دهید، روغن داغ به اطراف می پاشد.همچنین نمک، نقطه دود روغن را کاهش می دهد، در نتیجه روغن سریع تر تجزیه می شود. لذا بعد از سرخ کردن غذا و هنگام خوردن، به آن نمک بزنید.اگر ماده غذایی را شسته اید یا آب دارد، مثل خلال سیب زمینی یا بادمجان، قبل از سرخ کردن کاملاً آن را خشک کنید ، زیرا در غیر این صورت روغن به اطراف می پاشد.موقع سرخ کردن ماده غذایی، یک جا مقدار زیادی از آن را در ماهیتابه نریزید، چون این کار دمای روغن را کاهش می دهد و غذا دیرتر سرخ می شود.به مقدار کافی روغن در ماهیتابه بریزید، نه کم و نه زیاد.قبل از سرخ کردن غذا، ابتدا روغن را به میزان ۷ تا ۸ درجه بیشتر از دمای مطلوب سرخ کردن، حرارت دهید، ولی بیشتر از این مقدار نشود، زیرا ساختمان مولکولی روغن را خراب می کند.جلوگیری از پاشیدن روغن غذا هنگام سرخ کردن باعث می شود نیاز به تمیز کردن چربی هود بعد از هر بار آشپزی نداشته باشید.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مطالبی را نوشته بودید را هر کسی می داند فکر می کنم مشکل از روغن است تا چند سال قبل روغن موقع سرخ کردن به بیرون نمی پاشید ولی حالا اگر در قابلمه را نگذاری کل اجاق گاز کثیف میشود

    • نمک نشناس ارسالی در

      خدایا صدهزار مرتبه توبه

    • روح انگیز ارسالی در

      دیدی گفتی قبول نیست عقل خودم قدنمی داد نمکدون😡😡

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه